Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det har gått rätt kasst för mig den här månaden så jag tänkte finputsa mitt spel. :-)

Tänkte posta mina stats för att se vad ni tycker jag bör förbättra först.

Både pre- och postflop spelet behöver lite (läs: mycket) lööv.

(tack för att du postar konstuktiv kritik. ;-))

Here goes!

VPIP: 25

PFR: 15

VPIP SB: 36

folded sb to steal: 82

folded bb to steal: 76

att to steal blinds: 28

won $ WSF: 39%

went to showdown: 27%

won $ at showdown %: 53

AF flop: 2.71

AF turn: 1.98

AF river: 1.35

AF total: 2.17

ptbb/100 hands: 12,23

Postad
försök att minska hålet mellan vpip och prf imo.

edit:haha 12,23 ptbb/100 och du gnäller på att det går dåligt. Gnäll när du är minus istället=)

Jag är faktiskt back. Typ ett inköp hittills på, rätt mediokert back. :-)

Statsen är för alla händer jag spelat på 1/2, ska jag ta statsen för endast denna månad?

Ja jag har själv varit inne på att minska hålet där. Jag tror att det beror på att jag bara synar med händer jag borde höja med. Jag kommer nog posta ett nytt inlägg om 3betsranger imorgon. Tack för svaret!

Postad
Det har gått rätt kasst för mig den här månaden så jag tänkte finputsa mitt spel. :-)

Tänkte posta mina stats för att se vad ni tycker jag bör förbättra först.

Både pre- och postflop spelet behöver lite (läs: mycket) lööv.

(tack för att du postar konstuktiv kritik. ;-))

Here goes!

VPIP: 25

PFR: 15

VPIP SB: 36

folded sb to steal: 82

folded bb to steal: 76

att to steal blinds: 28

won $ WSF: 39%

went to showdown: 27%

won $ at showdown %: 53

AF flop: 2.71

AF turn: 1.98

AF river: 1.35

AF total: 2.17

ptbb/100 hands: 12,23

Du har i stort sätt identiska siffror som mig. Det enda är som megakillah påpekar gapet mellan vpip oc prf, men i övrigt skrämmande likt. Även ptbb är nästan identisk. Kan inte begripa hur det går dåligt ;)

Postad
Du har i stort sätt identiska siffror som mig. Det enda är som megakillah påpekar gapet mellan vpip oc prf, men i övrigt skrämmande likt. Även ptbb är nästan identisk. Kan inte begripa hur det går dåligt ;)

Vilken nivå spelar du på då? :)

Postad

Du är vad man skulle beteckna som: Loose passive.

Du synar för mycket och raisar för lite pre-flop, försök att minska gappet mellan VPIP och PFR så att det inte är mer än 3 punkter mellan (jag spelar 22/19). Din "att to steal blinds" är lite låg, jag skulle sikta på att ligga strax över 30. Din agression faktor är alldeles för låg på samtliga gator. Din "went to showdown" är alldeles för hög, någonstans runt 20 % skulle jag sikta på.

Dessa stats indikerar att du är en passiv synstation, och om du verkligen har en winrate på "ptbb/100 hands: 12,23" så har du haft en sjukligt bra "running streak"... Hur många händer är statistiken över?

Postad
Du är vad man skulle beteckna som: Loose passive.

Du synar för mycket och raisar för lite pre-flop, försök att minska gappet mellan VPIP och PFR så att det inte är mer än 3 punkter mellan (jag spelar 22/19). Din "att to steal blinds" är lite låg, jag skulle sikta på att ligga strax över 30. Din agression faktor är alldeles för låg på samtliga gator. Din "went to showdown" är alldeles för hög, någonstans runt 20 % skulle jag sikta på.

Dessa stats indikerar att du är en passiv synstation, och om du verkligen har en winrate på "ptbb/100 hands: 12,23" så har du haft en sjukligt bra "running streak"... Hur många händer är statistiken över?

Tack för Kritiken. Enligt PT är jag semiloose agressive/passive och jag kan hålla med dig om att jag är rungood på nivån. Statistiken är över 28k händer.

Förstahands prioritering blir att få ner gappet mellan VPIP och PFR. Sedan att öka Aggressionen.

Postad
Beror helt på stakes, det där ser ut att passa väldigt bra på 0,5-1 och 1-2 men över det kommer du antagligen bli ganska överkörd.

Ja jag spelar 1/2. Men jag kommer snart gå upp i nivå. Känns bättre att anpassa strategin nu än när jag hoppar upp en nivå.