Gå till innehåll

Historien utan slut... (Läs relgerna i OP!)


MOJJE

Recommended Posts

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej, här är historien so far. Folks oförmåga att följa instruktioner och att knyta an till föregående inlägg är imponerande. Vissa borde verkligen titta ett par rader upp och se till att det blir en fungerande mening av det hela.

 

Har också tagit mig friheterna att strukturera upp det lite och att rätta till folks stavfel och dåliga grammatik när det behövts. Kraxes desperation att få citera Bergman och den sjukliga dragning vissa verkar ha till freeman och till namnet "Jussi" tänker jag inte ens kommentera. :P

 

Vissa stycken kunde jag inte sätta ihop hur gärna jag än ville. De är helt frikopplade i texten.

 

***********************************************

 

Det var en gång sju pokerspelare som gillade att tilta. De hade inga pengar... var glada ändå, de förstod inte bättre. De hade värdelös grammatik, men vad gör väl det på pantomiminternat? Med imponerande vokabulär sade en:

 

"Freedom is just another word for nothing left to lose."

Nästa person svarade då:

"För många ord!?" med förvånad röst.

Svaret blev: "Du har bröst, alltså tröst."

 

Samma kväll sprängdes planeten Jorden, på riktigt. De sju pokerspelarna klarade sig dock och flyttade till Månen. Farbor Jussi är i stan och han gillar att gotta sig. Månen är pokerspelarnas farbror i Gdansk. Kortleken och markerna försvann dock i explosionen, så de spelar med stenar och hästar, men det är en annan historia. Den vi fokuserar på nu utspelade sig in a galaxy far away!... på en helt vanlig ostfabrik.

 

Viktlösheten gjorde att osten flög, men det påverkade ingens analysförmåga.

En invecklad analysering påbörjades, då plötsligt tomtefar kom in och ropade:

"Bend bort Bentley!"

"In vino veritas" konstaterade Jussi, och flög ut genom fönstret - rakt ut... i en tunna!

"En tunna på månen?" frågar sig läsaren. Han förvandlades till en tunna!... Trodde författaren, men han hade fel!

 

Jussi blev klart förvirrad, och ringde genast upp sin mor och sade:

"Nu vill JAG bestämma vad som händer!", men då sade modern att "Det kan du glömma!"

 

Precis då kvitterade Elfsborg, och beställde sockerdricka till hela laget. Boone dansade i himlen, och tog ut 400 kr i den himmelska bankomaten för att köpa ett antal himmelsblå halsdukar, men då såg han Yksel och Tjock-Danne och de... en häst, som såg ut som en äcklig IFK:are.

 

Men det är ju Sidleds-Daniel som kommer att avgöra Allsvenskan i år genom att göra självmål i varje match. Nu är det dags att äta upp gårdagens pizza och sedan äta lite till, för att sedan gå och sätta på teven och se när McGyver gör en passning á la Sidleds-Daniel till Håkan Mild, vars hjärta äntligen stannar!

 

Helt plötsligt så kom QoS inspringade, naken och skriker:

"Var FAN är min svenska Penispump som Austin Powers hade gömt långt borta i ändan på farmors tunna?"

 

QoS hade nu stora problem på grund av en tjej han sett, då han precis hade fått reda på att hon bara fick ha sex med en person till i sitt liv. Shockad, och inte fan blev det han, klev Rickard Wolff fram och vrålade:

"Ge mig en stor tunna!", med stora lansar riktade mot stackars QoS, som räddade flickan och blev hjälte för en kort stund innan Rickard visade dolmen för flickan som fantiserade om Jesu Kristi könstillhörighet och kom.

"Jag är pigg i bäret!" skrek hon.

"Vilket bär?" undrade Håkan Mild som just hade tappat tvålen i omklädningsrummet. Vad de inte visste var att Blodkorvsjocke just rymt från psyket ocn nu ville äta pannkakor.

 

I HUSET LIGGER SKON!

 

Man kunde höra steg från övervåningen, och stegen lat valdigt feminina, förutom att Håkan Milds kala hjässa syntes sticka fram under täcket. Håkans välrakade, inoljade porrpung blänkte semi-erotiskt, och Jussi runkade fridfullt till synen med 72o mot AA.

 

"Skepp o hoj! Ge mig dina guldpengar!" vrålade Rövarstina med djup röst!

"ALL IIIIIIIIIIIIIIIIIN!" skrek en annan, som knappt hade kommit halvvägs in medan Herr Mild äntligen bottnade i Rövarstinas hästaklafs.

"Usch, vilken mardröm det var!" utbrast Lasse Åberg när han vaknade upp kallsvettig i sin svettiga och besudlade IFK-tröja, förundrad över människors oförmåga att följa instruktioner när han diskade efter freeman som suttit och slaskat med en stor bit falukorv, som tidigare hade varit rekvisita i Fäbojäntan, mellan skinkorna. Eftersom detta var...

 

"... ugh ugh... jag kan inte andas... nu har freeman fisit igen. Gaslarm! Gaslarm!" utbrast furiren.

"Pardon my french", sade freeman, som hade ätit mögelost kvällen innan dagen då han insåg att...

 

"Gnarp är såld" sade Stahl.

"Vem fan är Gnarp?" undrade Freeman, och såg sig hastigt om efter en pimp som letade efter en hot dog i Rickard Wolff.

"Halleluja!" skrek frikyrkoprästen medan han mördade sin fru med en djupfryst falukorvsring som hans kompis freeman hade införskaffat hos en viss Håkan Mild, som i detta nu satte på sina knäskydd bak-och-fram vilket fungerade bra mot Malmö som inte hade alla hönsen hemma eftersom de var apraka, de hade sniffat rakvatten från påvens hjässa.

 

"Ett privilegium, i egenskap av Svenska Mästare", konstaterade Jussi, varpå han utbröt:

"EUREKA, JAG HAR DET!!!"

"Jag saknar Gnarp", sade Stahl, och dansade polka tills benen blev nedkladdade med jordnötssmör av Marit Paulsen.

"Surt sade räven" sade räven medan han tuggade på Håkan Milds bollar.

 

Då exploderade världen! PANG!... men det var bara freeman som fes en smygare och skrek:

"SLUTA KLANKA PA MIG!!! Ni är bara medgångssupportrar i Malmö och har därför ingen viktig åsikt!"

 

Full som en alika steg profeten Muhammed ned från himlen. Med dånande röst sade han:

"SUG... hur kunde Långås göra mål i går?"

Därför att Bengt Bombare gjorde mål och Stahl saknade Gnarp. Men är inte Stahl freeman i förklädnad som nunna? Nej, allmän missuppfattning, han gillar faktiskt falukorv med Håkan Mild-senap och världens äldsta målvakt, Bengt Andersson - vad det nu har med saken att göra.

 

"Hur går det för pokerspelarna och Jussi?" undrade Mild helt plötsligt.

"De är fortfarande på månen", svarade Skurt.

 

Håkan började omgående massera Skurts genitalia, när Jussi kom in och skrek:

"freeman har släppt sig!"

"Utrym genast, katastroflarm har utfärdats i en tunna", skrek freeman. Sedan dansade de vidare till...

 

"Gnarp saknades av Stahl", sade Stahl. "Gnarp är DÖD! Kommer aldrig hit igen."

 

"Vem är du?"

"Jag är döden."

"Kommer du för att hämta mig?"

"Jag har redan länge gått vid din sida."

"Du ser ängslig ut, döljer du nåt för mig?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...