Displeased Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Blir snart liveturneringar för min del, inte spelat det innan och är helt värdelös på online MTT. Vad rekommenderar ni att jag ska läsa för bok så att jag kan bli en bra pokerspelare? Det är NL hold'em jag snackar om och jag kan grunderna iaf. Flera pers har sagt att jag måste läsa Negreanus bok innan jag börjar spela live men vad jag kan se så har han skrivit 3 böcker, nån som har en aning om vilken det syftas på? Kanske lite ot men jag har druckit en hel del glögg inatt. Citera
Gustaf112 Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Om du ska spela turneringar så måste du läsa Sklanskys turneringsböcker. Är mycket grundläggande strategi och regler som man ska känna till så köp dessa böcker. För cashgame har jag hört att Super System ska vara bra finns säkert fler. Har själv inte läst någon. Citera
Mang89Swe Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Daniel negreanu Hold+em wisdom for all players Hoppas vi är vinnarboken:) Citera
dekutree Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Jag hade rekommenderat att läsa Kill Everyone, väldigt mycket nyttigt att läsa i den angående taktik och matematik i MTTs. den ska du läsa! Citera
Displeased Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Postad 25 November , 2008 Jag hade rekommenderat att läsa Kill Everyone, väldigt mycket nyttigt att läsa i den angående taktik och matematik i MTTs. Ok, jag får ta och investera i den. Citera
nun70 Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Harringtons böcker är också läsvärda. Citera
Jompizh Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 något tips på sida där man kan investera i just pokerböcker? Citera
anth Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 något tips på sida där man kan investera i just pokerböcker? Kanske inte billigast, men störst sortiment: http://www.gamblersbookshop.com/xcart/home.php Citera
jkkman Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Indiscreet skrev i sin blogg att Rizen, Pearljammer och Apestyles bok var bra. De har ju bra meriter alla tre och boken lär ju vara väldigt up-to-date. Citera
Rebonius Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Harringtons böcker är också läsvärda. Du kan lika gärna ge bort dina pengar. Han snittar lätt över ett tankefel per sida. Citera
Displeased Postad 25 November , 2008 Författare Rapport Postad 25 November , 2008 btw är Kill everyone en uppföljare till "Kill Phil"? Började läsa Kill Phil en gång för länge sen men la ner det projektet efter bara några sidor när jag upptäckte att hela strategin byggde på att gå all-in varje hand Citera
Rebonius Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 btw är Kill everyone en uppföljare till "Kill Phil"? Började läsa Kill Phil en gång för länge sen men la ner det projektet efter bara några sidor när jag upptäckte att hela strategin byggde på att gå all-in varje hand Ja, men böckerna liknar inte alls på varandra. Citera
mr-flow Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Är Kill everyone en bra bok för en 10-50$ MTT grinder som anser sig ha ganska bra edge över sitt motstånd? Citera
PokerDeLux Postad 25 November , 2008 Rapport Postad 25 November , 2008 Du kan lika gärna ge bort dina pengar. Han snittar lätt över ett tankefel per sida. Kan bara hålla med,, Tror många nybörjare tolkar för mkt hans påstående i hans böcker osv,, Men för oss som kanske lirat MKt turneringar och kanske har rätt human tankegång om ämnet, kan det vara rolig lektyr, men som sagt man får typ nästan sitta med bläck pennan och stryka över vissa grejer han skriver och sätta dit egna tankegånger, för i bland tänker han verkligen EV- och rikigt konstigt Citera
Rebonius Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Är Kill everyone en bra bok för en 10-50$ MTT grinder som anser sig ha ganska bra edge över sitt motstånd? Javisst. Håller med dig PokerDeLux. Jag mår dåligt varje gång jag tänker på att han har klonkat WSOP Main när han är så äckligt fiskig Citera
grebgokz Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Jag läste en massa cashgame böcker och applicerade på turneringar när jag började och det gick hyfsat. Efter att ha läst Harringtons böcker, som jag då uppfattade som banbrytande för mitt spel, så försämrades faktiskt mitt resultat. Nu har jag läst Kill everyone och känner att det lyftet jag trodde jag fick av Harrington kanske äntligen kommer. Citera
psykologen Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Harringtons böcker är också läsvärda. Jag brukar också skriva det när jag lämnar desinformation här på PF. Citera
Displeased Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Jag har faktiskt hela Harrington serien och har dessutom läst de 2 första böckerna, kanske därför jag har lyckats bli en av de sämre mtt-spelarna på nätet? Citera
Mobieuo Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Under min pokerkarriär har jag faktiskt inte stött på någon bok jag varit tvungen att läsa. Suspekt, för alla här namedroppar ju massor med litteratur! Citera
Displeased Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 Under min pokerkarriär har jag faktiskt inte stött på någon bok jag varit tvungen att läsa. Suspekt, för alla här namedroppar ju massor med litteratur! Du är förmodligen redan en mästare! Citera
Kidder Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 Nu måste jag bara försvara Harrington's böcker med risk för massivt påhopp men det kan jag ta. Det finns ett par saker speciellt när man är newbie som gör dom värda att läsa. 1. Strukturen på innehållet i boken (böckerna) har han förmodligen fått hjälp med, men den är mycket bättre än Kill Everyone som hoppar förtvivlat mellan allt möjligt. 2. Bok 1 och 3 är väl sådär, men 2:an kan jag rekommendera om man inte har läst den. 3. Hans största miss i böckerna i mitt tycke är ju att han tightar till alldeles för mycket, men upplägget plus att den är lättläst gör att jag tycker dom kan vara bra för folk som vill spela turneringar. Citera
Rebonius Postad 26 November , 2008 Rapport Postad 26 November , 2008 2. Bok 1 och 3 är väl sådär, men 2:an kan jag rekommendera om man inte har läst den. Jag har läst tvåan och den är helt hemsk! Löjligt många $10 SNG spelare som skulle kunna skriva en bättre bok teorimässigt. Citera
Recommended Posts