Gå till innehåll

Bok som måste läsas?


Displeased

Recommended Posts

Blir snart liveturneringar för min del, inte spelat det innan och är helt värdelös på online MTT. Vad rekommenderar ni att jag ska läsa för bok så att jag kan bli en bra pokerspelare? Det är NL hold'em jag snackar om och jag kan grunderna iaf. Flera pers har sagt att jag måste läsa Negreanus bok innan jag börjar spela live men vad jag kan se så har han skrivit 3 böcker, nån som har en aning om vilken det syftas på? Kanske lite ot men jag har druckit en hel del glögg inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan lika gärna ge bort dina pengar. Han snittar lätt över ett tankefel per sida.

 

Kan bara hålla med,, Tror många nybörjare tolkar för mkt hans påstående i hans böcker osv,, Men för oss som kanske lirat MKt turneringar och kanske har rätt human tankegång om ämnet, kan det vara rolig lektyr, men som sagt man får typ nästan sitta med bläck pennan och stryka över vissa grejer han skriver och sätta dit egna tankegånger, för i bland tänker han verkligen EV- och rikigt konstigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste en massa cashgame böcker och applicerade på turneringar när jag började och det gick hyfsat. Efter att ha läst Harringtons böcker, som jag då uppfattade som banbrytande för mitt spel, så försämrades faktiskt mitt resultat.

 

Nu har jag läst Kill everyone och känner att det lyftet jag trodde jag fick av Harrington kanske äntligen kommer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu måste jag bara försvara Harrington's böcker med risk för massivt påhopp men det kan jag ta. Det finns ett par saker speciellt när man är newbie som gör dom värda att läsa.

 

1. Strukturen på innehållet i boken (böckerna) har han förmodligen fått hjälp med, men den är mycket bättre än Kill Everyone som hoppar förtvivlat mellan allt möjligt.

 

2. Bok 1 och 3 är väl sådär, men 2:an kan jag rekommendera om man inte har läst den.

 

3. Hans största miss i böckerna i mitt tycke är ju att han tightar till alldeles för mycket, men upplägget plus att den är lättläst gör att jag tycker dom kan vara bra för folk som vill spela turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...