Diceroller Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Var det ett försök att vara spydig Juggler79 eller missförstod jag dig? På Svenska Spel är man ombedd att chatta på svenska och då blir QQ DD. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Appel Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Jag tror han tyckte det var roligt eftersom du samtidigt skrev essen som A istället för E som det blir på Svenska isånt fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Eller ÄÄ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Inget försök att vara spydig utan mina kollegor har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Eller ÄÄ Den fattar jag inte. Har noterat att vissa använder Ä men borde det inte vara E? Ett ess är ett spelkort, ett äss är någon som är jävligt vass på någonting? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Den fattar jag inte. Har noterat att vissa använder Ä men borde det inte vara E? Ett ess är ett spelkort, ett äss är någon som är jävligt vass på någonting? Har fått för mig att det är samma sak. Som engelskans "ace". Men det ska stavas med E. "Äss" ser rätt taskigt ut tycker jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Ja, båda formerna verkar vara vedertagna för just spelkort men det är väl sällan man läser om exempelvis ett "flygaress"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Ja, båda formerna verkar vara vedertagna för just spelkort men det är väl sällan man läser om exempelvis ett "flygaress"? Det verkar allmänt råda stor förvirring angående hur flygar(ä/e)ss ska stavas. Ration på googleträffar mellan de båda orden var ca 1.6:1 med fördel för ä-stavningen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 18 November , 2008 Rapport Share Postad 18 November , 2008 Det verkar allmänt råda stor förvirring angående hur flygar(ä/e)ss ska stavas. Ration på googleträffar mellan de båda orden var ca 1.6:1 med fördel för ä-stavningen. Haha, där ser man. Kanske dags att byta rubrik på den här tråden snart? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nice Hand GG Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Läste din förra tråd och det hände mig jämt!!! Men fick ett tips utav polaren att formatera datorn. Funkar svin bra efter det! Datorn går dessutom snabbare så man hinner mer händer samtidigt som jag inte åker på några badbeats eller sjuka setups! Sedan tror jag inte Juggler79 ville vara spydig utan han visste bara inte om att det funkar bra efter att man formaterat datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Funkar även att göra tvärt om. Min dator är sjukt seg, och då menar jag sjuukt seg. Har plockat fram min gamla 286:a med modem och win 3.1, det går så segt att infon om motståndarens kort inte hinner fram till min dator, så min pokerklient räknar det som en fold. Således vinner jag oavsett vad fi har. I nästan varje hand. Funkar bäst när jag samtidigt laddar ned bilder på Samantha Fox, GIF:ar är väldigt belastande för min stackars burk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Colderose Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Jag uppfattar att Äss och Ess är samma sak, rent språkligt. Äss är lite äldre, medan Ess är modernare. Förr skrev man exempelvis Hälsingborg (syns på skyltar fortfarande i t.ex. Södertälje). Idag skriver man oftast Helsingborg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 6 December , 2008 Rapport Share Postad 6 December , 2008 Jag uppfattar att Äss och Ess är samma sak, rent språkligt. Äss är lite äldre, medan Ess är modernare. Förr skrev man exempelvis Hälsingborg (syns på skyltar fortfarande i t.ex. Södertälje). Idag skriver man oftast Helsingborg. Roligheter i att Hässelby hette Hesselby (Heselby, etc) i äldre dagar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts