Gå till innehåll

Tankesportförbund


gdaily

Recommended Posts

Sett på bridgeförbundets hemsida

 

...Schackförbundet var på vår distriktsträff i Uppsala för något år sedan och informerade om detta därefter har vi haft stadig kontakt med schacket och det närmaste samarbetet är att bl a bilda ett tankesportförbund tillsammans...

 

Något för Svepof att approacha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tänkt tanken, men har i diskussion med en del andra (inte Svepof-kollegor) fått mest negativa reaktioner. Främst i form av att pokern har huvudfrågor som är starkt väsenskilda från de som andra "tankesporter" har. Visserligen sant, men jag ser desto större fördelar. Ett mkt viktigt argument för mig är att de olika förbunden smittar av legitimitet på varandra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig omformulera. Hur kan ett lotteri vara en "tankesport"?
Hur kan det finnas professionella lottoköpare?

 

Jag vet vart du vill komma, och det här är inget steg i att göra poker till ett skicklighetsspel. Det kommer staten heller aldrig att vilja, du kan vara lugn. Eller engagera dig i förbundet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och mina herrar är i vanlig ordning helt säkra på något annat förbund vill ha med pokern att göra?8-)

Jag vill inte ha någon infraction den här gången...:evil:

Nej, och ska jag vara ärlig så roar det mig lite att höra hur diskussionerna kommer gå hos bridgespelarna. Just poker har varit en het potatis där, sedan typ 4 av de sex professionella svenska spelarna som finns lever just på att spela poker (och en av Norges storstjärnor tackade nej till Norska Landslaget (en otrolig ära inom bridgesvängen) för att han ville spela WSOP i stället)).

 

Tror schackspelarna har mindre problem faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, och ska jag vara ärlig så roar det mig lite att höra hur diskussionerna kommer gå hos bridgespelarna. Just poker har varit en het potatis där, sedan typ 4 av de sex professionella svenska spelarna som finns lever just på att spela poker (och en av Norges storstjärnor tackade nej till Norska Landslaget (en otrolig ära inom bridgesvängen) för att han ville spela WSOP i stället)).

 

Tror schackspelarna har mindre problem faktiskt...

 

Jag tror nog att pokern, jämfört med Bridge/Schack/Backgammon eller vad fan som helst, är så väsenskild från övriga spel och framförallt om man jämför klubbarna i de olika speldisciplinerna.

 

Länge sedan jag hörde om några skjutningar, rån eller snutrazzior på någon schackklubb. När jag tänker efter har jag faktiskt aldrig hört talas om nåt sånt. Inte när det gäller Bridge eller BG heller...

 

Poker är fortfarande skumrask och drar till sig patrask, hur mycket man än försöker skönmåla den världen. Där det spelas om stora pengar kommer det alltid att hända otrevligheter. Varför blunda för fakta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ingen som blundar?

 

Tyvärr kan jag inte svara dig, Klyka, eftersom bannen skulle sitta som en krocketklubba på smalbenet. Jag skulle kunna rabbla namn och offentliga uttalanden i en jävligt lång post, men jag nöjer mig med att tacka dig för lite rolig debatt genom åren. Vi kommer säkert bra överens IRL. No prob.

 

Jag drar mig tillbaka till meningslösa inlägg i offtopicdelen.

Gott Nytt År Klyka. Jag menar det verkligen.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan jag inte svara dig, Klyka, eftersom bannen skulle sitta som en krocketklubba på smalbenet. Jag skulle kunna rabbla namn och offentliga uttalanden i en jävligt lång post, men jag nöjer mig med att tacka dig för lite rolig debatt genom åren. Vi kommer säkert bra överens IRL. No prob.

 

Jag drar mig tillbaka till meningslösa inlägg i offtopicdelen.

Gott Nytt År Klyka. Jag menar det verkligen.:-D

 

Måste du alltid vara så dryg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv måste jag säga att jag tycker om idén även om jag själv spelar både Schack och Bridge som turspel.

 

Skälet jag tycker om det är helt enkelt för att "Tankesportsförbund" låter så underbart nära "Kampsportsförbund". Och när man tänker på det så har ju Schackspelarna redan häftiga grader som "Stormästare" och liknande.

 

Svart bälte i Bridge? Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl nästan en förolämpning att få någon sorts utmärkelse i poker?

Enda sättet att inte bli hånad nästa år för att man vann är att visa att man verkligen förtjänar utmärkelsen genom att vinna t ex WSOP ME, fast då blir man ju hånad på 2+2 för att man är en sån turapa som inte spelar nosebleed var och varannan kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...