Gå till innehåll

Tankenötter


anth

Recommended Posts

Jaja, det var ändå ett "dåligt" problem. För mycket detaljer som gör det hela "orealistiskt". Har samma beef med det här som jag hade med problemen i matteböckerna. Noll användningsområde.

 

Så det orealistiska i historien är inte att vi kallar en potentiell kanibal för häxa.

Eller att vi använder sagofigurer för att representera de grupper som med

1-bit asynkron bandbredd ska skicka meddelanden, utan att "häxan" inte rör

"dörren". Hmm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 192
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så det orealistiska i historien är inte att vi kallar en potentiell kanibal för häxa.

Eller att vi använder sagofigurer för att representera de grupper som med

1-bit asynkron bandbredd ska skicka meddelanden, utan att "häxan" inte rör

"dörren". Hmm.

 

Problemet utspelar ju sig i sagovärlden. Alla förutsättningar utom att häxan inte får röra dörren är ju applicerabara där. Om det hade varit en nyckel i dörren eller något annat som gjorde att häxan inte hade kontroll över den hade jag kunnat köpa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

År 2006 åkte jag en sträcka på 116 mil till Norrland, två år senare (2008 obv) åkte jag samma sträcka, med samma hastighet, samma bil, exakt samma väg och exakt likadana väderförhållanden. Nu visade dock trippmätaren att sträckan varit lite längre andra gången, varför?

 

Du har bytt däck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, passar matt-problem inte in här?

 

Jag hade spelat väldigt urusel bridge, och var övertygad om att ha kommit sist. Slog tyvärr vad om det och givetvis, lyckades ett annat par med bedriften nära 0%. Vi kom näst sist och som salt i såret förlorade jag vadet.

 

Jag fick i alla fall chansen att vinna tillbaka mina pengarna om jag till nästa vecka lyckades lösa ett matt-problem. Ett djävla matt-problem? Ja, ge mig problemet!

Usch vad jag fick kämpa, men jag vann tillbaka mina pengar. Till saken hör att min filur till kompis hade tagit problemet från en tidning som publicerat det flera veckor i rad, (för att ingen hade skickat in rätt lösning).

 

Så kom igen nu.

 

punktera mitt ego!

Lös problemet!

Någon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tar 8*12 biten och klipper en sågtand diagonalt. Börja 1,3(?) enheter in på långsidan, klipp 1 enhet uppåt, vrid och klipp 1,3 enheter efter långsidan, vrid osv. Sen förskjuter du hela pjäsen så att den blir 9 * 10,7(?) enheter. Sen är det enkelt att fixa lägga till sista biten.

 

Brasklapp, har inte orkat räkna ut hur stor andel av långsidan varje steg blir, men borde vara runt de 1,3 jag nämnde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...