Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Game #782292667 - (blinds $1/$2) No Limit Texas Hold'em - 2005/04/07-11:28:10.8

(CST)

Table "Paopao" (real money) -- Seat 8 is the button

Seat 1: tiqqayah ($196.50 in chips)

Seat 2: bubbagoops ($74.25 in chips)

Seat 3: ate168 ($201.25 in chips)

Seat 4: krisch ($200.75 in chips)

Seat 5: Acecryptic ($390.75 in chips)

Seat 6: adess ($536.00 in chips)

Seat 7: MajorAndre ($96.75 in chips)

Seat 8: send it in ($219.75 in chips)

Seat 9: BadCharacter ($197.50 in chips)

Seat 10: Pokeraptor ($200.00 in chips)

BadCharacter: Post Small Blind ($1)

Pokeraptor: Post Big Blind ($2)

Dealing...

Dealt to adess [ Kh ]

Dealt to adess [ Kd ]

tiqqayah: Raise ($8)

bubbagoops: Fold

ate168 : Fold

krisch : Fold

Acecryptic: Raise ($14)

adess : Raise ($20)

MajorAndre: Fold

send it in: Fold

BadCharacter: Fold

Pokeraptor: Fold

tiqqayah: Raise ($188.50)

Här tänkte jag lägga mig, men när Acecryptic bara synade(blev pot-commited) och dessutom hade mkt mer pengar än tiqq tänkte jag försöka satsa på side-potten. Trodde mig ha honom slagen.

Acecryptic: Call ($182.50)

adess : Raise ($516)

Acecryptic said, "this is going to hurt"

Acecryptic said, "one of us"

Han tog bra lång tid på sig innan han synade.

Acecryptic: Call All-in ($194.25)

*** FLOP *** : [ 3d 8d Ts ]

*** TURN *** : [ 3d 8d Ts ] [ 7c ]

*** RIVER *** : [ 3d 8d Ts 7c ] [ Js ]

*** SUMMARY ***

Pot: $589.50 | Side pot 1: $388.50 | Rake: $3

Board: [ 3d 8d Ts 7c Js ]

tiqqayah lost $196.50 (showed hand) [ Ks Kc ] (a pair of kings)

Acecryptic bet $390.75, collected $978, net +$587.25 (showed hand) [ Ac As ]

(a pair of aces)

adess bet $536, collected $145.25, net -$390.75 (showed hand) [ Kh Kd ] (a

pair of kings)

--

Skulle ni ha lagt er pre-flop?

Postad

Den e lite sur men förmodligen, utan reads o ha två motståndare mot sig.

Du har även lagt in $20 och gå allin med två stycken i stort sett allin (har man bettat 50% av sin stack så kommer man gå allin på floppen) framför sig så hade jag nog vikt den handen.

Tips är att inte ta med resultatet förän lite folk har svarat, då kommer du få mkt mer objektiva svar.. även om mitt beslut hade varit det samma ;)

Postad
Den e lite sur men förmodligen, utan reads o ha två motståndare mot sig.

Du har även lagt in $20 och gå allin med två stycken i stort sett allin (har man bettat 50% av sin stack så kommer man gå allin på floppen) framför sig så hade jag nog vikt den handen.

Lustigt, jag synade just för att det var 2personer i floppen :)

Jag visste även att om jag bara synat pre-flop hade jag blivit alldeles för pot-commited och gått all-in på allt utom A.

Postad

Upp till 0.50/1 hade jag synat men 0.50/1 och högre hade jag aldrig synat en all in med KK sepciellt inte så som handen utspelade sig, har gjort det 5-6 gånger och varje gång brännt mig (med undtantag för träff av K). Dock kan det tilläggas att nu avser jag en fullstack och inte några små stackar vilka jag synar med KK.

Postad
Går det verkligen att lägga KK preflop i cash game? Har jag svårt att tänka mig.

Det enda som jag kan tänka mig att han har slaget där är att han som synar har QQ,AK och han som höjer har JJ->KK för att isolera den lille stacken.

Men förstår du dilemmat, väldigt få händer man har slagen samt att man inte har investerat något i potten. Visst ska man ta varje chans när man har mer än 50% o vinna (i detta fallet 33% för den mainpotten) men det är ganska trevligt att hålla nere variansen.

Antingen är du stor dog eller 50-60% favorit (vilket är mkt bra trevägs)

20:45 <[poker]> cards     win   %win      lose  %lose       tie   %tie        EV
20:45 <[poker]> Qs Qc  362123  18.11   1627717  81.39     10160   0.51     0.183
20:45 <[poker]> Ks Kc 1124619  56.23    860975  43.05     14406   0.72     0.565
20:45 <[poker]> As Kd  498852  24.94   1486742  74.34     14406   0.72     0.252

Postad

Här tänkte jag lägga mig, men när Acecryptic bara synade(blev pot-commited) och dessutom hade mkt mer pengar än tiqq tänkte jag försöka satsa på side-potten. Trodde mig ha honom slagen.

Tycker synen snarare tyder på att Ace vill lura med dig in i potten också.

Postad
Vore kul om Ector, Hjort eller gdaily kommenterade denna hand och berättat hur de hade spelat handen.

Eftersom han betar 9 gånger mitt bet och min 3-betsdistribution i NL är rätt tight så behöver jag faktiskt inte syna med KK för att tjäna pengar i det här läget. Om jag lägger KK här så behöver jag i vart fall inte vara orolig för att den beslutspunkten i min strategi ska exploateras (även om säkert andra delar kan exploateras). Så utan att veta någon särskilt så kan jag ju dumpa den utan att gråta.

Men man behöver inte syna med KK här för att exploatera motståndarnas spel när de lirar så här.

Postad

Tycker det är för mycket HTH för att ge något specifikt råd. Man behöver helt klart reads för att agera.

I tourny nyss la ja QQ mot två all-ins, ena hade AK och den andra QQ. Snacka om brist på outs när floppen innhöll ett A.

Normalt hade jag synat med en all-in själv, det enda som skyddade mig var just reads.

Tycker ändå att du gjorde rätt, har sett många små händer spelade lika aggressivt, så... normalfallet hade att sikta in sig på fi's stack och bli försiktig först när man får mothugg. Är det din stack som är under attack?