Gå till innehåll

Fold eller syn??


Recommended Posts

outhere har stulit lite mörkar både från CO, knappen o SB.

Om nån fler hade synat, hur skulle ni spela handen??

 

 

PokerStars Spel #22414165753: Turnering #122500762, $2.00+$0.20 Holdem No limit - Omgång X (100/200) - 2008-11-27 14:25:23 ET

Bord '122500762 338' 9-max Plats #1 har knappen

Plats 1: jediu (900 i marker)

Plats 2: outhere333 (6750 i marker)

Plats 3: DemoLajter (4605 i marker)

Plats 4: quiros00 (5080 i marker)

Plats 5: Inselralph (1785 i marker)

Plats 6: Punisher1692 (1275 i marker)

Plats 7: JustFendi (2260 i marker)

Plats 8: RaRa_-NicK2 (7050 i marker)

Plats 9: riclafleur (5635 i marker)

jediu: lägger ante 25

outhere333: lägger ante 25

DemoLajter: lägger ante 25

quiros00: lägger ante 25

Inselralph: lägger ante 25

Punisher1692: lägger ante 25

JustFendi: lägger ante 25

RaRa_-NicK2: lägger ante 25

riclafleur: lägger ante 25

outhere333: lägger lilla mörken 100

DemoLajter: lägger stora mörken 200

*** HÅLKORT ***

Utdelat till DemoLajter [Tc 7s]

quiros00: lägger sig

Inselralph: lägger sig

Punisher1692: lägger sig

JustFendi: lägger sig

RaRa_-NicK2: lägger sig

riclafleur: lägger sig

jediu tid har gått ut

jediu: lägger sig

jediu står över

outhere333: höjer 200 till 400

DemoLajter: synar 200

*** FLOPP *** [7d 5h 9d]

outhere333: satsar 600

DemoLajter: höjer 600 till 1200

outhere333: synar 600

*** TURN *** [7d 5h 9d] [2c]

outhere333: satsar 200

DemoLajter: synar 200

*** RIVER *** [7d 5h 9d 2c] [4s]

outhere333: satsar 200

DemoLajter: synar 200

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så han synade. Hur låg du till då?

 

Det säger väl sig själv? Bra, dåligt eller halvbra såklart - och det är vi nu helt säkra på! Om vi bara hade synat flopp hade vi ju inte haft en aning.

 

Tävling:

Om vi bara hade synat flopp så hade vi spelat

1 - In the light

X - In the dusk

2 - In the dark

 

Första öppnade rätta svaret vinner en Nalle Hedlund-tröja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger väl sig själv? Bra, dåligt eller halvbra såklart - och det är vi nu helt säkra på! Om vi bara hade synat flopp hade vi ju inte haft en aning.

 

Tävling:

Om vi bara hade synat flopp så hade vi spelat

1 - In the light

X - In the dusk

2 - In the dark

 

Första öppnade rätta svaret vinner en Nalle Hedlund-tröja.

 

 

Alltid lika roligt o skriva i det här forumet... Folk säger att man ska posta HH´s för o få lite hjälp o förbättra/annalysera spelet men det är ju ingen mening... jaja han visade KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj inte flopp.

 

Floppen höjs för värde, vi tror att FI är tom eller har två överkort.

 

Imo gör du ett val pre hur du vill spela denna handen. Du säger att han brukar stjäla, brukar han också miniraisa? Brukar du aldrig slå om pre då?

 

Man kan inte spela 10 7 och bara syna ner den, det är definitivt inte lönsamt. Du ska höja på flopp eller turn, samma sak hade du gjort med AA, och samma sak hade du gjort med luft i ett försök att ta hem potten. Tycker det är märkligt att Reb som spelar aggro inte nappar på raisen på flopp. Att syna pre och sen vika missad flop o syna ner träff gör spelet dåligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid lika roligt o skriva i det här forumet... Folk säger att man ska posta HH´s för o få lite hjälp o förbättra/annalysera spelet men det är ju ingen mening... jaja han visade KK.

 

Om du vill bli bättre borde du kanske ta vara på chanserna som ges. Att svara på/fundera över Rebonius fråga är en bra start...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå varför Reb inte vill höja på flop.

Det finns många kombinationer som du kan bli reraisad av här:

 

55, 56, 67, 77, 78, 88, 89, 97, 99, 108, J10, J9 68.

 

Samt antagligen alla färgdrag och överpar.

 

Det sista du vill göra är att behöva gissa dig till om du ligger bra till eller inte vid en möjlig All-in.

 

Iallafall..

 

Så vi miniraisar honom, OK.

Han synar, vad vet vi nu som vi inte visste innan?

Egentligen ingenting, han kan fortfarande sitta på alla händer ovan.

 

Tror att i det här läget så beror det rätt mycket på hur fi spelar. Eftersom att brädan är så dragtung så kommer du rätt ofta få en syn på flop i det här läget.

 

Jag är ingen expert men jag hade nog synat flop och omvärderat turn, antagligen höjt. Hade han synat då så får vi tänka om, försök sätta fi på en hand och som jag sa hur light han synar ner är viktigt att ta i beaktning.

 

På den här brädan -rätt ofta eftersom att det finns så många missade kombodrag.

 

Kommer det dock ett 3e spader och han checkar så hade jag kunnat tänka mig ställa in.

 

 

 

Hoppas du fick ut något utav mitt resonnemang :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå varför Reb inte vill höja på flop.

Det finns många kombinationer som du kan bli reraisad av här:

 

55, 56, 67, 77, 78, 88, 89, 97, 99, 108, J10, J9 68.

 

Samt antagligen alla färgdrag och överpar.

 

Det sista du vill göra är att behöva gissa dig till om du ligger bra till eller inte vid en möjlig All-in.

 

Iallafall..

 

Så vi miniraisar honom, OK.

Han synar, vad vet vi nu som vi inte visste innan?

Egentligen ingenting, han kan fortfarande sitta på alla händer ovan.

 

Tror att i det här läget så beror det rätt mycket på hur fi spelar. Eftersom att brädan är så dragtung så kommer du rätt ofta få en syn på flop i det här läget.

 

Jag är ingen expert men jag hade nog synat flop och omvärderat turn, antagligen höjt. Hade han synat då så får vi tänka om, försök sätta fi på en hand och som jag sa hur light han synar ner är viktigt att ta i beaktning.

 

På den här brädan -rätt ofta eftersom att det finns så många missade kombodrag.

 

Kommer det dock ett 3e spader och han checkar så hade jag kunnat tänka mig ställa in.

 

 

 

Hoppas du fick ut något utav mitt resonnemang :)

 

Jag är verkligen amatör på poker så försöker bara lära mej hur "proffsen" tänker. därför frågade jag efter en motivation på rebs inlägg. Eftersom han bara synade min reraise o sen miniraisade turn o river fick jag känslan av att han inte hade nånting eller så pass lite att det var värt o syna hans minraise men jag vet inte om jag tänker rätt där? Man ska väll kanske inte sätta sej i den situationen från första början? :oops:

 

För övrigt tycker jag det är ganska trist med all sarkasm som många har i sina inlägg. Man postar väll HH´s för att få lite hjälp med tänkandet. Tacksam för alla som seriöst svarat iaf!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom han bara synade min reraise o sen miniraisade turn o river fick jag känslan av att han inte hade nånting eller så pass lite att det var värt o syna hans minraise men jag vet inte om jag tänker rätt där?

 

Helt rätt.

Finns absolut ingen anledning att lägga turn eller river där mot hans minbet(s).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alternativen här är call eller all in på floppen.

Om du raisar till 1200 som du gjorde så kostar det honom 600 att syna en pott på 2400, det är sjukt bra odds.

 

Om du raisar mera typ 2000 så har du 2200 kvar i en pott på 3600 så då kan du lika gärna ställa direkt när du endå är i princip committad(du kan ju naturligtvis folda en all in av fi men då är ju halva stacken borta och du har så pass lite marker kvar att du endå måste ställa väldigt snart)

 

Om du ställer med andra paret med halv kass kicker så ska du nog vara ganska säker på din sak.

 

Synar du däremot har du 3600 kvar och en pott på 2200 och dessutom position så om det bettas hårt på turn kan du vika utan större problem.

 

Nu är det säkert massa siffer fel och sånt men så här hade jag resonerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker alternativen här är call eller all in på floppen.

Om du raisar till 1200 som du gjorde så kostar det honom 600 att syna en pott på 2400, det är sjukt bra odds.

 

Om du raisar mera typ 2000 så har du 2200 kvar i en pott på 3600 så då kan du lika gärna ställa direkt när du endå är i princip committad(du kan ju naturligtvis folda men då är ju halva stacken borta och du har så pass lite marker kvar att du endå måste ställa väldigt snart)

 

Om du ställer med andra paret med halv kass kicker så ska du nog vara ganska säker på din sak.

 

Synar du däremot har du 3600 kvar och en pott på 2200 och dessutom position så om det bettas hårt på turn kan du vika utan större problem.

 

Nu är det säkert massa siffer fel och sånt men så här hade jag resonerat

 

 

Låter som ett bra sätt att spela :-) Hur skulle du spela pre då? Är det en given fold eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...