Gå till innehåll

Komma igång med SNG


Gaston116

Recommended Posts

Jag sticker in med en fråga här som jag undrat i flera år men inte riktigt brytt mig om än...

Till er som lirar 12+ bord samtidigt på stars, hur fixar ni det?? När jag har gjort borden så små det går och tryckt in maximalt med bord så kan jag lira 9 samtidigt, fast då är det jävligt rörigt...Hur gör ni??

Att kunna multitabla är viktigt, och inte så svårt som man kan tro. Ett script som auto-reggar sngs på Stars finns här: http://overcards.com/wiki/moin.cgi/SFSO . Grymt nice.

 

Sen har du lite inställningar: Stäng av alla ljud och bilder. Hitta ett sjysst skin som gör allt cleant. Finns några olika i Stars-klienten redan som säkert funkar bra, men jag kör ett annat.

 

Options-Advanced multi table option: Markera de två översta (popup table... single klick...) och lämna de två understa oklickade.

 

Som lite kuriosa satte jag pb med 62 bord (don turbo $5) samtidigt för några dagar (+8 buyins).

 

Hur som helst. Motståndet på $16 (turbos) och uppåt ska vara hyfsat tufft. Testa regulars kanske? Har ingen erfarehet av det dock så ska inte uttala mig.

 

Edit: Ett ahk-script behövs för olika betsizes, t ex 3 ggr eller allin (med musknappar), och placering på borden. De ska ju ligga på varandra så att det som är på tur ploppar fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna multitabla är viktigt, och inte så svårt som man kan tro. Ett script som auto-reggar sngs på Stars finns här: http://overcards.com/wiki/moin.cgi/SFSO . Grymt nice.

 

Sen har du lite inställningar: Stäng av alla ljud och bilder. Hitta ett sjysst skin som gör allt cleant. Finns några olika i Stars-klienten redan som säkert funkar bra, men jag kör ett annat.

 

Options-Advanced multi table option: Markera de två översta (popup table... single klick...) och lämna de två understa oklickade.

 

Som lite kuriosa satte jag pb med 62 bord (don turbo $5) samtidigt för några dagar (+8 buyins).

 

Hur som helst. Motståndet på $16 (turbos) och uppåt ska vara hyfsat tufft. Testa regulars kanske? Har ingen erfarehet av det dock så ska inte uttala mig.

 

Edit: Ett ahk-script behövs för olika betsizes, t ex 3 ggr eller allin (med musknappar), och placering på borden. De ska ju ligga på varandra så att det som är på tur ploppar fram.

 

 

 

Ok, jag ska göra ett försök med 12 bord samtidigt nu. Vad händer om man lirar 40 DoN och det är bubbelspel på 30 av borden då? Verkar jäkligt svårt att hålla bra koll på vad som händer, allas stackar osv menmen...

 

Apropå det där auto-reg scriptet... Hur gör man för att ladda ner det då??

 

Jag är dock ganska övertygad om att jag kommer att göra större vinst när jag spelar 9 bord och ser alla borden än om jag kanske spelar 15 bord och bara ser ett i taget... Jag spelar ju trots allt på $100+ så motståndet är ganska tufft ibland om man inte har bra koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en bra tråd det här. Legalizeit och Klyka fick mig att gå igenom downswings och jag blev sugen på lite mer extrem multitabling.

 

Tror iofs inte att jag kommer driva multitablingen till mitt max, eftersom jag måste balansera det med vad som är acceptabelt för att tycka poker är roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna multitabla är viktigt, och inte så svårt som man kan tro. Ett script som auto-reggar sngs på Stars finns här: http://overcards.com/wiki/moin.cgi/SFSO . Grymt nice.

 

Sen har du lite inställningar: Stäng av alla ljud och bilder. Hitta ett sjysst skin som gör allt cleant. Finns några olika i Stars-klienten redan som säkert funkar bra, men jag kör ett annat.

 

Options-Advanced multi table option: Markera de två översta (popup table... single klick...) och lämna de två understa oklickade.

 

Som lite kuriosa satte jag pb med 62 bord (don turbo $5) samtidigt för några dagar (+8 buyins).

 

Hur som helst. Motståndet på $16 (turbos) och uppåt ska vara hyfsat tufft. Testa regulars kanske? Har ingen erfarehet av det dock så ska inte uttala mig.

 

Edit: Ett ahk-script behövs för olika betsizes, t ex 3 ggr eller allin (med musknappar), och placering på borden. De ska ju ligga på varandra så att det som är på tur ploppar fram.

 

Fast det är ju inte tillåtet det där. Sen hur bra möjlighet de har att kolla det vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extrem multitabling behöver ju inte vara bra....men det är inte så svårt och märkvärdigt, med lite träning och rätt verktyg. Spelar man på $5-$10 är multitabling (~25 bord) nästan ett måste för att få ihop lite slantar. Spelar man på $100+ så kan det kanske vara läge att va lite mer noggrann.

 

Scriptet är bara att ladda ner och köra igång, men installera auto hot key först.

http://www.autohotkey.com/

 

Fast det är ju inte tillåtet det där. Sen hur bra möjlighet de har att kolla det vet jag inte.

 

Vad är inte tillåtet? Och källa på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade att lira 12 sng nu á $60 med cascade varianten. FY FAN säger jag bara... fick koncentrera mig och stressa som en idiot så nu har jag sinnesrubbad huvudvärk :evil:

 

Hade svårt att hinna med men gick totalt $221+ iaf. Det tråkigaste är ju att man har ingen möjlighet i världen att se hur det går när man är all-in vilket förtar spelglädjen totalt så jag kommer antagligen att köra vidare på 8-9 bord sida vid sida istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade att lira 12 sng nu á $60 med cascade varianten. FY FAN säger jag bara... fick koncentrera mig och stressa som en idiot så nu har jag sinnesrubbad huvudvärk :evil:

 

Hade svårt att hinna med men gick totalt $221+ iaf. Det tråkigaste är ju att man har ingen möjlighet i världen att se hur det går när man är all-in vilket förtar spelglädjen totalt så jag kommer antagligen att köra vidare på 8-9 bord sida vid sida istället.

 

Fast tillfällena när du förlorar tionde flippen i rad är det rätt skönt att slippa se eländet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast tillfällena när du förlorar tionde flippen i rad är det rätt skönt att slippa se eländet ;)

 

Verkligen! Spelar man stacked (borden på varandra) slipper man den grejen...Vill man se vad som händer så är det bara att dra ut det bordet, sen göra en action. Dessutom betydligt mindre stressigt än tiled/casacde.

 

Uploadade mitt stars-script (86 rader ahk-kod) skrivet av d-jarl.

 

http://www.megaupload.com/?d=RF297G2G

 

Högerklick: allin

Hjul upp: bet 4.5 ggr BB

Hjul ner : bet 2.5 ggr BB

Ctrl-vänsterklick: Få bordet på fix placering, samt forcera bläddring mellan bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...