Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenare!

Är det någon som vet när man behöver skaffa på sina pokervinster? Vad är minimum summan för att man ska bli tvungen att skatta?

Är det annorlunda regler för skatt vid fulltilt eller finns det några generella regler?

När ska man skatta? Kan man behöva göra det om man bara grindar cashgame?

Mvh Deppodi

Postad

Hur ska jag lyckas med detta? ;O

Jag har aldrig tänkt på det innan, och ska man göra en sån här skattegrej varje år eller hur ofta blir det?

Kollar dem upp sånt? Vad kan man få för straff?

Postad
Hur ska jag lyckas med detta? ;O

Jag har aldrig tänkt på det innan, och ska man göra en sån här skattegrej varje år eller hur ofta blir det?

Kollar dem upp sånt? Vad kan man få för straff?

Spela på en EU-sajt så är du safe.

Vet inte riktigt vad du menar med "skattegrej", men om du menar deklaration så är det en gång per år, ja.

Skatteverket kollar upp höga vinster framför allt från stora turneringar, live och online. De är ju "lättast" att kontrollera. Cashgame-vinster kollar de inte upp "inofficiellt" eftersom den lagstiftningen är helt out-of-date och inte anpassad till dagens samhälle. Men ramlar Skatteverket över ett specifikt cashgame-fall så måste de förstås kolla även detta.

Straffet kan bli sex års fängelse i grova fall (grovt skattebrott). Hittills har dock ingen dömts till fängelse i Sverige för skattefusk i samband med pokerspel. I praktiken är nog det värsta straffet man kan räkna med ett skattetillägg på 40% på den skatt man skulle betala.

Postad
Finns det något känt fall där någon blivit beskattad för vinster på ftp?

Nej, det finns det inte.

(Jag har väntat på en granskning av TexasLimitKing och hans vinster på FTP, men har inte hört att någon granskning mot honom skulle vara på gång.)