demme1 Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Game # 57722835 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,25/0,50 Bordsstämning Hälften spelar löst och hälften tight. Har inte sett några extraordinära uppvisningar och inga stora potter. Fi Jättetight och aggressiv, jag anser honom vara duktig. Väldigt lättläst i de flesta fall. Table "Nacka" Game ended 2005-04-09 08:42:25 UTC Players: demme99 (EUR 50,75 in seat 1) javodka (EUR 49,25 in seat 2) Desp_71 (EUR 11,00 in seat 3) meatball (EUR 40,00 in seat 5) Svezze (EUR 27,50 in seat 6) hwdl (EUR 64,00 in seat 7) fibos (EUR 12,75 in seat 8) Dealer: Svezze Small Blind: hwdl (0,25) Big Blind: fibos (0,50) demme99 was dealt: 3h - 3c Syn med ett stort leende på läpparna. Gotta lov'em demme99 Call (0,50) javodka Call (0,50) Desp_71 Call (0,50) meatball Fold Svezze Fold hwdl Call (0,25) fibos Check Flop 3s - 7c - Kc Pot = €2,5. Ett set är ju typiskt bra. Färgdrag ute varför jag vill leda spelet och inte ge någonting gratis. Betar pot. hwdl Check fibos Check demme99 Bet (2,50) javodka Call (2,50) Desp_71 Fold hwdl Fold fibos Fold Turn 3s - 7c - Kc - Ts Pot = €7,5. Här gillar jag inte alls att Fi synade floppen. Från honom skulle jag bara få syn av floppat monster d.v.s 77 i detta fall eller nötfärgdrag. Men han har så bra read på mig att han vet att han inte får betalt om han träffar färgen. Jag betar 2/3*pot för att kolla läget- demme99 Bet (5,75) javodka Raise (23,00) Sådärja. Ett jätteomslag. Detta kan vara K-10 el. AK som satt mig på färgdrag. Dock kan jag inte tänka mig att han skulle limpa med AK. KK tar jag knappt med i beräkningarna, han skulle raisat den hårt preflop. Betet är för stort vilket får mig att vilja ställa in (bluff?). Samtidigt bör han ha mig satt på riktigt hård flopträff, han vet hur jag spelar. Jag tror jag är slagen av 77 vilken är en typisk limparhand för honom. Fold. demme99 Fold javodka Payback (17,25) javodka didn't show hand javodka wins: EUR 18,25 Rake: EUR 0,75 Ironiskt nog skrev jag i en annan tråd att jag aldrig är orolig för högre set. Det finns tydligen undantag. Någon som tror att jag gjorde rätt? Eller skulle jag ställt in? EDIT: javodka. Om du finns på forumet måste du berätta om jag hade rätt:) Citera
eroz Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 I ohöjda flervägspotter är bottomset ganska jobbiga att spela, man får vara väldigt försiktig. Som du sa limpar han knappast med AK, KK men inte heller KT, dock pga andra anledningar. När han då spelar tillbaka såpass hårt tycker jag i alla fall 77 känns skrämmande trolig. Eventuellt TT då men med den kanske han raisar preflop? Hur som helst var det nog en bra fold. Citera
Eddie88 Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Jag tror faktiskt han satt på set, möjligtvis färgdrag. När någon får par får nån annan det. Skrämmande men sant i online poker. Citera
Rille Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Jag tror faktiskt han satt på set, möjligtvis färgdrag. När någon får par får nån annan det. Skrämmande men sant i online poker. Vad? Risken att han skulle få par på hand är lite högre om du har 33 än 94 men inte speciellt stor. Var är skillnaden mellan irlpoker och onlinepoker? Citera
eroz Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Jag tror faktiskt han satt på set, möjligtvis färgdrag. När någon får par får nån annan det. Skrämmande men sant i online poker. Vad? Risken att han skulle få par på hand är lite högre om du har 33 än 94 men inte speciellt stor. Var är skillnaden mellan irlpoker och onlinepoker? Eddie88 står för ungefär hälften av posterna i denna tråd, kolla här så förstår du allt: Citera
Rille Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Jag tror faktiskt han satt på set, möjligtvis färgdrag. När någon får par får nån annan det. Skrämmande men sant i online poker. Vad? Risken att han skulle få par på hand är lite högre om du har 33 än 94 men inte speciellt stor. Var är skillnaden mellan irlpoker och onlinepoker? Eddie88 står för ungefär hälften av posterna i denna tråd, kolla här så förstår du allt: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=1308 OK tycker den är patetisk så har inte varit där inne och kollat. Citera
Eddie88 Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Va snackar ni om, överhuvudtaget. I online poker är risken större att nån annan sitter på par. Jag struntar fullständigt i era kommenterar om oddsen. Spela en live turnering eller ett cash game online- ok få typ ett par i ett 10 manna bord- så garanterar jag att minst en eller 2 till har par. Sådana saker händer knappast i livepoker. Rätta mig om jag har fel, sen om riggning det du syftar på eroz- har inget med denna tråden att göra och det är förolämpande att du skriver att kolla så får du en humm hur killen är...Allmänt otrevligt o skriva det. Citera
Papa Kubo Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Sluta tjafsa och sluta snacka konspirationsteorier - ett ord till om riggade sajter och jag låser denna tråd. Citera
cab19 Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Får en känsla av att han sitter på TT och raisar rejält för att få betalt av dig ifall du skulle sitta på TP eller lägre set. Citera
demme1 Postad 9 April , 2005 Författare Rapport Postad 9 April , 2005 Får en känsla av att han sitter på TT och raisar rejält för att få betalt av dig ifall du skulle sitta på TP eller lägre set. Interesting. Funderade också på det. Men skulle en tight spelare syna potbet med K på bordet utan träff med 10-10? Citera
cab19 Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 jag anser mig vara tight om jag är inte på tilt Brukar limpa med 22-TT och eftersom du limpade skulle jag nog inte sätta dig på en kung.Jag skulle också syna flopbettet för att se vad du gör på turn,när han nu träffar så blir han "ivrig" och raisar lite väl mycket kanske.Det kanske är dumt att göra så för ifall jag ej träffat T och det kommer ett till scarecard som J eller Q så foldar jag för ett bett över 1E .Däremot om du checkar på turn så försöker jag ta potten där och nu med 2/3 pottbet,får jag omslag lägger jag mig.Vet inte om det är EV+ på att spela så men det har fungerat ganska bra för mig Citera
Sargon Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 77 känns defentivt som den troligaste handen. Ant ville han inte skrämma bort för tidigt med blev lite orolig när det sen på turnen fanns möjlighet både för steg och färgdrag. Jag spelade just på denna nivå på 24h förut och Javodka är löjligt tight, om han inte ändrat sig radikalt så hade han nog 77. Killen spelar en hand i timmen. Citera
P_kungen Postad 9 April , 2005 Rapport Postad 9 April , 2005 Ja utan monsterread på spelaren släpper jag inte ett set på de nivåerna, om de enda händerna som kan slå mig är högre set. Tror lätt att det är EV- att lägga där.. Citera
gdaily Postad 10 April , 2005 Rapport Postad 10 April , 2005 Jag hade själv nog inte limpat med 33 utan höjt på väg in. Sedan hade jag varit gul om fi träffat set när jag själv gör det, grattis till honom. Aldrig att jag hade släppt den handen, hur tight fi än är - även han limpade preflop. Är KT uteslutet (jag har ingen aning om hur tight killen är...) Citera
demme1 Postad 11 April , 2005 Författare Rapport Postad 11 April , 2005 Jag hade själv nog inte limpat med 33 utan höjt på väg in.Sedan hade jag varit gul om fi träffat set när jag själv gör det, grattis till honom. Aldrig att jag hade släppt den handen, hur tight fi än är - även han limpade preflop. Är KT uteslutet (jag har ingen aning om hur tight killen är...) Höjt med 33? Oj. Hur mycket? Normalt sett ställer jag in eftersom Fi kan ha det mesta på de borden jag spelar:) Men detta fallet var något spciellt. Som Sargon sa spelar min kära motståndare en hand i timmen (~). En av de tightaste jag mött iaf. K10s kan jag tänka mig, men knappast i så tidig position. Ställer nog in nästa gång:) Citera
MJ Postad 11 April , 2005 Rapport Postad 11 April , 2005 Du träffar ett set när du spelar NL sh, grattis! Du lägger ner handen, synd! Du får lite tröst, där folk berättar vilken fin lay-down du gjorde. Du har gjort en Phil Helmuth, grattis! Citera
PokerWiz Postad 11 April , 2005 Rapport Postad 11 April , 2005 Oavsett read tycker jag det va en skandalös fold! ALL-IN every time i det läget! Citera
demme1 Postad 12 April , 2005 Författare Rapport Postad 12 April , 2005 Du träffar ett set när du spelar NL sh, grattis! Du lägger ner handen, synd!Du får lite tröst, där folk berättar vilken fin lay-down du gjorde. Du har gjort en Phil Helmuth, grattis! Jag är inte ute efter tröst. Du kan trösta mig efter gårdagens katastrof-session. Angående denna hand önskar jag konstruktiv kritik. Har du någon? Citera
MJ Postad 12 April , 2005 Rapport Postad 12 April , 2005 Du träffar ett set när du spelar NL sh, grattis! Du lägger ner handen, synd!Du får lite tröst, där folk berättar vilken fin lay-down du gjorde. Du har gjort en Phil Helmuth, grattis! Jag är inte ute efter tröst. Du kan trösta mig efter gårdagens katastrof-session. Angående denna hand önskar jag konstruktiv kritik. Har du någon? Ok, du sätter honom på 77 och han vet hur du spelar? (sätter väl dig på 33). Är det verkligen så enkelt? Han spelar tight säger du och andra, vilket gör att han alltid spelar tight? Om du inte har nötterna och han reraisar dig, utgår du ifrån att han har dig varje gång? Konstruktiv kritik: Handvärde går upp på shorthanded (det här vet du men jag nämner det igen), du har en riktigt bra hand som du borde gått all-in med när han reraisa. Han kan ha 3 olika set som slår din hand, där 77 är klart troligast. Han kan ha det ja, och han kan ha någon annan hand (du borde ha kollat upp vilken det var!). Jag avslutar med visdomsord från boxningsvärlden (som jag en gång i tiden hade väldigt bra koll på): U gotta hit every hit with bad intensions Detta sa en gammal tränare (Cus D´ Amato) till sin unge adept och det syntes att han lyssnat på rådet, när en 20-årig Mike Tyson blev tidernas yngste tungviktsvärldsmästare. Du hade också bad intensions, sen lägger du dig ner! Hade Tyson gjort det? Citera
hnat Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Helt rätt spel, jag lägger mig alla dagar i veckan mot Javodka i sådan betsekvens. Han är, precis som du säger tight-aggro till sin yttersta spets där det blir förutsägbart. Jag har as much as the next guy, jävligt svårt att lägga set, och tror att det oftast är väldigt rätt att skjuta in markerna. Här tror jag dock att det är rätt. Citera
Sactodian Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Jag hade synat. Enligt min erfarenhet (spelar i o f endast microlimit NL) så tjänar man på det i längden med floppad triss, fastän risk finns att man åker på stryk. Jag tror att han slöspelade AA eller, möjligen att han fått tvåpar KT (om han är så tight hade han nog slängt den handen preflop). Många tight-aggro raisar med allt spelbart förutom AA som limpas. Citera
Bjorn_ Postad 14 April , 2005 Rapport Postad 14 April , 2005 Turn 3s - 7c - Kc - Ts Pot = €7,5. Här gillar jag inte alls att Fi synade floppen. Från honom skulle jag bara få syn av floppat monster d.v.s 77 i detta fall eller nötfärgdrag. Men han har så bra read på mig att han vet att han inte får betalt om han träffar färgen. Jag betar 2/3*pot för att kolla läget- Om du vet att du får syn av 77 och A X så kan man ju till att börja med konstatera att Axs är den troligare av de två. (För övrigt borde ju ett floppat mellanset vara precis lika rädd för färgen som du och därmed ha reraisat på floppen?) Att betta 2/3 pott för att "kolla läget" tycker jag verkar riskabelt. Om du bettar pott i normalfallet (dvs om du känner dig säker på din hand) så borde du göra det här också. Annars läcker du ju information som uppmuntrar honom till en semibluff med nötfärgsdraget. /Bjorn Citera
Von oben Postad 17 April , 2005 Rapport Postad 17 April , 2005 Jag tycker att du gjorde rätt,demme. Man MÅSTE ha viss känsla för feeling som någon djuping sa. Spelet får aldrig bli så statiskt,så teoretiskt att man glömmer magkänslan-och litar man till viss del på den via egen positiv erfarenhet,så är folden helt rätt. Poker är aldrig 100% teori.Poker är till viss del lite känsla.Är känslan fel så är spelet också ofta fel.Lite intuition är alltid bra. KÄNDES folden rätt,så var den rätt-till och med om den kanske var fel i just detta specifika fall,kan låta motsägelsefullt men,men. Citera
demme1 Postad 17 April , 2005 Författare Rapport Postad 17 April , 2005 Du träffar ett set när du spelar NL sh, grattis! Du lägger ner handen, synd!Du får lite tröst, där folk berättar vilken fin lay-down du gjorde. Du har gjort en Phil Helmuth, grattis! Jag är inte ute efter tröst. Du kan trösta mig efter gårdagens katastrof-session. Angående denna hand önskar jag konstruktiv kritik. Har du någon? Ok, du sätter honom på 77 och han vet hur du spelar? (sätter väl dig på 33). Är det verkligen så enkelt? Han spelar tight säger du och andra, vilket gör att han alltid spelar tight? Om du inte har nötterna och han reraisar dig, utgår du ifrån att han har dig varje gång? Konstruktiv kritik: Handvärde går upp på shorthanded (det här vet du men jag nämner det igen), du har en riktigt bra hand som du borde gått all-in med när han reraisa. Han kan ha 3 olika set som slår din hand, där 77 är klart troligast. Han kan ha det ja, och han kan ha någon annan hand (du borde ha kollat upp vilken det var!). Jag avslutar med visdomsord från boxningsvärlden (som jag en gång i tiden hade väldigt bra koll på): U gotta hit every hit with bad intensions Detta sa en gammal tränare (Cus D´ Amato) till sin unge adept och det syntes att han lyssnat på rådet, när en 20-årig Mike Tyson blev tidernas yngste tungviktsvärldsmästare. Du hade också bad intensions, sen lägger du dig ner! Hade Tyson gjort det? Värst vad du jagar upp dig. Jag vill mest se vad andra har att säga i en sådan situation. I normala fall hade jag aldrig lagt setet. Det brukar oftsast vara dumt att kasta något sådant förutom i jätteknasiga situationer (färg och stege på bordet med raise och reraise). Det jag vill att du utgår ifrån är att du spelat mot en jädra massaolika spelare och detta är den tightaste du stött på. Du har själv en tight image. Citera
Recommended Posts