Gå till innehåll

Pokercampus.se


rosjon

Recommended Posts

  • Svars 635
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kommer filmerna på något sätt göras tillgängliga? En kulturskatt som denna får ju inte försvinna. :-)

 

Eftersom filmerna i grund och botten betingar ett värde betvivlar jag på dom kommer spridas vidare. Grundtanken med hela PC är ju filmerna, det är vad PC är, så förvinner PC borde det också innebära att filmerna försvinner. Skulle väl vara om någon får för sig att starta en likande sajt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilket virus / trojan det rör sig om?

Har skannat igenom datan med mitt virusprogramm (AVG) men det hittar inget onormalt. Bra eller anus? :roll:

 

Både bra och anus...men förhoppningsvis mest bra.

Kan ju vara så att ditt antivirus inte känner igen virussignaturen. Mitt antivirus hittade inget helle, jag har Symatec. Installerade dock om datorn idag och la på Windows 7, fick dock andra problem nu då jag inte får ingång mitt tårdlösa nätverk hemma=( Dock hellre det än virus imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vilket virus / trojan det rör sig om?

Har skannat igenom datan med mitt virusprogramm (AVG) men det hittar inget onormalt. Bra eller anus? :roll:

 

Har du laddat ner något från siten sedan dom blev hackade? Om isf är det svårt att säga, men om inte så tror jag det är bra :) Vi kan hoppas på det iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner något från siten sedan dom blev hackade? Om isf är det svårt att säga, men om inte så tror jag det är bra :) Vi kan hoppas på det iaf =)

 

Scanna filerna som är nedladdade.

Ett väl uppdaterat antivirus kommer larma på det, ifall det är "kända" signaturer så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den här malwaregrejen inte reds ut tyder ju knappast på att sidan är på väg att återupplivas, men jag undrar å andra sidan om den är helt död eller om den som tidigare nämnt "bara ligger i dvala"?

 

Någon som har insikt, hur stor är chansen att en nylansering av pokercampus kommer? Var sjukt nöjd de få månader jag prenumererade i början och skulle gladeligen betala för ett nytt försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du laddat ner något från siten sedan dom blev hackade? Om isf är det svårt att säga, men om inte så tror jag det är bra :) Vi kan hoppas på det iaf =)

 

Tror inte jag laddat ner något efter att jag fick ett meddelande om angreppsrisk. Men nu har den datorn pajat "system fail CPU test". Kanske anus ändå?:evil:

 

Hoppas att det är processorn eller ngt annat :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag laddat ner något efter att jag fick ett meddelande om angreppsrisk. Men nu har den datorn pajat "system fail CPU test". Kanske anus ändå?:evil:

 

Hoppas att det är processorn eller ngt annat :lol:

 

Eller hoppas på att det är RAM minnet som pajat, billigare att fixa.

Moderkortet kan ju oxå vara en bov i dramat, dock mindre roligt.

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att den här malwaregrejen inte reds ut tyder ju knappast på att sidan är på väg att återupplivas, men jag undrar å andra sidan om den är helt död eller om den som tidigare nämnt "bara ligger i dvala"?

 

Någon som har insikt, hur stor är chansen att en nylansering av pokercampus kommer? Var sjukt nöjd de få månader jag prenumererade i början och skulle gladeligen betala för ett nytt försök.

 

Stor chans enligt insatta källor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite difust med ovan men du menar att det lutar åt en nylansering eller att det PC kommer att sova ett tag framöver? Något av påståendena är det ju men framgår inte riktigt.

 

Ledsen för det men båda tolkningarna är rätt iofs. Att det är nerlagt för stunden är ju bekräftat av Stackbrat några sidor tillbaka. Min uppfattning är att det kommer att komma tillbaka, men vet inte när.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scanna filerna som är nedladdade.

Ett väl uppdaterat antivirus kommer larma på det, ifall det är "kända" signaturer så att säga.

tjaa, det är ju det som har varit problemet en längre tid med signatur baserade skydd....att man modifierar koden hela tiden, som tex dagens artikel visar:

 

http://sakerhet.idg.se/2.1070/1.242307/kort-livstid-for-skadlig-kod

Det spanska säkerhetsföretaget Panda Security har tittat på 37 000 signaturer av skadlig kod och hur länge de aktivt sprids. Enligt undersökningen når lite över hälften, närmare bestämt 52 procent, inte ens upp till 24 timmar. Därefter modifieras koden. Syftet är att försöka ligga före säkerhetsföretagens skydd.

 

- Det är en ständig tävlan som tyvärr hackarna fortfarande vinner. Vi måste ta del av den skadliga koden de skapat för att kunna analysera, klassificera och slå tillbaka den, säger Luis Corrons, teknisk chef på Panda Security, i ett uttalande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant för visso.

kommit över ett par PC filmer, dock nerladdae innan siten ska ha förutsatts för angrepp. Scannade ett par gg. inte hittat något men man kan ju inte va säker dock. Angreppet kan ju funnits på sidan innan bara det att det upptäckts senare. Who knows?

 

Beror på hur långt innan det var, men jag tror inte det..

 

IMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så måste vi meddela att Pokercampus kommer upphöra att existera i den form den gör nu. Vi har försökt att vända den nedåtgående trend som infann sig efter det att vårat första coachgäng valde att kliva av men har stött på motgång efter motgång.

 

Nu senast så blev sidan hackad av någon rysk sabotage sida, varför vet vi ej, antar att de väljer ut mindre siter med lägre säkerhet etc.

 

Guld samt silver medlemmar: Skicka mig ett pm här med information om erat medlemskap så ska vi räkna ut hur mycket ni ska ersättas med.

 

bump

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu senast så blev sidan hackad av någon rysk sabotage sida, varför vet vi ej, antar att de väljer ut mindre siter med lägre säkerhet etc.

 

Ett hack innebär inte alltid att dom vill åt nåt på just servern, troligare är det automatiserade angrepp mot sårbarheter i vissa mjukvaror som sajter kör och ej uppdaterat för att via dessa angripa sårbarheter i besökarnas system.

 

Troligtvis nåt sådant här som inträffat och är aktuellt just nu:

57 000 sajter angripna med skadlig kod

De senaste åren har webbaserade attacker mer och mer börjat använda sig av respekterade och seriösa sajter. Ofta rör det sig om SQL-sårbarheter som ger angriparen möjligheter att injicera godtycklig potentiell skadlig kod i besökarens system.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...