Gå till innehåll

22$ 6-manna 77 får mothugg


Recommended Posts

22$

6-manna

4 kvar (bubblan)

blinds 20/40 (1-2 minuter till 30/60)

 

Märker nu att jag inte kan se stacksize, men vi hade lika mycket tror jag eller så täcker han mig. Runt 1000 sitter vi på iaf. Kan vara så att fi sitter på 1500.

 

Höjer upp till 160 på knappen med 77 efter att utg limpat. Blindsen foldar, utg synar.

 

Flopp: A 2 9 rainbow

 

Continueationbettar 160 (tar väldigt lång tid på mig då knapparna fuckar med mig. Kanske ses som svagt?)

 

Utg minihöjer till 320.

 

hero ???

 

Jobbigt i dessa sngs är att om man höjer upp, continuationbettar och sedan lägger sig så är man shortstack ganska snabbt. Blindsen höjs var 7 minut och nästa level är 30/60 och efter den 50/100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nog erkänna dig slagen. UTG limp ger mig alltid lite dåliga vibbar (även om det är lite mildare i 6-manna). Jag skulle rekommendera att öppna lite lägre, kanske bara höja till 100, och inte c-betta på en relativt farlig bräda. Det är tidigt i turneringen, dumt att gå in för mkt i potter i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underlättar enormt mycket om du lägger upp en riktig handhistory.

Om ni startar med 1000 marker är det ju av intresse att säkert veta om han har 1000 eller 1500.

 

Hans range är ju annars såklart stor, men det känns som att den slår 77 som handen är spelad.

 

Ipoker tillåter mig inte det såvitt jag vet. Kanske kan ta en screenshot och lägga upp hädanefter istället.

 

Kan heller inte se på ipoker vilka stackar det startades med i handen... riktigt bra nätverk eller hur?

 

Men vi säger att han hade 1500 för jag är nästan säker på det nu när jag tänker efter:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...