Gå till innehåll

Allt om serverproblem hos B2B!


TANDEMCYKELN

Recommended Posts

Snackade med unibets support för 2 timmar sen och tjejen jag pratade med sa at det fungerar för vissa medans det inte går för andra (som mig). Iaf så bad hon om min ipadress och när jag frågade varför hon behövde den så hade hon inte nåt svar på det... Verkar konstigt... jaja får väl hoppas det kommer igång tills imorrn

 

 

De vill förmodligen göra en traceroute för att hitta routingproblemet som de måste ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tyvärr inte.

Gjorde du någon åtgärd eller kom det av sig själv?

 

Tyvärr har jag inte nåt konkret svar. Det bara kom av sig själv. Har iofs gjort en sak... Skulle kunna hjälpa, men vet ej säkert. Hur som helst, jag gjorde följande:

 

1. Öppna Nätverkanslutningar. Högerklicka och välj egenskaper på "Anslutning till lokalt nätverk".

 

Högerklicka och välj egenskaper på "Internet Protocol (TCP/IP).

 

Sen ockade jag av "Erhåll en IP-adress automatiskt" och fyllde istället i 192.168.0.1 som eget IP. Sedan verkställde jag inställningen och mitt internet slutade fungera (precis som planerat).

 

Därefter gjorde jag samma procedur fast bockade för "Erhåll en IP-adress automatiskt". Sedan verkställde jag inställningen och därefter har B2B-klienterna fungerat.

 

Om ovanstående var lösningen på problemet vet jag som sagt inte, men jag kan mycket väl tänka mig att det löser sig då man får en ny IP-adress vilket jag fick genom metoden ovan.

 

Uppdatera hur det går för er!

 

//G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har ni comhem som jag och då kan ni inte erhålla en ny ipadress på annat sätt än att stänga av modemet några timmar och hoppas på det bästa :roll:.. Hur som helst så säger dom på supporten att det är vissa ipadresser som är blockerade och att dom jobbar på att häva blocken nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har det löst sig för mig också.

 

Testade allt det där ni skriver om utan resultat.

Har haft kontakt med support både på Unibet och 24hpoker dä jag fått veta att min IP hamnat på "black list".

 

De har nu släppt IP spärren så nu funkar allt.

 

Mitt råd till er som det inte funkar för,

ring supporten så många gånger ni orkar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig fungerar det fortfarande inte, har haft problemet sen i fredags (oj det var ju fredag när detta skrevs.. :) ). Även jag får upp samma felmeddelande när jag försöker ansluta till 24h.

 

Jag mailade återigen supporten och frågade vad som pågick och fick följande svar:

 

"Hi,

 

Hopefully we will overcome these severe problems by Monday. Unfortunately

there is absolutely nothing we can do until then. We are very sorry about

these inconveniences.

 

Best Regards,

 

Customer Support Service

24hPoker"

 

Lite trist om det skulle vara så :( men fungerar det för er andra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Den gemensamma nämnaren verkar vara att våra IP på något sätt blivit blockerade från att spela. Så för att få det att funka gäller det att få nytt IP. Med vissa ISP är det svårare och med andra i princip omöjligt.

 

Vi har iaf rett ut hur man löser problemet. Segt att behöva vänta till måndag dock för dem som inte kan byta sitt IP :/.

 

Lycka till alla

 

//G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha läst tråden drog jag ut sladd till dator och modem vilket ger mig ett nytt IP-nummer, och vips så funkade det. Tackar för tipsen.

 

Att dra ut sladden till datorn ger dig inget nytt IP-nummer. :)

 

För er andra, som inte har fast IP och inte vill ner och rota med sladdarna, räcker det att ta upp kommandotolken och skriva "ipconfig /renew".

 

Se där. Då fick man retas lite med kubo. Det känns gott. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har ni comhem som jag och då kan ni inte erhålla en ny ipadress på annat sätt än att stänga av modemet några timmar och hoppas på det bästa :roll:.. Hur som helst så säger dom på supporten att det är vissa ipadresser som är blockerade och att dom jobbar på att häva blocken nu

Ändra MAC-adressen och starta om modemet och du får en ny IP-adress omedelbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Pga att allt har krachat.

 

Kopierar mitt inlägg från en annan tråd.

 

-----------------------------------------------------------------

Vad händer nu???

 

Jag satt å lira 1-2 FL $30 i potten. Jag har flush. Bara väntar på att han ska syna min höjning i sista rundan.

Då krashar allt!!

 

Är det bara att glöma denna pot?

Kommer jag ha lika mycket pengar som innan handen startade eller vad händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...