Gå till innehåll

Milestone bonus


Displeased

Recommended Posts

Goddag!

 

 

Ikväll når jag 200k VPP milestone och på er hemsida kan man läsa följande:

 

När spelare når någon av följande VPP Milestones kommer de erbjudas att köpa en särskild Milestonebonus*:

 

$2 000 vid 200 000 VPP

 

Varje Milestonebonus kostar 50 000 FPP. För att få ut bonusen måste spelaren tjäna in bas-FPP till ett värde av 5x bonusbeloppet inom 120, dagar från att bonusen köps.

 

Jag har sparat FPP osv så allt är klappat och klart tills ikväll jag bara undrar hur man gör för att "köpa" dessa $2000... Jag ser inget i FPP shopen. Kanske inte dyker upp förrän jag passerat 200k VPP fast jag frågar redan nu för jag kommer inte att ha någon tid framöver att sitta och mejla med supporten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände automatiskt för mig. Jag hade inget val, de bara drog bort mina FPPs och la dit bonusen.

 

 

Måste väl ha blivit något fel då? För det står ju att man bara "kommer att erbjudas att köpa $2000"

 

Haha funny shit om man sparat till typ ett EPT paket för 1 miljon FPP och så helt plötsligt har det dagits 50k utan att man märkt det :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste väl ha blivit något fel då? För det står ju att man bara "kommer att erbjudas att köpa $2000"

 

Haha funny shit om man sparat till typ ett EPT paket för 1 miljon FPP och så helt plötsligt har det dagits 50k utan att man märkt det :mrgreen:

 

Jo fast ska ju vara ett jäkligt dyrt inköp då till EPT för att det ska vara samma värde som milestonebonnen. Inköpet ska vara 40000$ e ju knappast särskilt vanligt va.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast ska ju vara ett jäkligt dyrt inköp då till EPT för att det ska vara samma värde som milestonebonnen. Inköpet ska vara 40000$ e ju knappast särskilt vanligt va.

 

Jag tror att du missuppfattade mig lite... Det jag menar är att om man sparat FPP till tex nån EPT som börjar om ett par dagar och i samma veva råkar passera en milestone och bli av med 50k FPP automatiskt så att man sen inte längre har råd att köpa sig in till EPT för FPP som man hade tänkt pga att FPP dragits automatiskt...

 

 

Var jag tydlig nog? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skicka ett mail till vipclub@pokerstars.com så aktiverar de milestonebonusen. Notera att alla vpp/fpp man tjänar efter man uppnår 200000 gränsen räknar mot bonusen. Man måste med andra ord inte maila just när man når 200000 utan kan göra det senare om man önskar.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Skicka ett mail till vipclub@pokerstars.com så aktiverar de milestonebonusen. Notera att alla vpp/fpp man tjänar efter man uppnår 200000 gränsen räknar mot bonusen. Man måste med andra ord inte maila just när man når 200000 utan kan göra det senare om man önskar.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

Ah, perfekt! Tack för det Kalle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 205k poäng och är inte Supernova. Drygt 3k fpp kvar till Supernova.

 

Precis som gdaily skriver så är FPP inte samma sak som VPP.

Du behöver ha samlat ihop 100k VPP på ett och samma år för att bli Supernova.

Du behöver ha samlat ihop 200k VPP på ett och samma år för att få köpa dig en milestone-bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som gdaily skriver så är FPP inte samma sak som VPP.

Du behöver ha samlat ihop 100k VPP på ett och samma år för att bli Supernova.

Du behöver ha samlat ihop 200k VPP på ett och samma år för att få köpa dig en milestone-bonus.

 

Ursäkta min tröghet. Jag har spelat ihop över 200k VPP 2008 men mindre än 100k FPP 2008 och är inte Supernova. Kan jag eller kan jag inte få en milestone bonus nu eller måste jag vänta på att bli Supernova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta min tröghet. Jag har spelat ihop över 200k VPP 2008 men mindre än 100k FPP 2008 och är inte Supernova. Kan jag eller kan jag inte få en milestone bonus nu eller måste jag vänta på att bli Supernova?

 

Du blandar förmodligen ihop dem. Alla får VPP i samma takt. En supernova får 3,5 FPP för varje intjänad VPP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det verkar som om du blandar ihop VPP och FPP. VPPs avgör vilken VIP-nivå du har och FPPs använder man till att köpa olika saker i VIP Shopen (man kan använda FPPs som inköp i vissa turneringar också mm).

 

Du har garanterat samlat ihop mer FPPs än VPPs under året och det är troligen så att du har samlat ihop (utan att ha sett på ditt konto dvs) 200k FPP men just under 100k VPP. När du når 100K VPP blir du SuperNova VIP. Den första Milestonebonusen får man när man når 200K VPP.

 

Läs gärna mer om SuperNova VIP och milestonebonusen här:

 

http://www.pokerstars.se/vip/supernova/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det verkar som om du blandar ihop VPP och FPP. VPPs avgör vilken VIP-nivå du har och FPPs använder man till att köpa olika saker i VIP Shopen (man kan använda FPPs som inköp i vissa turneringar också mm).

 

Du har garanterat samlat ihop mer FPPs än VPPs under året och det är troligen så att du har samlat ihop (utan att ha sett på ditt konto dvs) 200k FPP men just under 100k VPP. När du når 100K VPP blir du SuperNova VIP. Den första Milestonebonusen får man när man når 200K VPP.

 

Läs gärna mer om SuperNova VIP och milestonebonusen här:

 

http://www.pokerstars.se/vip/supernova/

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Tack! My bad. Hade helt sant blandat ihop dem. Tycker det är ett ganska förvirrande system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Har nya frågor om detta men tar det här så ni slipper ny tråd.

 

Om man t.ex passerar 300k VPP och därmed kan plocka ut $3000, kan man då göra det närsomhelst? Kan jag t.ex spela in 500k VPP och plocka ut bonusen för 300k, 400k och 500k VPP i en klumpsumma eller måste jag plocka ut 300k bonusen innan jag når 400k VPP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...