Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

Nuke em: duktig, dyker alltid på med nöten(iaf när jag mött honom)

Hulken44: jättefisk(vpip>35%)

Kurvalasse: Semifisk, spelar TAG vissa sessioner och löspassivt andra

pemiem: Ok TAG, utnyttjar inte pos dock.

elderserbo: dukig, var tight förr...verkar inte vara det nu längre dock...;))

 

Note: Detta är semigamla uppgifter, 3månader eller äldre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har ingen direkt uppfattning om dig men du är ganska lättspelad och inte så aggro imo. Gör inte så mkt väsen av dig :-D

 

Stämmer nog ganska bra. Håller på med att försöka anpassa mitt spel till 2,5-5. När man har spelat på de lägre nivåerna på svenska spel så brukar det funka att bara spela typ 10-20% av händerna men det blir tuffare på den här nivån. Har dock sprungit som fan och är upp 17,5k den här månaden, dock bara 11,5k på nätet men ändå.

 

Hur tänker du angående att stiga i nivå? Känns som du skulle klara spela högre än 2,5-5.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer nog ganska bra. Håller på med att försöka anpassa mitt spel till 2,5-5. När man har spelat på de lägre nivåerna på svenska spel så brukar det funka att bara spela typ 10-20% av händerna men det blir tuffare på den här nivån. Har dock sprungit som fan och är upp 17,5k den här månaden, dock bara 11,5k på nätet men ändå.

 

Hur tänker du angående att stiga i nivå? Känns som du skulle klara spela högre än 2,5-5.

 

MVH

 

Tänk inte för mkt på att anpassa det utan låt det komma. Jag tror personligen att 1/2 spel fungerar helt ok på 2,5/5. Även om de kan vara roligt att försöka utvecklas såklart :)

 

Fina resultat, klart bättre än mig ju :)

 

Har precis gjort en omstart så 2,5/5 är för nuvarande den "nya" nivån. Vill spela betydligt mer jämnare framförallt. Sen behöver jag fetare rulle också. Vet inte alls hur jag skulle klara mig där uppe idag.

 

Ses vid borden!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, vi lirade lite idag, tror jag 3beta dig efter att du höjde utg...

 

 

jag är väldigt ny och scared money på 2.5/5 men får väl välja mig snart... har du lirat länge där? stor skillnad jfrt med 1/2 ?

 

Haha. Det gjorde du säkert. Okej, spelade en del där i somras men sen gick jag ner igen. Gick upp nu runt årsskiftet.

 

Ingen större skillnad egentligen, en del grinders är lite bättre. Lite fler 3bets, och kanske lite mer stora semibluffar. Alltså lite mer aggresivt...

 

Omg, väl grindat!

Schyrrans då ses vi i februari då? drar dit om 3 veckor :D

 

Hehe ja fyfan alldeles för mkt. Går ju inte så bra heller så att spela mkt känns som ett måste om ja vill bygga rullen :)

 

Hehe ja varför inte :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du har för PTBB/100 när du tokspelar så många händer? Du har spelat fler händer på 8 dagar än vad jag gjort på en hel månad...EVER!..:)

 

Sen min återstart har jag 12PTBB/100 över 40k händer vilket känns riktigt skönt...särskilt med tanke på att mitt spel med pp's är totalt retarderat som du har märkt...;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad du har för PTBB/100 när du tokspelar så många händer? Du har spelat fler händer på 8 dagar än vad jag gjort på en hel månad...EVER!..:)

 

Sen min återstart har jag 12PTBB/100 över 40k händer vilket känns riktigt skönt...särskilt med tanke på att mitt spel med pp's är totalt retarderat som du har märkt...;)

 

Hehe. Sen den 5e november har jag haft 6ptbb/100 som snitt (typ 90K händer). Nu i jan har jag haft ~3. Kvällen där jag spelade riktigt dåligt och var runbad samtidigt förstörde nog ganska mycket annars hade de sett rätt fint ut. Tror att jag ligger lite under förväntat värde hur som helst.

 

Men jag får väl se i framtiden om mitt spel håller. Senaste dagarna har jag spelat rätt bra faktiskt, men jag kan spela bättre känner jag samtidigt.

 

Btw... 12ptbb över 40k är ju total kross. Sluta gaya på 1/2 och spela dina pp's bättre :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt slut i huvet och lite less på poker för tillfället. Har väl spelat alldeles för mycket på senaste tiden antar jag... :roll:

 

Tänkte se lite filmer så får väl upp motivationen då antar jag, brukar iaf få det :)

 

Har iaf hittat ett + på 4000 idag vilket känns fint. Sprungit på rätt bra måste jag säga, en av sessionerna inleddes med denna handen. Första handen jag spelar alltså. Hyffsad start :)

 

Total number of players : 5

Seat 2: dens ( $92.13 )

Seat 3: CobbV ( $1000 )

Seat 4: suxelp ( $625.77 )

Seat 1: nuke_em ( $1406.57 )

Seat 5: HeZraX ( $408.14 )

dens posts small blind [$2.5].

CobbV posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 3c 3s ]

suxelp folds.

HeZraX folds.

nuke_em raises [$22].

dens folds.

CobbV calls [$17].

** Dealing Flop ** [ Ts, 3h, 9s ]

CobbV checks.

nuke_em bets [$33].

CobbV raises [$117.37].

nuke_em calls [$84.37].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

CobbV bets [$210].

nuke_em is all-In.

CobbV is all-In.

** Dealing River ** [ 6d ]

nuke_em shows [ 4s, 7s ] high card jack.

CobbV shows [ 3c, 3s ] three of a kind, threes.

nuke_em wins $406.57 from side pot#1 with high card jack.

CobbV wins $1987.5 from the main pot with three of a kind, threes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spelar lite HU för en gångs skull. Roligt med lite omväxling, sitter också i en MTT för omväxlingens skull. Spelade en pott ganska dåligt där jag borde checkat tillbaka A7s på A7sTs. Var tvungen att folda river där. Annars har ja spelat fint och ligger väl nånstans runt average. Är 100+10 texas f.ö.

 

Grabbarna som kommer in och möter mig på HU är för övrigt sjukt dåliga. Sprang lite illa i början men har börjat ordna upp sig nu iaf. Jag gillar inte riktigt variansen i HU heller. Men kul att variera sig, speciellt när motståndet suger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg 10/22 i turren nyss men synade en obv steal från en kille med A7h som tyvärr inte stog mot KQo. Ligger nu 16/21, får hoppas på en dubbling snart. Siktar ofc på 1a platsen och skiter ganska fullständigt i om jag kommer ITM eller inte. ITM är 10 f.ö.

 

edit: dubblar med 66 mot AK handen efter denna inlägg

edit: åkte på 13e plats efter ett försök till steal, förlorade det mesta i en hand innan där ja öppna med AQ, cbeta och folda. Vetifan vad man ska ha för cbets% på MTT egentligen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt slut i huvet och lite less på poker för tillfället. Har väl spelat alldeles för mycket på senaste tiden antar jag... :roll:

 

Tänkte se lite filmer så får väl upp motivationen då antar jag, brukar iaf få det :)

 

Har iaf hittat ett + på 4000 idag vilket känns fint. Sprungit på rätt bra måste jag säga, en av sessionerna inleddes med denna handen. Första handen jag spelar alltså. Hyffsad start :)

 

Total number of players : 5

Seat 2: dens ( $92.13 )

Seat 3: CobbV ( $1000 )

Seat 4: suxelp ( $625.77 )

Seat 1: nuke_em ( $1406.57 )

Seat 5: HeZraX ( $408.14 )

dens posts small blind [$2.5].

CobbV posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 3c 3s ]

suxelp folds.

HeZraX folds.

nuke_em raises [$22].

dens folds.

CobbV calls [$17].

** Dealing Flop ** [ Ts, 3h, 9s ]

CobbV checks.

nuke_em bets [$33].

CobbV raises [$117.37].

nuke_em calls [$84.37].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

CobbV bets [$210].

nuke_em is all-In.

CobbV is all-In.

** Dealing River ** [ 6d ]

nuke_em shows [ 4s, 7s ] high card jack.

CobbV shows [ 3c, 3s ] three of a kind, threes.

nuke_em wins $406.57 from side pot#1 with high card jack.

CobbV wins $1987.5 from the main pot with three of a kind, threes.

 

Vad har du för image egentligen? När spelare gör såna där moves på dig. ;-)

 

Snyggt resultat där man. Nu kanske det lossar ordentligt. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för image egentligen? När spelare gör såna där moves på dig. ;-)

 

Snyggt resultat där man. Nu kanske det lossar ordentligt. 8-)

 

Jag vet inte... :roll:

 

Table Diana 30 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: peppe6 ( $779.2 )

Seat 3: CobbV ( $1031.26 )

Seat 5: Havila ( $1926.98 )

Seat 2: Kurvalasse ( $968.01 )

Seat 4: a01 ( $1000 )

peppe6 posts small blind [$2.5].

Kurvalasse posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 9d 9s ]

CobbV raises [$17.5].

a01 calls [$17.5].

Havila folds.

peppe6 folds.

Kurvalasse calls [$12.5].

** Dealing Flop ** [ 8d, 9h, 5h ]

Kurvalasse checks.

CobbV bets [$41.25].

a01 raises [$150].

Kurvalasse folds.

CobbV raises [$358.75].

a01 is all-In.

CobbV calls [$582.5].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

** Dealing River ** [ 6s ]

CobbV shows [ 9d, 9s ] a full house, nines full of eights.

a01 shows [ Ah, 7h ] a flush, ace high.

CobbV wins $2005 from the main pot with a full house, nines full of eights.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Sen den 5e november har jag haft 6ptbb/100 som snitt (typ 90K händer). Nu i jan har jag haft ~3. Kvällen där jag spelade riktigt dåligt och var runbad samtidigt förstörde nog ganska mycket annars hade de sett rätt fint ut. Tror att jag ligger lite under förväntat värde hur som helst.

 

Men jag får väl se i framtiden om mitt spel håller. Senaste dagarna har jag spelat rätt bra faktiskt, men jag kan spela bättre känner jag samtidigt.

 

Btw... 12ptbb över 40k är ju total kross. Sluta gaya på 1/2 och spela dina pp's bättre :-D

 

Bara för att jag outade min winrate så gick det käpp rätt åt helvete igår(ja jag tror på ödet:)) Spelade 3600 händer(i rad) och backade 900kr...att man blir rövknullad av varenda 80/30-mongo är ta mig fan otroligt.

 

Hädanefter håller jag tyst om mina resultat...:D

 

Btw...snygga resultat...actionmongot/donatorn nuke em är i farten ser jag(han brukade äga mig så ska egentligen inte säga nåt). Keep it up

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe vafan. 3600 är ju inget om du håller 12ptbb i 40k....

 

Ja tror på dig naj, nöt lite 2,5/5 på samma bord som mig så avslöjar jag de läckorna jag hittar hos dig :)

 

Slutar +1200 för dagen efter lite HU battle. Tycker alla suger typ, men sista killen jag mötte var ok. Inte mer än ok dock :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...