Gå till innehåll

BetwayBonus


DoctorNorth

Recommended Posts

Någon som clearat $5000-bonusen på betway, på låga nivåer?

 

Tacksam för åsikter och upplevelser om denna bonus.

 

Tänkt cleara den på lägsta nivåerna, är detta möjligt?

Är ofta i topp på diverse raked hands race, så har en hyfsad kapacitet..

 

Bonuskravet är 150 000 poäng för att cleara hela bonusen.

1 poäng per rakad hand där rake är minst $0.25, dock ej contributed, tilldelad

kort i handen räcker.

Tid: 3 månader

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som den motsvarar 20-25% rb på låga nivåer. På turneringssspel ger den ca 30%. Om man spelar mycket kan man ansöka om att bli VIP-spelare vilket förbättrar totalen till 40-50%.

 

Är det inte svårt att uppskatta hur passa många % rakeback-bonusen motsvarar då inspelningen av bonusen sker utan ett contributed system?

Om jag foldar en hand innan flopp men raken mellan övriga spelare uppgår till $0.25 får jag ändå 1 bonuspoäng, och är 1 poäng närmre bonusen..

 

Min uppfattning är att om man sitter och grindar tight många bord så kommer bonusen motsvara en mycket högre rakeback. Tror nämligen att man kan spela in bonusen på NL20, 8-12 bord på 300 tim på 3 månader.. Och tror inte att jag rejkat $20 000 vid det laget, som fallet skulle va om bonusen skulle motsvara ca 25%..

 

Dock är detta bara min gissning, därav skapandet av tråden:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som spelar på Betway överhuvudtaget här inne?

Tänkte om er uppfattning av support, uttag, bonusutbetalning mm..?

 

Har själv aldrig spelat där, och mailade supporten för 3 dagar sedan med lite frågor om bonusen. Har fortfarande inte fått svar vilket inte känns direkt bra om man ska ägna ca 3-400 timmar på sajten närmsta tiden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som spelar på Betway överhuvudtaget här inne?

Tänkte om er uppfattning av support, uttag, bonusutbetalning mm..?

Spelar inte där själv eftersom det finns bättre deals på Microgaming-nätet. Har hört andra som haft problem med insättningar, långsam support, etc. så de verkar inte ligga över medel.

 

Min uppfattning är att om man sitter och grindar tight många bord så kommer bonusen motsvara en mycket högre rakeback. Tror nämligen att man kan spela in bonusen på NL20, 8-12 bord på 300 tim på 3 månader.. Och tror inte att jag rejkat $20 000 vid det laget, som fallet skulle va om bonusen skulle motsvara ca 25%..

Enligt Bonuswhores grid verkar bonusen ge $0,57/t på NLSH0.1\0.25-bord. Det skulle motsvara 5000/0,57=8772 bordstimmar.

 

På turnerings-spel motsvarar bonusen en rakeback på 36,6%..

De verkar basera poängen på turneringskostnaden inklusive raken. På de turneringar som har 10% i rake borde 36,7% stämma. Frågan är hur rebuy-turneringar hanteras?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Bonusen varierar beroende på vilken nivå man spelar (cashgame). Någonstans mellan 20 och 46% brukar det ligga. Det finns en tabell på hemsidan under Poker-> Bonuspoäng där man kan kolla hur man ligger till.

 

Har ni problem med support eller insättningar så går det bra att PM:a mig eller Betway-användaren här på forumet.

 

Lycka till!

 

PS. Om man är VIP-kund så kan cashbacken inte kombineras med bonusen. För att bli VIP kund måste man samla in 2500 BP på en månad (ungefär $200 i rake) och på de nivåerna är bonusen oftast högre än casbacken så mitt tips är att först cleara bonusen och sedan gå över till VIP-programmet. Kolla först upp BP-tabellen på hemsidan så att ni vet att ni får ut max dock. Behöver ni hjälp så är ni som sagt välkomna att PM:a mig eller Betway-användaren.

Frågor om detaljer kring VIP-programmet kan ni skicka till vip-poker@betway.com

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...