asamus Postad 2 December , 2008 Rapport Postad 2 December , 2008 MTT: 165$ buyin 25k$ Guar super tuesday Party Poker, 29 kvar, 20itm. Har ungefär snittstack på 17k. Utg+1 som jag sett höja med dåliga händer i sen pos höjer till 2.2k med blinds på 400/800. Min fråga rör mina 2 beslut: 1. Jag sittet i mittpos. och synar med JJ. 2. Alla andra foldar, flopp: 752 (två spader). Han betar 3.2k i potten på 5.6k. Jag går all-in. Rätt, fel? Citera
Rebonius Postad 2 December , 2008 Rapport Postad 2 December , 2008 Stoppa in pre, som spelat stoppar du förstås in på flopp. Citera
Antisk Postad 2 December , 2008 Rapport Postad 2 December , 2008 Stoppa in pre, som spelat stoppar du förstås in på flopp. +1, lös spelare slår upp du hittar stark hand -> fistpumpshove Citera
asamus Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Postad 2 December , 2008 Inget alternativ att folda pre med tanke på att det är 9 platset kvar till pengarna och chansen är ganska stor att han sitter med JJ,QQ,AA? Gillar inte riktigt det alternativet heller iofs då jag spelar för topplacering. Gillar inte att ställa pre här. Då kan jag inte beta bort honom och utnyttja position postflop om han har AK, AQ som har troligen synar med vid ställ iaf. Han missar isf A,K,Q som eventuellt kommer på turn och river. Citera
asamus Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Postad 2 December , 2008 Lös och lös, de flesta spelare stjäl från sen position med sämre händer. Nu raisade han från tidig position. Skall nämnas att jag inte sett honom höja alls från tidig pos. innan. Citera
popoffer Postad 3 December , 2008 Rapport Postad 3 December , 2008 Heter du Dan Glimne kan du folda, annars shove. Citera
Rebonius Postad 3 December , 2008 Rapport Postad 3 December , 2008 Verkar ju smart att alltid spela för topplacering, eller, vänta nu... Citera
asamus Postad 3 December , 2008 Författare Rapport Postad 3 December , 2008 Han hade naturligvis AA och synade, vann och jag åkte. Men undrar fortfarande om det går att hitta folden pre här? Citera
Rebonius Postad 3 December , 2008 Rapport Postad 3 December , 2008 Han hade naturligvis AA och synade, vann och jag åkte. Men undrar fortfarande om det går att hitta folden pre här? Folda inte, ställ in bara. Citera
jkkman Postad 3 December , 2008 Rapport Postad 3 December , 2008 Han hade naturligvis AA och synade, vann och jag åkte. Men undrar fortfarande om det går att hitta folden pre här? Never ever ever evvah. Citera
Recommended Posts