Gå till innehåll

Irriterande kommentarer


hAgLuNd666

Recommended Posts

God fortsättning och allt på er. Måste bara få höra med er andra vad för slags saker ni irriterar er på runt ett pokerbord, live eller nätet spelar ingen roll. Satt o spelade en turre igår och låg bra till, bb låg 1200 och jag plockar upp AA. Min tur och jag höjer, efter mig går en kille all in, jag synar. Han visar upp KQ och självklart hoppar flodråttan upp biter mig, han får med andra ord en stege. Jag kan leva med det, men efter han har vunnit så klämmer den jäveln ur " Sorry ". Va fan ?? vadå sorry ville du inte vinna pott jäveln eller ???. Så......... just den kommentaren "sorry" har jag hört många ggr och den är alltid lika jävla irriterande. Fyll gärna på med mer klagovisor.:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God fortsättning och allt på er. Måste bara få höra med er andra vad för slags saker ni irriterar er på runt ett pokerbord, live eller nätet spelar ingen roll. Satt o spelade en turre igår och låg bra till, bb låg 1200 och jag plockar upp AA. Min tur och jag höjer, efter mig går en kille all in, jag synar. Han visar upp KQ och självklart hoppar flodråttan upp biter mig, han får med andra ord en stege. Jag kan leva med det, men efter han har vunnit så klämmer den jäveln ur " Sorry ". Va fan ?? vadå sorry ville du inte vinna pott jäveln eller ???. Så......... just den kommentaren "sorry" har jag hört många ggr och den är alltid lika jävla irriterande. Fyll gärna på med mer klagovisor.:evil:

 

 

Att någon säger sorry är väl en ren artighetsfas. Ett sätt att säga att jag gjorde en en felaktig analys av läget men råkade ha tur att vinna. Det är väl värre att inte säga något eller?

 

Vad jag retar mig på ligger på en annan nivå.

 

1. Jag retar mig på pokeratablisemangets ovilja att diskutera T6poker och skojarna. Titta bara på var tråden om T6poker har hamnat på denna sk seriösa site. Titta bara en känd pokerprofil med ett konkurrerande pokerforum, som han numera har sålt pga tidsproblem, och hans försvar av siten.

 

2. Pokerförbundet och dess galningar. Här han man lagt en SM-tävling på en site som är berömd för att tillåta två av sitens profiler att diskutera sina händer i realtid. AKTA DIG GLIMNE! JAG HAR EN BRA HAND! Fyfan är allt vad jag har att säga.

 

3. Norinders förtäckta dödshot.

 

4. Klykas och Pokerförbundets (dom verkar gilla fuskare) försvar in absurdum av Den Store. Har hans pappa sagt att han är oskyldig så är det så. LEVE DET SERIÖSA POKERFÖRBUNDET!

 

5. Pokerforumets proffs attacker på alla nybörjarfrågor från nybörjare. USCH!

 

6. När något av dessa Internetunderbarn hamnar allin med 1010 mot Helmuts AA. Han lyckas träffa sin "1 to 4" och det är Helmut som är idioten. LEVE VÅRA POKERANALYTIKER!

 

7. Det stackars patetiska pokerförbundet som kommer att se till att jag blir avstängd från Pokerforum efter detta inlägg.

 

Jag har bara börjat på listan på saker jag retar mig på men jag tycker att du skall vara tacksam när någon säger sorry.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta bara på var tråden om T6poker har hamnat på denna sk seriösa site.
Den ligger där den ligger för att den inte skulle ge gratisreklam åt T6 när det begav sig som värst. Jag tar det faktiskt som ett personligt jävla hån när du skriver så där, i och med att det är jag som varit mest T6-kritisk av alla, och fick två handfulla dödshot efter min Expressenartikel.

 

Dessutom är det en länkning från "övriga pokerrum" till tråden där den ligger nu.

 

Edit: Finns till och med två länkningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Jag retar mig på pokeratablisemangets ovilja att diskutera T6poker och skojarna. Titta bara på var tråden om T6poker har hamnat på denna sk seriösa site. Titta bara en känd pokerprofil med ett konkurrerande pokerforum, som han numera har sålt pga tidsproblem, och hans försvar av siten.

 

Oj, vilken miss.

 

2. Pokerförbundet och dess galningar. Här han man lagt en SM-tävling på en site som är berömd för att tillåta två av sitens profiler att diskutera sina händer i realtid. AKTA DIG GLIMNE! JAG HAR EN BRA HAND! Fyfan är allt vad jag har att säga.

 

Nämen, miss igen. Den saken hände EFTER att vi valde dem som arrangör, men det kanske vi borde förutsett och beaktat innan det hände. Förlåt, vi missade det. Vi ska bättra oss.

 

4. Klykas och Pokerförbundets (dom verkar gilla fuskare) försvar in absurdum av Den Store. Har hans pappa sagt att han är oskyldig så är det så. LEVE DET SERIÖSA POKERFÖRBUNDET!

 

Ajdå, missade du igen? Hur har du drömt in förbundet i den där tragikomiska historian?

 

7. Det stackars patetiska pokerförbundet som kommer att se till att jag blir avstängd från Pokerforum efter detta inlägg.

 

Denna gång träffade du rätt. Förbundet har inflytande överallt. Vi kommer dock att avstå från att få dig avvisad från landet, och vi kommer inte utnyttja våra möjligheter att sätta dig i arbetsläger i Sibirien - för vi vill inte ge dig rätt i efterhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att någon säger sorry är väl en ren artighetsfas. Ett sätt att säga att jag gjorde en en felaktig analys av läget men råkade ha tur att vinna. Det är väl värre att inte säga något eller?

 

Vad jag retar mig på ligger på en annan nivå.

 

1. Jag retar mig på pokeratablisemangets ovilja att diskutera T6poker och skojarna. Titta bara på var tråden om T6poker har hamnat på denna sk seriösa site. Titta bara en känd pokerprofil med ett konkurrerande pokerforum, som han numera har sålt pga tidsproblem, och hans försvar av siten.

 

2. Pokerförbundet och dess galningar. Här han man lagt en SM-tävling på en site som är berömd för att tillåta två av sitens profiler att diskutera sina händer i realtid. AKTA DIG GLIMNE! JAG HAR EN BRA HAND! Fyfan är allt vad jag har att säga.

 

3. Norinders förtäckta dödshot.

 

4. Klykas och Pokerförbundets (dom verkar gilla fuskare) försvar in absurdum av Den Store. Har hans pappa sagt att han är oskyldig så är det så. LEVE DET SERIÖSA POKERFÖRBUNDET!

 

5. Pokerforumets proffs attacker på alla nybörjarfrågor från nybörjare. USCH!

 

6. När något av dessa Internetunderbarn hamnar allin med 1010 mot Helmuts AA. Han lyckas träffa sin "1 to 4" och det är Helmut som är idioten. LEVE VÅRA POKERANALYTIKER!

 

7. Det stackars patetiska pokerförbundet som kommer att se till att jag blir avstängd från Pokerforum efter detta inlägg.

 

Jag har bara börjat på listan på saker jag retar mig på men jag tycker att du skall vara tacksam när någon säger sorry.

 

1. Ej insatt och kan inte kommentera!

 

2. Berömd? Utveckla gärna för detta har tyvärr gått mig förbi och jag spelar en hel del på Unibet.

 

3. Innebär detta att Mikael Norinder har hotat någon till livet?

I så fall är detta ganska uppseendeväckande. Jag är ganska nyfiken på exakt vad som sades, i vilken situation, till vem och pga vad? Jag känner honom visserligen inte så pass väl att jag kan uttrycka mig om vad han kan tänkas göra eller inte göra, men så mycket som jag nu känner honom så förvånar dessa uppgifter mig ganska ordentligt. För att nu förtydliga så säger jag inte att du har fel jag önskar bara lite mer information om hela händelsen.

 

4. Ej insatt och kan ej kommentera!

 

5. Håller med till 100%! Helt värdelöst! Nybörjarfrågor kan vara till allt från hur många kort det är i en kortlek till hur många jokrar man använder i texas. I ett nybörjarforum finns det ingen fråga som är för dum. Dock tycker jag mig minnas att forumansvariga faktiskt varit framme och påpekat detta upprepade ggr och om inte varnat, så i alla fall sagt till dem som missköter sig.

 

6. Hellmuth ÄR en idiot, han är visserligen en bevisat oerhört skicklig pokerspelare, men jag ser honom gärna förlora varenda 80/20 flipp han ger sig in i. Sen att han är solklar favorit med AA mot 1010 all in pre lär väl knappast någon analytiker ifrågasätta eller? Måste dock säga att jag inte på något sätt tycker Durrrr spelar handen särskilt kasst. 1010 hu e ju nötterna. För jag antar att det är den handen du syftar på?

 

7. Jag hoppas verkligen inte att så blir fallet. Personligen tycker jag (med bristande kunskap i en del av sakfrågorna) att ditt inlägg var välformulerat och tydligt höll sig innanför gränserna. Skarp kritik är inget negativt så länge man inte går till personangrepp och håller sig till sanningen (något som jag naturligtvis förutsätter att du har gjort.

 

 

Sen för att kommentera ursprungsfrågan så uppfattar jag faktiskt "sorry" som ett "jag vet att jag sög ut och jag vet hur det känns att losa med AA mot en sunkig KQ så sorry att det var just du som blev drabbad den här gången"

Det har hänt att jag skrivit sorry när jag missbedömt situationen och gjort en ful suckout och då är den uppriktigt menad.

Ett "ty" däremot är ju en ren förolämpning!

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4. Klykas och Pokerförbundets (dom verkar gilla fuskare) försvar in absurdum av Den Store. Har hans pappa sagt att han är oskyldig så är det så.

 

F.ö. så blandar du ihop dina kort. Hans pappa var inte alls inblandad i den där fuskgrejen. Inte jag heller, har inte yttrat ett ord om den. Det enda jag skrivit nåt om är de multipla kontona på pokerforum.nu.

 

Men så har du ju inte gjort intryck av att ha (eller vela ha) koll i övrigt heller. Bara du har nåt att skjuta med från höften så är du glad. Have fun with that.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade säga "sorry" i ett live cash game i Las Vegas när jag vann en stor pott (AK mot JJ, all in pre, K på rivern). Motståndaren blev helt galen, hoppade upp och skrek "Never say sorry at a poker table! Never ever ever! Go home to f**kin Sweden!" och rusade ut från pokerrummet. Övriga vid bordet sa efteråt att dom inte tyckte det var god etikett att säga "sorry" i detta läge (eller i något läge), även om dom tyckte att han överreagerade.

 

Några händer senare blev jag all-in och vann igen genom att få en stege på rivern, varpå denna (andra) motståndare sa: "If you say 'sorry', I will f**kin kill you right here and now!". Jag sa inget...

 

Så viss varning för att säga "sorry", speciellt live. Man är ju som sagt inte speciellt ledsen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu lirar jag visserligen small stakes och knappast för att leva på slantarna mer ett välkommet tillskott till en skarl studentkassa.

 

Men när folk säger att det "spelar bara för att de är kul" och de "inte bryr sig om pengarna" efter de två outat i en 600+ pott och sedan drar från bordet... Om du nu inte bryr stanna kvar och låt mig vinna tillbaka dem!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

konstigt att sorry missuppfattas så. Skulle nog tro att 2-3% av mina sorrys missuppfattats, när jag får ett själv skickar jag alltid ett np eller så om det inte kan gynna ens tableimage att steama lite.

 

"I feel (with) you" kan användas vid ngn brutal beat (typ riverset mot set/överpar) i en stor pott. Speciellt om man gjort en felbedömning.

 

Varje gång jag hälsat på nivån under så märker jag hur sjukt otrevligt det är där. Fattar inte hur folk går igång så hårt när pengarna inte kan svida egentligen (mordhota för 100d är lite sinnes) i jämförelse med tusentals kronor.

 

5ggr om året får jag ett infall och hånar motståndaren när jag dragit ut rejält. Inte snyggt men man får ett fnissanfall (ofta om man lirar bredvid ngn kompis).

i stil med "MUAHAHAHAHAHA, IN YOUR FACE!!!"

Resultatet brukar bli ganska roligt :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag råkade säga "sorry" i ett live cash game i Las Vegas när jag vann en stor pott (AK mot JJ, all in pre, K på rivern). Motståndaren blev helt galen, hoppade upp och skrek "Never say sorry at a poker table! Never ever ever! Go home to f**kin Sweden!" och rusade ut från pokerrummet. Övriga vid bordet sa efteråt att dom inte tyckte det var god etikett att säga "sorry" i detta läge (eller i något läge), även om dom tyckte att han överreagerade.

 

Några händer senare blev jag all-in och vann igen genom att få en stege på rivern, varpå denna (andra) motståndare sa: "If you say 'sorry', I will f**kin kill you right here and now!". Jag sa inget...

 

Så viss varning för att säga "sorry", speciellt live. Man är ju som sagt inte speciellt ledsen...

 

Hmmm, vad tycker dom att man ska säja istället? Ingenting? Jag har alltid uppfattat "sorry" som något man säjer när man känner med någon som man just har dragit ut. Men det anses alltså som ett hån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vad tycker dom att man ska säja istället? Ingenting? Jag har alltid uppfattat "sorry" som något man säjer när man känner med någon som man just har dragit ut. Men det anses alltså som ett hån?

 

Känns ju iofs som de här killarna var rätt labila så vad han sa spelade nog inte så stor roll, dom klarade inte av att torska helt enkelt. Sen vet jag inte om AK mot JJ all in ens förtjänar ett sorry då det är som vilken flipp som helst och det kanske var därför det kan ha uppfatttas som ett hån eller nått.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, vad tycker dom att man ska säja istället? Ingenting? Jag har alltid uppfattat "sorry" som något man säjer när man känner med någon som man just har dragit ut. Men det anses alltså som ett hån?

 

Ingenting är väl utmärkt, för det är ju knappast så att man är ledsen för att man vinner potten. De flesta (bra) spelare sätter FI på en range och om h*n råkar ha en hand som är i den övre delen av den rangen, so what? Det betyder på inget vis att man har spelat handen dåligt.

 

Jag lyssnade på en intervju med Matt Hawrilenko (Hoss_TBF) för ett tag sen och han menade att en av de fina sakerna med limit är att man får dra ut folk ibland och jag är beredd att hålla med. Utdragningar är nog många spelares guilty pleasure och jag ser inget fel med det. Om det känns allt för jobbigt är det väl bara att skicka tillbaka en lämplig summa till FI ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry tycker jag är helt ok, visar att killen förstår att han missbedömde situationen men fick tur men däremot om det är ett helt åt helvete spel och han slänger fram sorry det är en annan femma. Något som jag stör mig på är dock ty/thanks for the cash, speciellt om snubben även drar direkt efter.

 

Men i ett livegame så kan ju betoningen på ordet få det helt annorlunda också, vilket då kan uppfattas som ett hån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...