Gå till innehåll

66 på SB en bit ITM


Recommended Posts

OK bordet har varit normaltight. Det har just kommit in en ny spelare som bara sett ca 8 händer och som är CL för bordet.

 

Jag har pushat 3 av 8 händer ungerfär med bra kort men vunnit alla utan showdown.

 

Snittstack ca 60000 och det är 1000/2000 + 100 ante.

 

Nu får jag 66 på SB och BB är spelaren som täcker mig. Vad gör ni?

 

$200000.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, November 24, 10:47:23 ET 2008

Table SM Texas 5manna (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Grebgokz ( $31562.00 USD )

Seat 2: Yeah_I_Rob ( $51206.00 USD )

Seat 3: MsNollkoll ( $20250.00 USD )

Seat 4: cebu_city ( $21638.00 USD )

Seat 5: Steksyn ( $16905.00 USD )

Grebgokz posts small blind [$1000.00 USD].

Yeah_I_Rob posts big blind [$2000.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Grebgokz [ 6h 6d ]

MsNollkoll folds

cebu_city folds

Steksyn folds

Grebgokz raises ?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pushar nog direkt. Ser inte hur vi kan vika om vi höjer och han pushar. Jag tror det är större risk att han pushar om vi standardhöjer än att han synar om vi pushar och helst vill jag inte spela 66 för hela stacken här.

 

66 är helt löjligt bra 15bb djupt i blind vs blind med antes.

Openshova och hoppas att han har hittat 33-55, A2-A6 eller liknande som han snappar och du leder stort över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok tror jag har fått bra feedback.

 

jag pushade och fick efter lååång stekning syn av A8s som drog ut med ett river ess.

 

Jag började fundera på om det var optimalt spelat.

 

Min tankegång var att jag är redan ITM och jag behöver dubbla för att ha en chans på top 10 samt att jag förmodligen maximerar min FE genom att pusha. Standardraisen gillade jag inte alls då han kan RR AI med allt möjligt skräp här.

 

Men efter handen började jag fundera på om det hade vart bättre att passa då han var den enda spelaren vid bordet som täckte mig och inte haft möjlighet att se att jag spelar hyfsat tight, mao är min FE mot just honom förmodligen ganska dålig just nu. Men jag kände att 66 på SB var för bra för att passa så jag pusha istället.

 

Verkar som en del föredrar en ~3bb höjning istället men att push är OK. Det viktiga för mig var att ingen tyckte jag borde ha foldat handen.

 

Tackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du för att vinna eller för att komma så djupt in i pengarna som möjligt? Är du villig att ta en coin i detta läge? Om FI ställer, hur stor är chansen att det är en coinflip? (Med tanke på att du tryckt några gånger så kan han säkert syna med A2+ om du ställer igen.

 

Mot en LAG spelare så limpar jag gärna i denna sits, låter honom höja för att 3-betta all-in. Men nu hade du kanske inte den readen på spelaren.

 

Som några nämnt så tycker jag du ska antingen trycka in degen, eller höja upp så du inte kan lägga mot en allin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill väl helst spela för hela stacken här?

 

Om det sedan går till genom att standardhöja och syna fiendens ställ, eller att själva ställa, det får andra lista ut.

 

Som du skrev tidigare "Min tankegång var att jag är redan ITM och jag behöver dubbla för att ha en chans på top 10 samt att jag förmodligen maximerar min FE genom att pusha"

 

In med degen bara :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

66 är helt löjligt bra 15bb djupt i blind vs blind med antes.

Openshova och hoppas att han har hittat 33-55, A2-A6 eller liknande som han snappar och du leder stort över.

 

Är det så?

 

Har alltid resonerat att jag gråter inte om han synar, men tar hellre blindsen utan trubbel. Fel att resonera så då?

 

De gånger han har 33-55, a2-a6 tar ut de gånger han har 77+ och sen är där en massa händer han synar med som vi är 50-50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi vill väl helst spela för hela stacken här?

 

Om det sedan går till genom att standardhöja och syna fiendens ställ, eller att själva ställa, det får andra lista ut.

 

Helt på din linje, välj limpshove eller push beroende på vilken som ger mest action.

 

Gillar ju faktiskt limp bättre här då nån kan få för sig att raisa medans det kommer var svårt att syna här.

 

Tror ju aldrig att folk synar så löst med veka A som reb verkar tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt på din linje, välj limpshove eller push beroende på vilken som ger mest action.

 

Gillar ju faktiskt limp bättre här då nån kan få för sig att raisa medans det kommer var svårt att syna här.

 

Tror ju aldrig att folk synar så löst med veka A som reb verkar tro.

 

Jag tror som reb att folk absolut synar med veka ess här. Hero har pushat 3/8 händer och pushar igen vilket med hög sannolikhet kan vara en steal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt på din linje, välj limpshove eller push beroende på vilken som ger mest action.

 

Gillar ju faktiskt limp bättre här då nån kan få för sig att raisa medans det kommer var svårt att syna här.

 

Tror ju aldrig att folk synar så löst med veka A som reb verkar tro.

 

Han har pushat 3 av 8 händer och ställer från lilla en 4dje gång. Är jag på bb så är det ju snappsyn alla dagar i veckan med en hand som a5. Även om han inte ställt 3 ggr innan så snapsynar man nog med a5 där :S (allt baserat på just denna situation med 15bb djupt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har pushat 3 av 8 händer och ställer från lilla en 4dje gång. Är jag på bb så är det ju snappsyn alla dagar i veckan med en hand som a5. Även om han inte ställt 3 ggr innan så snapsynar man nog med a5 där :S (allt baserat på just denna situation med 15bb djupt)

 

Så citerar jag när jag ska redigera oxå. GG mig. /kill

 

Det jag vill ha sagt va att jag inte vet vad jag fick a5 ifrån men a2+ då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ju iallafall aldrig ha en raise-foldrange här. Mot randomspelare har jag en openshoverange som är 100% och mot regs har jag en fold- och en openshoverange (i undantagsfall kan jag ha en limp-range, men då måste jag se till att jag har många nöthänder i den så att han inte kan shova på min limp med hela sin range profitabelt. Om jag ökar (eller lägger till) nöthänder i min limprange så måste jag förstås ta bort några från min openshoverange, vilket leder till att jag måste folda fler small blinds, vilket alltid inte är så skoj.)

Att en duktig lag någonsin skulle ha någon annan range än shove och check på bb mot våran limp med 15bb effektiva är ju bara löjligt.

 

Inte alls omöjligt att hans synrange ser ut såhär: (vi ligger faktiskt lite sämre till mot den än vad jag trodde, men obv så är ju shove unexploitable ändå)

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 53.535% 53.12% 00.42% 2210223492 17318034.00 { 66 }

Hand 1: 46.465% 46.05% 00.42% 1916039160 17318034.00 { 33+, A2s+, K5s+, Q9s+, JTs, A2o+, K7o+, QTo+, JTo }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...