Matfrid Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Ni valde själva att skaffa barn. Om det är en minusaffär får ni stå för det. Som det är nu så subventionerar jag, min fru och alla andra barnlösa individer föräldrar på ett flertal olika sätt - föräldraledighet, skola, barnbidrag, VAB o.s.v., o.s.v... Om du anser att det är rätt att en viss grupp (föräldrar) ska få ekonomiska fördelar är det jävligt grisigt att klaga på att vissa får ekonomiska fördelar enbart för att du (eller din fru i det här fallet) inte råkar tillhöra gruppen i fråga. Vilka idéer. Om man vill att det ska finnas några människor så får man allt acceptera att dom börjar som barn. Så länge arbetsgivare anställer människor får dom ta hela paketet, och stå för deras försörjning. Det innebär ansvar för att de ska ha resurser till att skaffa barn, låta dem växa upp, bli gamla, ibland bli skvatt galna o.s.v. Det är inte heller frågan om någon ekonomisk fördel. Tvärtom missgynnas de som tar ansvar för att det finns människor att anställa öht, och den biten har vi inte ordnat på ett bra sätt än. Citera
Bjorn_ Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Utgår från att ni om ni bråkade skulle kunna få rent formellt rätt i sak. Barnfamiljsdaltet är ju rätt så väletablerat i de flesta lagstifningar. Heeeelt sjukt att vi som redan är evolutionsmässigt förfördelade och inte får sprida våra gener vidare dessutom skall behöva straffas ekonomiskt och tvingas subventionera dom av er som får det... Nåja, jag är inte bitter! (Who am I kidding, jag är visst bitter!) /Bjorn Citera
Cleburne Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Vilka idéer. Om man vill att det ska finnas några människor så får man allt acceptera att dom börjar som barn. Så länge arbetsgivare anställer människor får dom ta hela paketet, och stå för deras försörjning. Det innebär ansvar för att de ska ha resurser till att skaffa barn, låta dem växa upp, bli gamla, ibland bli skvatt galna o.s.v. Det är inte heller frågan om någon ekonomisk fördel. Tvärtom missgynnas de som tar ansvar för att det finns människor att anställa öht, och den biten har vi inte ordnat på ett bra sätt än. Och utan lantbrukare skulle vi inte ha någon mat, utan byggarbetare skulle vi inte ha några bostäder, utan bla-bla skulle vi inte ha några bla-bla och så vidare i det oändliga... Det finns mycket som är "nödvändigt" för att kunna "leva" Ska vi subventionera alla? Vem ska i så fall betala? Det blir ju ett moment 22 om alla ska ha subventioner. Nej, jag vet hur du vill ha det. Du vill bestämma vad som är "nödvändigt" och gynna vissa på bekostnad av andra. På det svarar jag "urk". Citera
Matfrid Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Är 90% av alla män utvecklingsstörda tills dom själva får barn? Ja Citera
Matfrid Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Och utan lantbrukare skulle vi inte ha någon mat, utan byggarbetare skulle vi inte ha några bostäder, utan bla-bla skulle vi inte ha några bla-bla och så vidare i det oändliga... Det finns mycket som är "nödvändigt" för att kunna "leva" Ska vi subventionera alla? Vem ska i så fall betala? Det blir ju ett moment 22 om alla ska ha subventioner. Nej, jag vet hur du vill ha det. Du vill bestämma vad som är "nödvändigt" och gynna vissa på bekostnad av andra. På det svarar jag "urk". Det är inte fråga om någon subvention. För att underhålla en varaktig population av människor måste vi ha ett nytillskott. Annars finns det inga människor. Det du nämner är i stället arbetsfördelning, där vi har olika yrken. Där behövs ingen specifik subvention, förutom åtgärder för att hindra att det ena könet får för mycket ekonomisk makt och förskjuter balansen. Citera
Cleburne Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Det är inte fråga om någon subvention. För att underhålla en varaktig population av människor måste vi ha ett nytillskott. Annars finns det inga människor. Det du nämner är i stället arbetsfördelning, där vi har olika yrken. Där behövs ingen specifik subvention, förutom åtgärder för att hindra att det ena könet får för mycket ekonomisk makt och förskjuter balansen. Ah, en frisk doft av marxistisk-feministisk dynga sprider sig på forumet. http://www.youtube.com/watch?v=qzjbV-yTomY Citera
The Grand Bark Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 ? Jag tycker precis som Cleburne att det är vidrigt att vi andra ska få betala för att du vill vara hemma med dina barn. Hur tror du det kändes för alla barnlösa som fick pröjsa när du växte upp till den empatistörda nolla du blivit? Farsans ungar kommer att subventionera alla dina jävla kostnader du drar när du ligger som en grönsak och skiter på dig på långvården. Citera
Matfrid Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Ah, en frisk doft av marxistisk-feministisk dynga sprider sig på forumet. Så trevligt att du inte har några argument. Men då kanske det är bäst att inte låtsas ha några heller. Citera
Bjorn_ Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Hur tror du det kändes för alla barnlösa som fick pröjsa när du växte upp till den empatistörda nolla du blivit? Så bara för att vi hade ett kasst system förut (inte nödvändigtvis bara i just denna fråga) så skall vi fortsätta ha det för att det inte ska bli orättvist mot dom som redan har lidit? Känns ju sunt och bra... /Bjorn Citera
honest99 Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Med dagens överbefolkning är väl mord för personlig vinnings skull moraliskt försvarbart. Bidrag till föräldrar måste istället ses som enormt kontraproduktivt. Vet att jag skrivit liknande otrevligheter förut trots att jag är förälder, men va fan. Snart är väl ända hoppet en pandemi. Citera
Hjort Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Det är inte fråga om någon subvention. För att underhålla en varaktig population av människor måste vi ha ett nytillskott. Annars finns det inga människor.Uh, fortfarande subvention. Och det har naturligtvis inget med artens fortlevnad att gora, utan jamlikhet och sant. Folk skulle inte sluta fa barn om det sa vore straffskatt pa det, se Kina exempelvis, daremot skulle konsrollerna se valdigt annorlunda ut om det inte skedde omfordelningar for att gynna att bada foraldrar kan ha arbete, osv. Citera
Cleburne Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Så trevligt att du inte har några argument. Men då kanske det är bäst att inte låtsas ha några heller. Du säger att subventioner inte är subventioner eftersom något är "nödvändigt". Du bekräftar ju bara det jag skrev i inlägget du svarade på och kryddade det hela med att ljuga lite. Vad är det jag ska argumentera mot? Citera
Matfrid Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Du säger att subventioner inte är subventioner eftersom något är "nödvändigt". Du bekräftar ju bara det jag skrev i inlägget du svarade på och kryddade det hela med att ljuga lite. Vad är det jag ska argumentera mot? Jag ljuger inte. Jag argumenterar. Jag skulle kunna nöja mig med att skriva lol kryptofascistisk dynga igen, men ger dig respekten att försöka komma med ett argument. Att du väljer att bete dig som ett svin i stället som så många gånger annars är bara tragiskt. Citera
HataB2B Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 . Jag skulle kunna nöja mig med att skriva lol kryptofascistisk dynga igen Fast är det inte motsatsen till fascism som Klabbe alltid argumenterar för? Dvs en svag stat som inte subventionerar specifika befolkningsgrupper... (vilket historiens samtliga fascistiska regimer gjort) Citera
Cleburne Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Jag ljuger inte. Jag argumenterar. Jag skulle kunna nöja mig med att skriva lol kryptofascistisk dynga igen, men ger dig respekten att försöka komma med ett argument. Att du väljer att bete dig som ett svin i stället som så många gånger annars är bara tragiskt. Citera
Loveless Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Alltså, kan ni trädkramande kommunister sluta kalla allt höger om Lenin för fascister. Antar att fler än jag som hyser lite mer libertarianska ideer ser detta som ett tecken på indoktrinerad okunskap och därmed klassar allt ni säger som inetsad propaganda. Citera
Matfrid Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Fast är det inte motsatsen till fascism som Klabbe alltid argumenterar för? Dvs en svag stat som inte subventionerar specifika befolkningsgrupper... (vilket historiens samtliga fascistiska regimer gjort) Jo, det var inte ett bra valt uttryck. Avsikten var inte heller att träffa alltför rätt, utan att visa i vilket haveri det är att sluta argumentera och i stället bara komma med hånfulla skällsord. I många frågor håller jag också med Cleburne, inte minst vad gäller frågor som individuell rätt och omvänd rasism. Dock har vi uppenbart mycket olika åsikter om barns nödvändighet och arbetsgivarens roll i samhället. Citera
TotalFarsa Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Jösses, det hinner hända grejer medans man begagnar sig av kommunala fortskaffningsmedel för att ta sig hem Kan inte säga det bättre än vad Appel gjorde på sida 1: Jag kan inte riktigt förstå hur så många kan börja dra detta till en moralisk/politisk sak när det som TF frågar om är om det får gå till såhär så som lagar-förordningar är skrivna. Om dessa lagar-förordningar sen är så som de borde vara hör ju faktiskt hemma i ett annat fack.Tyvärr har jag inget svar på din fråga då jag inte kan arbetslagstiftningen och då föräldrarlagar något bra. Svar på topic har jag redan fått så nu får tråden fortsätta ha sin gång i, den till synes oändliga, diskussionen om föräldrar och barns tärande effekt på samhället. Och nej, jag bannade inte AllTheCookies. Ah, bajsmaskiner kan inte matas i kronor och oren. I rattvisans namn borde det ske massiva omfordelningar fran barnfamiljar till barnlosa, eftersom barnfamiljerna ar sa oerhort mycket rikare i karlek och tillfredstallelse i livet. Ni borde noja er med existensminimum sa att vi utan barn kan forsaka fylla halet i varat liv med champagne och gaslever, aven om det sa klart bara racker en liten bit. Med nöje! Min övertygelse om mina barns förträfflighet kan bara toppas av min hyggligt nyfunna känsla av att universum kretsar kring min person. Så det är klart jag ställer upp och när er, mindre känslomässigt närda, individer med min stadda kassa Citera
Sylwester Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Nej, jag tror helt enkelt bara att du är maskföda och mentalt kapabel därefter. Fan vad du har kukat ur sen du flyttade till Gävle... Citera
MikeTime Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Jösses, det hinner hända grejer medans man begagnar sig av kommunala fortskaffningsmedel för att ta sig hem Kan inte säga det bättre än vad Appel gjorde på sida 1: Svar på topic har jag redan fått så nu får tråden fortsätta ha sin gång i, den till synes oändliga, diskussionen om föräldrar och barns tärande effekt på samhället. Och nej, jag bannade inte AllTheCookies. Älskar när en moderator startar en tråd som har en potentiell banningsfaktor på ~ 50%... Just den här tråden visar ju klart och tydligt att vissa är mer intresserade av att hitta fel i själva frågeställningen och dess bakomliggande händelser än att producera ett bra svar på kärnfrågan. Citera
Recommended Posts