Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Kortfattad introduktion. Jag är 21 år. Har spelat poker i 4 år och alltid varit vinnande. Har aldrig spelat särskilt högt eller mycket. Förmodligen därför jag varit vinnande, blir ganska snabbt less på poker.

Har inte spelat på drygt 6 månader men började för några dagar sen att spela lite NL50. Problemet är att jag inte kan vinna längre. Jag har förmodligen tappat en del samtidigt, som alla andra blivit bättre. Förhoppningsvis ska det bli ändring på det nu. Tänkte posta lite händer och tar gärna emot er kritik.

Följ gärna min resa tillbaka till att bli en vinnande spelare....

/tillbakanu

Postad
Hej!

Kortfattad introduktion. Jag är 21 år. Har spelat poker i 4 år och alltid varit vinnande. Har aldrig spelat särskilt högt eller mycket. Förmodligen därför jag varit vinnande, blir ganska snabbt less på poker.

Har inte spelat på drygt 6 månader men började för några dagar sen att spela lite NL50. Problemet är att jag inte kan vinna längre. Jag har förmodligen tappat en del samtidigt, som alla andra blivit bättre. Förhoppningsvis ska det bli ändring på det nu. Tänkte posta lite händer och tar gärna emot er kritik.

Följ gärna min resa tillbaka till att bli en vinnande spelare....

/tillbakanu

Vi sitter i typ samma sits, ska bli kul o följa!

Postad

Tack! Rullen ligger kring 1000 Euro. Men spelar inte för att gå upp i nivå. Mest för att tjäna en extra hacka. Kul med snabba svar!

Hade problem med HH. Någon som vet hur man gör för att läsa LGR filer som inte vill öppnas (Unibet HH)?

En hand som skapade problem. Aggresiv, loose FI.

FI limpar i Cutoff.

Jag Button höjer 2 med AJ. FI synar

Flopp J 53. Två klöver.

FI höjer 3 Jag reraisar till 9 och FI synar.

Turn blank 8.

Potten är då på drygt 20.

FI betar 5 och jag synar.

River klöver 2.

FI betar 10

Jag synar

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra på turn. Tankegången med att syna är att jag tror jag leder och att jag inte vill skrämma iväg FI:s förmodade sämre hand. Samtidigt är det en dragvänlig bräda och han betar så lite.. Å andra sidan så vill jag gärna inte reraisa då min hand inte är superstark.

På river känns syn som enda alternativet.

Hur hade ni spelat?

Sessionen gick iaf mkt bra. Har egentligen haft ganska bra flyt de senaste dagarna, bara att jag slängt iväg pengar, vilket självklart är frustrerande då jag vet att det även kommer perioder då man förlorar varje hand. Nu så spelade jag koncentrerat och plussade drygt 3 inköp.

Som en sista fotnot kan jag tillägga att jag under tiden jag använde mig av PT hade jag drygt 5 PT/BB på framförallt NL 100 och spelade typ 23/17.

Godnatt!

Postad

Bra rais på flop.

Turn 8 är blank och när han betar in 5 i dig så brukar det tyda på ett stop bet ( dåligt sådant för billig showdown ) och här skulle jag slå om till 25-30 någonting.

Då får du genast information nog ifall du är slagen eller inte. På rivern faller ett farligt kort och självklart ska du bara syna eftersom det inte är speciellt mycket.

lycka till =)

Postad

Handen: Hur djupt sitter ni? Jag slår definitivt om turn här eventuellt degar jag beroende på stacks. Med hans donkbet vill han troligtvis se river billigt alt sitter han med nåt konstigt par han inte vill släppa (läs Italienare med 66). Jag slår om turn, som spelat synar jag river.

Postad
Bra rais på flop.

Turn 8 är blank och när han betar in 5 i dig så brukar det tyda på ett stop bet ( dåligt sådant för billig showdown ) och här skulle jag slå om till 25-30 någonting.

Då får du genast information nog ifall du är slagen eller inte. På rivern faller ett farligt kort och självklart ska du bara syna eftersom det inte är speciellt mycket.

lycka till =)

Vad ska han göra då om han slagen då? folda för sista 10euro? Jag håller dock med dig till 100% men inte att han betar där för info!

Postad

Jag hade 50 (fullt inköp) och han täckte mig.

Nu hade han självklart färgen. Men ponera att han missat river. Jag tror det är möjligt att han bluffar en tom river då. Men jag håller väl egentligen med, man bör raisa turn.

Man reraisar väl oftast inte för att man vill veta hur man ligger till, utan för att man tror man leder och att man tror att man får betalt av FI?

Postad
Jag hade 50 (fullt inköp) och han täckte mig.

Nu hade han självklart färgen. Men ponera att han missat river. Jag tror det är möjligt att han bluffar en tom river då. Men jag håller väl egentligen med, man bör raisa turn.

Man reraisar väl oftast inte för att man vill veta hur man ligger till, utan för att man tror man leder och att man tror att man får betalt av FI?

Det är väl ganska vanligt att man gör det iofs, men i din hand reraisar "vi" för att vi tror att vi får betalt!

Postad
Nu hade han självklart färgen. Men ponera att han missat river. Jag tror det är möjligt att han bluffar en tom river då.

Jag tror det är omöjligt att han bluffar river i det här läget, om det nu inte är en total maniac

Postad

Ok. Jag reraisar väldigt sällan för info. Ser inte riktigt vitsen med det? Antingen bluffar du bort en sämre hand eller så bygger du pott mot en bättre...?

Men kanske det är något jag borde göra oftare, hamnar ofta i svåra lägen då jag synat och får ett till bet emot mig och inte vet riktigt var jag står med typ TP dålig kicker händer etc...

Ny session. Tror jag plussade drygt ett inköp. HH fortsätter krångla.

En situation som ofta uppstår är att jag hamnar ur position från BB med händer som 88-JJ, AQ+ då jag reraisat Buttonraise alternativt höjt mot flera limpare. Jag gillar inte att syna ur position samtidigt som jag ofta blir utspelad av massa aggro snubbar som jag saknar read på som minibettar och har sig efter floppen. Diffus fråga, men om ni har något att säga så gör gärna det :).