Gå till innehåll

NL - Hur bör jag spela överpar?


mueppo

Recommended Posts

Hej här kommer mitt första inlägg.

 

Ett problem som jag ofta stöter på är att ett överpar kostar mig hela stacken. Jag raisar en 4bb preflopp å ofta finns de folk som callar med vad som helst. Å när det blir en låg flop tror jag att de e easymoney å blir blåst lägger upp ett exempel.

Hur bör jag spela dessa händer när ska jag släppa dom när bör/ska jag lägga in ett raise för att kolla läget osv mycket tacksam för svar då detta e händer som e mitt stora problem.

 

 

Table Table 37152 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Total number of players : 9

Seat 1: ezhawiian ( $28)

Seat 2: kingkong81 ( $24.85)

Seat 3: Murgaffney ( $24.5)

Seat 5: cousindave ( $5)

Seat 6: wrestler66 ( $103.75)

Seat 7: hurleystud19 ( $15.2)

Seat 8: bpc009 ( $50.35)

Seat 9: mueppo ( $28.38)

Seat 10: Jphins13 ( $25)

Murgaffney posts small blind (0.1)

cousindave posts big blind (0.25)

Jphins13 posts big blind (0.25)

** Dealing down cards **

Dealt to mueppo [ Kd, Kh ]

wrestler66 calls (0.25)

hurleystud19 calls (0.25)

bpc009 folds.

mueppo raises (1) to 1

Jphins13 calls (0.75)

ezhawiian folds.

kingkong81 folds.

Murgaffney folds.

cousindave folds.

wrestler66 calls (0.75)

hurleystud19 calls (0.75)

** Dealing Flop ** : [ 6s, 9d, 7s ]

wrestler66 bets (4)

hurleystud19 folds.

mueppo calls (4)

Jphins13 folds.

** Dealing Turn ** : [ 7h ]

wrestler66 bets (4)

mueppo calls (4)

** Dealing River ** : [ 2s ]

wrestler66 bets (4)

mueppo raises (19.38) to 19.38

mueppo is all-In.

wrestler66 calls (15.38)

Creating Main Pot with $56.16 with mueppo

** Summary **

Main Pot: $56.16 | | Rake: $2.95

Board: [ 6s 9d 7s 7h 2s ]

ezhawiian balance $28, didn't bet (folded)

kingkong81 balance $24.85, didn't bet (folded)

Murgaffney balance $24.4, lost $0.1 (folded)

Kollikok balance $25, sits out

cousindave balance $15.75, lost $0.25 (folded)

wrestler66 balance $131.53, bet $28.38, collected $56.16, net +$27.78 [ 5d 8h ] [ a straight, five to nine -- 9d,8h,7s,6s,5d ]

hurleystud19 balance $14.2, lost $1 (folded)

bpc009 balance $50.35, didn't bet (folded)

mueppo balance $0, lost $28.38 [ Kd Kh ] [ two pairs, kings and sevens -- Kd,Kh,9d,7s,7h ]

Jphins13 balance $24, lost $1 (folded)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ha raisat efter floppen. chansen finns ju att han bluffar / semibluffar eller bara sitter på ett par, och då vill du inte att han träffar något på turn/river. I ditt fall hade det inte fått dig att vinna potten, men han kanske hade reraisat, och då hade du nog kunnat ana en stark hand och kanske inte förlorat hela din stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo allin en nog lite tilt då man anar att den fina handen e kass. men jag förlorar ofta stort å vinner lite på höga pp om jag inte lyckas bli allin preflopp. vill ha lite tips på hur jag bör lägga upp betandet för att bryta trenden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vän,

 

Sänder inte floppen några varningssignaler? Både steg- och färgdrag ute.

 

jo ifs de e ju det som e mitt problem sitter å tror att mitt par e starkt fast det är kört men jag kan ju inte kasta handen för att floppen ser ut som den gör eller? känner mig mer vilsen än någonsin = )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova raisa preflop 5-6BB, inte 2. Då slipper du förhoppningsvis en del farliga händer, typ 85o.

Eftersom du miniraisade preflop kan de ha precis vadsomhelst på floppen som går att matcha med brädan. Jag skulle ta hans bet på fullaste allvar och sakta ner rejält.

Men som sagt, fegheten preflop ger dig garanterat stora problem handen igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han raisar i och för sig 4xbb preflop, men i och med att det är low-limit tycker jag han ska fläska på för mer value. Sen är postflop spelet katastrof tycker jag. Sitta och syna ner med ett överpar är ju helt odugligt när 4 pers har sett floppen. Re-raisa på flop, folda mot omslag. Du måste ju definera din hand. Re-raisen på river är ju också katastrof...

 

1. Raisa ORDENTLIGT preflop (det är där du tjänar pengarna med stora pockets)

2. Beta/raisa flop.

 

Tänk på att du vill ha FÅ motståndare med stora pockets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar har varit att det e bra att alltid raisa 4BB då vet dom inte vad jag har. Skulle jag alltid fläska på med bäste korten skulle jag ge för mycket info kanske dom inte tänker på i alla fall ifs. Men ska som sagt öka till en 6BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina tankar har varit att det e bra att alltid raisa 4BB då vet dom inte vad jag har. Skulle jag alltid fläska på med bäste korten skulle jag ge för mycket info kanske dom inte tänker på i alla fall ifs. Men ska som sagt öka till en 6BB

Enligt min (begränsade) erfarenhet av low-limit no-limit är det lite olika från bord till bord vad som är lagom att höja med. Målet bör vara att få ner fältet till en motståndare. Om flera spelare redan har gått med behövs en större höjning än om du är först in. Finns det tillräckligt mycket pengar i potten har jag inget emot att köpa potten direkt preflop. Höga pockets blir ju sällan bättre på floppen.

 

Allra bäst är förstås om man lyckas hamna all-in preflop mot en spelare, men det vet du redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar alltid 4BB då jag raisar men ska testa att öka till 6 hoppas jag slipper lite av problemen då.

 

Jepp, fel av mig, såg det nu.

Men som tidigare nämnt fläska på rejält. Du kommer trots överdriven raise få en synare med ~Q10o precis som du vill. Spela sedan floppen aggressivt.

 

För att generalisera kan du ha i åtanke att de flesta synar med kort över 10 och pocktpar, de sistnämnda är jävliga när de träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tjena mueppo.

 

Jag tycker som många att preflop beten var för liten men det har så många sagt så det strunat jag i.

 

 

Däremot flopen:

 

han satsar potten, det för mig skriver top pair eller overpair, inte ett set för det vill de flesta mjölka så hårt som möjligt. Färgdraget kan klart vara det han siktar på men han vill ta potten där och då. Om du känner att han har ett overpair eller top pair så kan du höja honom 4 dollar till, om han däremot har färgdraget måstedu sätta press på honom och trycka på rejält så han tänker sig för att spela färgdrag mot dig. säg att du höjer honom potten x 2 alltså 16 dollar. då har inte inte 1 på 9 pottodds som han behöver och då torskar han i längden om han nu skulle syna.

 

turn:

 

vet faktiskt inte hur jag hade gjort. men jag gillar att höja där för att se om han verkligen var ute efter fägen missade och bara ville göra ett bet för att inte bli utknuffad ur potten. får jag omslag så kan man väl gissa på kåken?? triss i nior som blir kåken.

 

river:

 

Om han har satsat hela vägen igenom, syna bara... då torskar du så lite som du kan torska om han nu har något vackert att visa sen.

 

 

hoppas jag hjälpte.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju också fundera på att raisa mer ju fler som har limpat in framför dig.

Nej, vänta jag har en idé ... han kan pröva att raisa mer ju fler som har limpat in! ;-)

 

Ok jag erkänner, jag läste din post och tyckte den var så bra att jag skrev om den med andra ord. Hoppades att ingen skulle upptäcka det.. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat preflop och på floppen.

 

På turn betar du alldeles för lite. Antingen check eller en stor bet för att dragen inte ska få odds.

 

Svårt att undvika att förlora när man har sån otur ....

 

Ett överpar på en sådan flop är normalt en bra situation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...