amisho Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Raj raj. Äntligen har jag hittat din dagbok...för att strö lite salt i dina sår så kan jag meddela att jag fortsätter att gå bra på HP. Iofs bara två inköp idag (hittills), men spelet är stabilt och fiskarna duggar tätt. Förresten är det inte $75 du är skyldig mig, det är $76 Men vi ses på fredag! Då blir det KP! Citera
amisho Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 En rimlig analog skulle vara att jag hade ägnat ett gäng timmar om dagen i ett par veckor åt att måla tavlor och lyckats få dem sålda för några tusingar stycket, följt av att en klumpig och okunnig idiot kommer och sätter sig på dem så att de går sönder när jag ska leverera dem till köparna. Han skrattar och går därifrån, och jag får trösta mig med den femhundring som ramlade ur hans byxficka när han satte sig. Tur att du inte har förlorat din vittighet och förmåga att dra relevanta (?) liknelser i alla fall...hö hö hö... Citera
therussian Postad 16 Maj , 2006 Rapport Postad 16 Maj , 2006 Finns det någon anledning till att du har pengar på så många olika ställen? Vad gör du tex med $43 på UB? Det räcker ju knappt till att spela ett bord FL .5/1. Är det turneringspengar? Citera
Waggho Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Finns det någon anledning till att du har pengar på så många olika ställen? Vad gör du tex med $43 på UB? Det räcker ju knappt till att spela ett bord FL .5/1. Är det turneringspengar? Det är ofta att jag sätter in pengar nånstans för att kunna spela något särskilt och sen glömmer/orkar jag inte ta ut dem igen. De $43 på UB är en insättning på $50 som jag gjorde för att kunna spela NL 0.01/0.02 och spela dum i chatten tillsammans med amisho. Pengarna på Stars är för att spela turneringar, likaså de på heypoker. På pokerdandy och Bet24 har det krånglat när jag har tänkt gå in och ta ut pengarna till neteller, varefter jag har struntat i det hela för stunden. Battlefield och där jag spelar som prop är ju mina senaste tillhåll innan wpx så där känns det som att man kan börja spela igen rätt som det är och då är det bra att ha lite pengar där. Med jämna mellanrum brukar jag försöka klumpa ihop allt till neteller, men det är ju tråkigt att hålla på och mixtra med uttag så det blir inte alltför ofta. Citera
Waggho Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Du som brukade vara så stabil gubben Jag är stabil. Varje gång jag spelar så går det stadigt nedåt. Citera
Waggho Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Helt sjukt att det ska fortsätta gå utför dag efter dag. Jag som hade tänkt spela poker som sommarjobb, hur hett känns det just nu? -$300 Citera
Waggho Postad 17 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2006 Ikväll blir det nog i alla fall poker på mitt propsställe. Det är 165 % rakeback som gäller mellan kl 17 och 01 ikväll svensk tid. Med de förutsättningarna ska väl inte ens jag kunna misslyckas med att gå plus? Citera
therussian Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Hur tycker du att det funkar med 5-max borden på WPX? Har du gjort några förändringar i ditt spel jämfört med 6-max? Av någon anledning så blir ju folk också ofta sit-out när de lämnar bordet och då blir det bara 4-max under långa perioder. Jag känner själv att jag kanske gör lite för stora förändringar i mitt spel jämfört med 6-max, jag går till överdrift med marginella händer och trycker dom för hårt. Är detta något du har funderat kring? Citera
amisho Postad 17 Maj , 2006 Rapport Postad 17 Maj , 2006 Ikväll blir det nog i alla fall poker på mitt propsställe. Det är 165 % rakeback som gäller mellan kl 17 och 01 ikväll svensk tid. Med de förutsättningarna ska väl inte ens jag kunna misslyckas med att gå plus? Mycki ondi! Jag missar det p.g.a. en larvig middag i Linköping! Men du kan ju spela lite i mitt ställe...ska vi säga att jag tar 10% av 165an (för att lindra sveda och värk till följd av ditt bangande!) ? Raj raj. Hur som helst...det var ett tag sedan vi körde på UB. Kanske ska ta en runda nästa tisdag? Just det. Pokerreflektionerna jag pratade om igår blev aldrig av, men vi får väl ta det ngn gång innan du gular... Citera
Waggho Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hur tycker du att det funkar med 5-max borden på WPX? Har du gjort några förändringar i ditt spel jämfört med 6-max? Av någon anledning så blir ju folk också ofta sit-out när de lämnar bordet och då blir det bara 4-max under långa perioder. Jag känner själv att jag kanske gör lite för stora förändringar i mitt spel jämfört med 6-max, jag går till överdrift med marginella händer och trycker dom för hårt. Är detta något du har funderat kring? Jag har inte gått in och sagt att "de här händerna ska jag lägga till i den och den positionen", men försöker alltid ta i beaktande antalet spelare runt bordet. Den största förändringen av mitt spel är nog på knappen där jag blir (ännu mer) liberal först in (och det är ju oftare man är först in när det är få spelare också). Mycki ondi! Jag missar det p.g.a. en larvig middag i Linköping! Men du kan ju spela lite i mitt ställe...ska vi säga att jag tar 10% av 165an (för att lindra sveda och värk till följd av ditt bangande!) ? Nej nej, jag kommer ju ner till lund i helgen! Igår fick jag in uppåt fyra timmar med 165 % rakeback, det var bra. Lyckades plussa också(!), runt $300 men det var ändå lite synd eftersom jag låg upp $800 ett tag. Det hela började sjukt bra, sen gick det utför kan man sammanfatta det hela. Men jag tror jag borde få in uppåt $200 i rakeback för kvällen i alla fall. Nu ikväll blir det samma rutin, vi får se om jag orkar med fyra timmar (beror lite på hur det går också). Citera
Hjort Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Nej nej, jag kommer ju ner till lund i helgen! Ska du lira något eller bara hänga på karnevalen? Citera
Waggho Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Planen är att bara hänga på karnevalen. Lade de inte ner Lund poker club eller har den öppnat igen? Citera
Gyre Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Jag ska med vara i Lund under helgen, min bror pluggar där så det blir karneval för mig med! Citera
Juggler Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hjort bjuder ju in dig till sitt homegame fattar du väl Waggho? Blekingarna i Lund var rätt pigga på poker senast jag var där så du kan nog stilla den törsten också. Ha så kul och hälsa smålänningarna! Citera
Waggho Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 För en stund sen floppade jag för andra gången en royal. Förra gången var för kanske ett år sedan på UltimateBet med på hand. Den här gången hade jag och korten radade fint upp sig i ordning på brädan: . Jag fick ungefär lika lite betalt som förra gången. Fi checkfoldade floppen. Citera
Hjort Postad 18 Maj , 2006 Rapport Postad 18 Maj , 2006 Hjort bjuder ju in dig till sitt homegame fattar du väl Waggho? Har inget homegame, mina kompisar vägrar spela med mig. Om någon känner till något mysigt DC-spel i Lund/Malmö får ni gärna höra av er. Citera
Waggho Postad 18 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 18 Maj , 2006 Har inget homegame, mina kompisar vägrar spela med mig. Jag kan då rakt inte förstå varför. Nu har jag nog spelat klart för kvällen. Det blev inget plus idag utan lite minus, men det känns skönt att slippa backa stort i alla fall. Totalt blev det ungefär $220 igår och idag på spelet, sen blir det förhoppningsvis en trevlig överraskning i början av nästa vecka hur mycket jag rejkade ihop. Men nu måste jag packa inför lundaresan! Ska hälsa smålänningarna från dig juggler. Och om jag ser en kort, välklädd, mullig kille på stan som går runt och frågar folk efter dealers choice så lovar jag att gå fram och skaka hand med dig Hjort. Citera
Waggho Postad 21 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2006 Rolig karneval. Tråkigare att jag backar idag igen, $200 minus. Funderar på om jag spelar för vekt nu när det har gått dåligt ett tag, att jag lägger mig för lätt. Det är mycket möjligt. Det känns som att jag har fastnat, att jag behöver en nystart eller nåt. Men jag vet inte om det är så mycket att börja med nu eftersom jag åker till Göteborg över kristi himmelsfärd. Ja ja, vi får se vad som händer. Citera
YaaFaiman Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 . Jag har funderingar på att spela poker som sommarjobb några veckor i sommar och om nån har provat på det får du gärna komma med tips! Jag har precis samma tanke nu till sommarn! Har inte riktigt orkat läsa allt du skrivit så har inte sett ngt om hur det gick eller om du ens genomfördet. Men om du nu gjrode det, har du ngra tips och råd? Vad är bra att tänka på osv.. //Kim Citera
Juggler Postad 21 Maj , 2006 Rapport Postad 21 Maj , 2006 Allt blir mycket bättre i Göteborg! Jag var hemma hos David idag och drack belgisk porr-öl (don't ask) och visade honom hur man ska klonka på Parbets 2$ SnG. Kom hit och fyll på turen! Citera
Waggho Postad 22 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2006 . Jag har funderingar på att spela poker som sommarjobb några veckor i sommar och om nån har provat på det får du gärna komma med tips! Jag har precis samma tanke nu till sommarn! Har inte riktigt orkat läsa allt du skrivit så har inte sett ngt om hur det gick eller om du ens genomfördet. Men om du nu gjrode det, har du ngra tips och råd? Vad är bra att tänka på osv.. //Kim Nja, det blev väl inte jättemycket poker den sommaren. Men nu till sommarn ska det bli, har jag tänkt. Jag har inte sökt något annat sommarjobb. Min tanke är att jag tar ut så mycket pengar från rullen som jag behöver för att finansiera sommaren, och sen försöker jag vinna tillbaka den summan med rullen som jag har kvar. Och så har jag tänkt att jag ska köra intensivt någon vecka i taget så att jag kan vara helt ledig några veckor. Det är väl ungefär så långt jag har tänkt. Allt blir mycket bättre i Göteborg! Jag var hemma hos David idag och drack belgisk porr-öl (don't ask) och visade honom hur man ska klonka på Parbets 2$ SnG. Kom hit och fyll på turen! I´m coming, I´m coming! Idag har jag förlorat lite på WPX och vunnit lite på min propssida. Funderar på att pausa från just WPX ett tag eftersom det har gått så sjukt dåligt där. Det är väl mest psykologiskt men det kan ju knappast skada. Så länge det är action där jag proppar så kör jag nog där. Jag har också fått en del av betalningen för 165 %-aren förra veckan, 102 av procenten. Det blev $300 så jag borde få ytterligare $185 ungefär. Mycket bra! Så här ser det ut just nu i alla fall. Jag har dragit bort mina svenska pengar som jag ska leva på i sommar, med aktuell dollarkurs ungefär $3170. Alla pengar överallt: WPX: $731 Neteller: $1584 Propspoker: $1516 Battlefield: $385 Bet24: $178 Stars: $89 UB: $43 Skyldig Emil: -$76 Svenska Spel: SEK 1200 Heypoker: €257 Pokerdandy: €206 Summa: ~$5203 ($4450 + €463 + SEK 1200) Citera
amisho Postad 23 Maj , 2006 Rapport Postad 23 Maj , 2006 Raj raj. Du vet vad jag säger...minst ett halvt inköp i snittpott! Men nu är bonusen klar där och nästa steg är att förlora halva rullen på b2b...hm... Tack för i helgen...det var skoj. Heji dåerin! Citera
Waggho Postad 23 Maj , 2006 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2006 Nej nu får det vara nog. Har förlorat ytterligare $500 på 3/6 och 5/10. Jag skulle vilja gå ner i nivå till 2/4 och lugna ner mig men det är dåligt med bord på den nivån på de ställen jag spelar nu. Nåt drastiskt måste till i alla fall, det här håller ju inte. Imorrn åker jag hur som helst till Göteborg. Citera
Recommended Posts