Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Tjena jag har vunnit resa till bahamas, och undrar hur det funkar med visum då jag mellan landar i usa , Mvh Mange
Är du ostraffad svensk medborgare, som inte jobbade med judeförföljelser under andra världskriget, inte tänker begå terrorhandlingar i USA, inte är narkotikalangare och liknande (kommer inte ihåg alla dumma frågor) så behöver du inget visum.

Har du suttit på kåken behöver du visum.

Postad

Behöver man något speciellt papper om man vill ta med flickvännen som inte fyllt 18 ännu och hennes föräldrar inte kommer med?

Och före ni frågar, nej, det är inte jag som har en minderårig flickvän ;)

Postad
Gäller det där obligatoriska för-registreringen även om man bara mellanlandar i USA?

Immigrationen var ju lika hård som om man skulle in i landet när jag var på Bahamas förra året.

Yes box, det gör den.

Postad

Gäller att du inte är för dragen på planet att du förstår frågorna:) Har du rövat bort ett Amerikanskt barn? och liknande löjliga frågor.

Tycker att det gick ganska lätt att gå igenom tullen i alla fall. Hade med mig mediciner bla utan att det blev något trassel.

Därimot så kollar de upp flygplanet extra noggrant. När jag åkte dit för några månader sedan fick vi mellanlanda i Oslo kl 07 och sitta där några timmar medans man letade efter bomber i planet.

Postad
Behöver man något speciellt papper om man vill ta med flickvännen som inte fyllt 18 ännu och hennes föräldrar inte kommer med?

Och före ni frågar, nej, det är inte jag som har en minderårig flickvän ;)

Ingen som vet?

Postad
Ingen som vet?

Egntligen önskar jag väl att jag viste...

Att kolla med ambasaden är annars ett tips, i stället för vad random anonym person säger på ett random forum.

Myndighetsåldern är 21 i USA btw.