Gå till innehåll

Skandal i Svenska Spels så kallade ”Poker-SM”


Recommended Posts

Dagens händelser visar klart och tydligt vad vi hela tiden hävdat, Svenska Spel är inte mogna för och skall inte arrangera ett Poker-SM. I början av vår tvist med Svenska Spel så argumenterade Svenska Spel bland annat för att "ett Poker-SM ska spelas med svenska kronor, och det är Svenska Spel den enda som gör, därför ska Svenska Spel arrangera SM". Är det inte viktigare att överhuvudtaget lyckas genomföra ett SM samt kora en Svensk Mästare än att det spelas med ett inköp i Svenska Kronor?

 

Svenska Spel argumenterar mycket av sin särställning i Sverige med deras spelansvar, men visar med dagens agerande att dom själva inte tar detta ansvar när det blir problem. Var är kompensationen till dom drabbade?, var är den sk Svenska Mästare som skulle koras? Var fanns planen när det gick fel?

 

 

 

Jag vill av Svenska Spels Ordförande Margareta Winberg höra hur man kan behandla spelare på ett så orättvist sätt som idag gjorts, i en turnering som marknadsförts på sätt som möjligtvis kan strida mot deras licenskrav och som i en nygjord undersökning tydligt visar inte har spelarnas stöd.

 

 

Svenska Spels före detta VD Jesper Kärrbrink och jag debatterade för drygt 1 år sedan om poker i Sverige. Svenska Spels åsikt var bland annat att dom kunde tänka sig konkurrens under samma förutsättningar som Svenska Spel idag har. Dom har idag tydligt visat att dom inte klarar av alla dessa med dessa krav efter deras förutsättningar ens själva. Låt dom som klarar av saker som denna utföra dom, eller är det så monopolet ska se ut i framtiden, med öststatslösningar som ibland inte fungerar utan kompensation för dom som drabbas?

 

 

Låt oss nu en gång för alla enas om att Poker-SM skall arrangeras av spelarna själva i genom det demokratiska Pokerförbund som gång på gång visat att vi klarar av det alldeles utmärkt. Det inträffade och konsekvenserna skulle inte kunna inträffa i ett av Pokerförbundet sanktionerat SM, då det klart och tydligt regleras i våra regler för val av arrangör.

 

 

 

Det känns lite tråkigt att det skall till inkompetens och teknikslarv för att vår ståndpunkt skall bevisas – Svenska Spels SM försök, oavsett om det är online eller live är en bluff och ett inskränkande i det fria samhället, fria företagsamheten och kommer aldrig räknas som det riktiga SM så länge pokerspelarna i detta land har sista ordet.

 

Det positiva med detta är att 2008 kommer det inte råda nån förvirring om vilka dom riktiga mästarna är:

 

Roger Joffs korades på Unibet i Svenska Pokerförbundets sanktionerade Poker-SM. Stort grattis Roger som den enda obestridbara Svenska Mästare du är!

 

 

 

Vi vill även än en gång passa på att gratulera övriga Svenska Mästare;

 

 

 

- Fixed Limit Texas Hold'em - Afif Chahrstan

- No Limit Texas Hold'em Short Handed - Martin Lennernäs

- Pot Limit Mörkpoker - Billy Lundgren

- No Limit Texas Hold'em Heads Up - Sami Ragoubi

- Pot Limit OMAHA - Stefan Ronéus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man kan ju konstatera att det ju väl inte så bra första gången ett poker sm online avbröts (?) När arrangerades var det väl en viss klient som heter expekt som kraschade fullständigt.

 

Sen må alla hata Svenska Spel ändå var prispotten större där än Unibets.

 

All respekt dock åt SvePof som inte gillar monopolet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju konstatera att det ju väl inte så bra första gången ett poker sm online avbröts (?) När arrangerades var det väl en viss klient som heter expekt som kraschade fullständigt.

 

Sen må alla hata Svenska Spel ändå var prispotten större där än Unibets.

 

All respekt dock åt SvePof som inte gillar monopolet.

 

Jo, men Expekts SM var inte sanktionerat det heller

2004 vår: 24h poker arrar SM

2004 höst: Expekt arrar samma sak. Detta borde väl visa att vi behöver någon som sanktionerar?

2005 höst: Expekt arrar SM, men byter till Tain precis innan, och det brakar ihop. SM spelas till slut i januari 2006 (!)

2006 höst: Pokerförbundet blandar sig i, Nordicbet vinner upphandlingen och förlorar miljontals kronor. Detta är första SM som är "sanktionerat"

2007 höst: Pokerförbundet med Nordicbet och SvS själva.

2008 höst: Pokerförbundet med Unibet och SvS själva.

 

Så ser historen ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt korrekt P-Ran (enl Wiki);

 

Hon blev väl detta i våras då de ej var nöjda med den förra vd:ns inriktning med svenska spel, om det nu är ngn skillnad idag.

 

Fungerar säkert bra med en före detta jordbruksminister i den positionen. Iofs inriktning på fisk inom poker, kanske är därför....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ett Poker-SM ska spelas med svenska kronor, och det är Svenska Spel den enda som gör, därför ska Svenska Spel arrangera SM". Är det inte viktigare att överhuvudtaget lyckas genomföra ett SM samt kora en Svensk Mästare än att det spelas med ett inköp i Svenska Kronor?

 

 

Vad händer om/när Sverige går över till Euro istället för sek kanske man kan undra?

 

Tråkigt att det inte verkar koras någon mästare, verkar lite skumt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska spel är en sajt som riktar till fiskar och hobbyspelare och det är dom dessutom oerhört tydliga med.

 

Man ska spela alldeles lagom mycket och ångrar man sig och vill spela en hundring till, ja då får man vänta en vecka.

Man ger ingen rakeback naturligtvis och man kan ju absolut inte ha guaranteed-turneringar. Så hur kan man då klara av att driva ett företag i den konkurrenssitutionen?

Jo man gör precis som med Jack Vegas-lurendrejeriet, man blåser folk i processen i statens goda namn och sen kommer man undan med det för att överskottet går till idrottsrörelsen etc!

 

Man pratade om att få kontroll över problemspelande och maskintorskar genom att släppa Jack vegas, så grabbarna i källaren på Abris Kebabhak som stod och sparkade på fruktpokermaskinen skulle kunna spela under lite mer ordnade former. Visst de spelade säkert bort en bra slant på JV dom också, men framförallt så började alla dessa människor (Fritte 15, Anna 31, Lisa 79, Erik 38 osv) som inte kände för att hänga i en rökig kebabkällare för att kunna spela på en fruktmaskin med spott på skärmen och random vinstprocent, att mata in barnbidrag, hyror, sjukersättningar, lunchpengar i JV. Något dom aldrig skulle göra om inte dessa maskiner stod över allt och var saktionerade av farbror staten.

Spel ska vara tillåtet för dom som söker sig till det och vet att dom vill spela, för dessa människor kommer spela i vilket fall.

 

Jack vegas är förmodligen den största bluffen i svensk spelhistoria och när samma aktörer sen står bakom skapandet av en onlinepokersida så kommer den naturligtvis drivas i samma vansinniga sektliknande regi.

 

Jag hatar svenska spels klient över allt annat pga av att dels så är klienten dom valt helt jävla värdelös i sig själv vad det anbelangar funktioner, knappars placeringar osv osv osv.

När man dessutom ska fylla i 48 tabeller för att få spela en turnering på sidan så har ju hela förmynderiet gått så långt att man inte vet om man ska skratta eller gråta.

 

Jag är inte det minsta förvånad att detta inträffade. När man fortfarande har en klient som är så sjukt ogenomtänkt och man känner till vilka människor som jobbar och hur mentaliteten är på svenska spel så kan ni vara säkra på att det kommer hända igen och igen och igen.

 

Jag har spelat en turenering (1), på svenska spel och det var mainevent i år och det är nog med stor sannolikhet både den första och sista. Jag har naturligtvis spelat en del cashgame på klienten tidigare för att kunna utvärdera den och jag kände samma gränslösa hat till den då.

 

Jag förstår inte varför svenskar spelar på och vill stödja en sida som inte erbjuder någonting över huvud taget.

Ingen rakeback, inga guaranteedturenringar, vet inte hur det är med freerolls med jag antar att det borde strida mot någon regel någonstans att uppmuntra folk att spela.

 

Skulle väldigt väldigt gärna vilja få ett par argument och anledningar varför folk väljer att spela där bortsett från ett eventuellt värde eftersom det antagligen är den största hobbysiten i världen.

 

Själv manar jag till total bojkott av Svenska spels poker.

 

 

 

Förre

 

P.S. Ni får förlåta sidospåret om Jack Vegas men det är samma jävla skit från samma jävla företag så paralellen var omöjlig att inte dra D.S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värdet är ju den viktigaste anledningen att man spelar någonstans överhuvud taget, så det är väl därför folk gör det antar jag. Deras femmannabord med dubbla upptag är rätt attraktivt och jag tror många tycker det är skönt att lira med kronor.

 

Jag spelar inte på svs (längre).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också rutit till lite i sann blondieanda ;-) Arg som ett bi är jag och till alla er som drabbades av Svenska Spels otroligt pinsamma sätt att hantera situationen har jag bara en sak att säga och det är att jag beklagar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt får kompensation men jag betvivlar att den kommer från Svenska Spels håll.

 

Min debattblogg om detta hittar ni här:

http://blogg.aftonbladet.se/18282

 

Tack till Peder Månssons alla inlägg i den berörda frågan. Det är tur att vi har dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Text

 

 

Jag vet inte varför du spelar poker, men jag spelar för att vinna pengar. Och precis som du skriver så har ju svenska spel överlägset mest hobbyspelare/fisk på siten vilket självklart skapar ett löjligt värde och otroligt mycket pengar att tjäna.

 

Sen tycker jag personligen att det är otroligt bra att svs inte erbjuder rakeback/bonus och dylikt eftersom det håller så otroligt mkt grinders borta från borden, även maxgränsen på 5 bord bidrar till detta. Varför ska en rakebackgrinder som normalt spelar 20 bord+ komma till svs liksom, finns ingen anledning, det tycker jag är väldigt skönt.

 

Jag personligen spelar också bättre poker med svenska kronor än vad jag gör med utlänska valutor, det argumentet kan ju endast jag stå för eftersom det givetvis är olika för alla, men så känner jag iaf.

 

Trygga och snabba insättnignar/uttag är också ett + i min bok, även det faktum att det är 100% skattefritt.

 

Sen håller jag med om att klienten, supporten och kunnandet hos svenska spel är under all kritik. Det är fullt av buggar, problem och skit som händer dagligen. Jag gillar det inte men jag har valt att acceptera det pga de anledningar jag nämn ovan. Jag har självklart förståelse för att det inte passar för alla, men det passar bra för mig. Sen är ju SM turneringen ett sjukt fiasko som jag mår illa av, men det betyder inte att jag kommer överge siten i nån sorts protest, jag trivs bra på svs trots alla buggar och fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför du spelar poker, men jag spelar för att vinna pengar. Och precis som du skriver så har ju svenska spel överlägset mest hobbyspelare/fisk på siten vilket självklart skapar ett löjligt värde och otroligt mycket pengar att tjäna.

 

Sen tycker jag personligen att det är otroligt bra att svs inte erbjuder rakeback/bonus och dylikt eftersom det håller så otroligt mkt grinders borta från borden, även maxgränsen på 5 bord bidrar till detta. Varför ska en rakebackgrinder som normalt spelar 20 bord+ komma till svs liksom, finns ingen anledning, det tycker jag är väldigt skönt.

 

Jag personligen spelar också bättre poker med svenska kronor än vad jag gör med utlänska valutor, det argumentet kan ju endast jag stå för eftersom det givetvis är olika för alla, men så känner jag iaf.

 

Trygga och snabba insättnignar/uttag är också ett + i min bok, även det faktum att det är 100% skattefritt.

 

Sen håller jag med om att klienten, supporten och kunnandet hos svenska spel är under all kritik. Det är fullt av buggar, problem och skit som händer dagligen. Jag gillar det inte men jag har valt att acceptera det pga de anledningar jag nämn ovan. Jag har självklart förståelse för att det inte passar för alla, men det passar bra för mig. Sen är ju SM turneringen ett sjukt fiasko som jag mår illa av, men det betyder inte att jag kommer överge siten i nån sorts protest, jag trivs bra på svs trots alla buggar och fel.

 

Föredömligt skriven post! Mycket kompetent och sakligt skrivet svar. Kudos till dig.

 

Själva tanken med en bojkott skulle ju på sikt vara att bli av med oseriösa (oseriösa ur pokerperspektiv), aktörer som tex Svenska spel, vilket följdaktligen skulle resultera i att de spelare du så gärna vill spela mot kommer spela någon annan stans där du kan spela mot dem.

 

Det enda jag inte förstod i din post var varför i hela friden du skulle spela bättre i kronor än i dollar, pund, euro eller vad som helst, poker spelas alltid i enheter och det är det enda intressanta. Om BB är 2 och du vill raisa till 7 så spelar det ju ingen roll om det är euro, dollar, kronor, kolor, blondiner eller ferraris som är enheten.

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också rutit till lite i sann blondieanda ;-) Arg som ett bi är jag och till alla er som drabbades av Svenska Spels otroligt pinsamma sätt att hantera situationen har jag bara en sak att säga och det är att jag beklagar. Jag hoppas att ni på ett eller annat sätt får kompensation men jag betvivlar att den kommer från Svenska Spels håll.

 

Min debattblogg om detta hittar ni här:

http://blogg.aftonbladet.se/18282

 

Tack till Peder Månssons alla inlägg i den berörda frågan. Det är tur att vi har dig ;)

 

En söt tjej som spelar poker, är skrivkunnig och hatar svenska spel lika mycket som jag gör!!!

 

Jag tror jag är kär......

 

 

Förre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe det där med valutaproblemet har jag försökt komma till botten med själv men än så länge inte lyckats.. Jag tror det kan bero på att jag inte relaterar $ till pengar på samma sätt som kr. Det känns mer som på låtsas på något sätt, har svårt att förklara eftersom jag inte vet riktigt själv vad som försigår.

 

Håller med om att det handlar om enheter, men när jag spelar blir jag mer fokuserad om dessa enheter har ett klart värde för mig. Jag kanske är konstig vad vet jag :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...