Gå till innehåll

AQ floppar tp på 20/20? (Cosmopol)


Recommended Posts

Hej, undrar hur jag ska gå vidare med denna handen som spelades på CC igår. Spelet är superslaskigt och det gamblas friskt från diverse håll, dock har uppfattar jag sb som kompetent (och nykter :shock: ).

 

Jag har ca. 3700:-

SB har ca. 1500:-

 

Plockar upp AQo i CO i en ohöjd pott och slår upp till 120:- (std vid bordet), blindarna synar.

Floppen visar: :Qc::Jd::9h: .

Sb bettar ut 240:-, bb muckar.

 

Ingen rolig bräda för min hand men jag har sett sb betta sina drag hårt tidigare. Min fråga gäller hur jag ska spela vidare och vilket spel sparar eller ger mig mest pengar i längden? Raisa för att folda en push eller syna och utvärdera turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, undrar hur jag ska gå vidare med denna handen som spelades på CC igår. Spelet är superslaskigt och det gamblas friskt från diverse håll, dock har uppfattar jag sb som kompetent (och nykter :shock: ).

 

Jag har ca. 3700:-

SB har ca. 1200:-

 

Plockar upp AQo i CO i en ohöjd pott och slår upp till 120:- (std vid bordet), blindarna synar.

Floppen visar: :Qc::Jd::9h: .

Sb bettar ut 240:-, bb muckar.

 

Ingen rolig bräda för min hand men jag har sett sb betta sina drag hårt tidigare. Min fråga gäller hur jag ska spela vidare och vilket spel sparar eller ger mig mest pengar i längden? Raisa för att folda en push eller syna och utvärdera turn?

 

 

hur ska du kunna raisa och sen folda mot en push när sb spelar med en stack på 1100 kr på flopen och har lett ut 240?

Det finns ju inte ens som alternativ.

Sen leder han nog ut med många Q + kanske JT eller T9....

Finns bara o dega in o hoppas på att du står...

Fredag kväll med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska du kunna raisa och sen folda mot en push när sb spelar med en stack på 1100 kr på flopen och har lett ut 240?

Det finns ju inte ens som alternativ.

Sen leder han nog ut med många Q + kanske JT eller T9....

Finns bara o dega in o hoppas på att du står...

Fredag kväll med.

Pushar han tror jag att jag drar dött och kan spara en liten slant, uppfattade sb som kompetent och ingen fyllskalle som andra vid bordet.

Sorry, såg att jag skrivit fel sb hade runt 1500:- innan handen började.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pushar han tror jag att jag drar dött och kan spara en liten slant, uppfattade sb som kompetent och ingen fyllskalle som andra vid bordet.

Sorry, såg att jag skrivit fel sb hade runt 1500:- innan handen började.

 

spelar ingen roll, du kommer va priced in mot hans shove-range.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...