Gå till innehåll

Bad streak = Nätpoker rigg


Ferna

Recommended Posts

Tja! Har sett många frågor på alla möjliga forum som ser ut ungefär såhär: Hur länge kan en bad streak hålla i sig?

 

Den frågan måste ju vara omöjlig att svara på om nu INTE internet poker är riggat eller hur? För en spelare kan ju inte ha otur i 95% av alla sina händer i 3 månader i sträck? Då måste det ju vara en rigg som ligger bakom?

 

Förstår ni vad jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad sägs om varians?

 

Men förklara begreppet varians för mig då? Det är ju ganska sjukt egentligen, varians borde inte utspela sig under en lång speciell tidpunkt utan en kort sådan t ex, du vinner 100 händer på rad, du förlorar 300 händer på rad, så ser det ut på dagens pokersajter, det somdu kallar varians, det låter inte logiskt tkr jag. En bad streak ska ju inte kunna hålla på i flera månader i sträck det låter absurt tycker, hur fan kan en människa ha så fruktansvärt mkt otur i flera månader i sträck utan att någon annan faktor än "varians" och "otur" ligger bakom?

 

Förlåt om detta låter konstigt när jag förklarar, men det går inte så bra just nu är ganska trött, men jag vet vad jag menar har bara svårt att förmedla det riktigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig fått ihop det heller.

En typisk kukspelare på internet ligger ju en 10inköp över sitt EV på varenda session. Han sätter sig vid bordet, stackar av en 7-8spelare med skitkort (typ limp med T4s och sedan syna instaställ på 775 med färgdraget.) och drar ut som underdog i varenda hand innan han till sist bränner hela skiten med Q-hög, inget par inget drag mot toppkåken eller någonting.

 

Det är ju inte illa att vinna 70% av tiden som hopplös underdog och bara torska när man drar dött för att sluta med endast ett inköp back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland är det så att folk TROR de har otur men att i själva verket spelar för dåligt. Sen kan man aldrig prata i tidsperspektiv gällande badstreak och otur. Det e rätt stor skillnad på att spela 75000 händer/månad eller 5000/månad. Spelar du det sistnämnda e tre månader inte så mycket och då är det nog mycket otur som vänder snart......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig fått ihop det heller.

En typisk kukspelare på internet ligger ju en 10inköp över sitt EV på varenda session. Han sätter sig vid bordet, stackar av en 7-8spelare med skitkort (typ limp med T4s och sedan syna instaställ på 775 med färgdraget.) och drar ut som underdog i varenda hand innan han till sist bränner hela skiten med Q-hög, inget par inget drag mot toppkåken eller någonting.

 

Det är ju inte illa att vinna 70% av tiden som hopplös underdog och bara torska när man drar dött för att sluta med endast ett inköp back.

 

Det är därför man aldrig sett dom förut och aldrig kommer se dom igen?

 

Men om du har, säg 40, kukspelare då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bad streaks har vi alla och längden varierar. Har vart kall ett par månader vid några tillfällen. Men som tidigare nämnts så är det skillnad på hur mycket man spelar. Har man otur i 300.000 händer så kan man ju börja fundera på om det verkligen är otur. Jag lirar mest SnG och nog kan man tycka att klienten verkar riggad ibland när det går kallt, men när man lugnar ner sej och tänker efter så inser man att det bara handlar om varians. Vad skulle en sida tjäna på att frysa ut en spelare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...