Gå till innehåll

Waggho försöker klonka sig uppåt


Waggho

Recommended Posts

Operan var en riktig höjdare faktiskt! Första gången jag var på opera och jag blev positivt överraskad. I och med att speltiden var ca fyra timmar blev man ju lite orolig... men den var väldigt underhållande. Figaros bröllop var det vi såg, kan rekommenderas!

 

Idag har jag tänkt dra igenom reloaden på Empire. Jag tycker ärligt talat inte att skillnaden är så där jättestor efter delningen med party, dessutom ryktas det ju om RB på runt 25 % på Party så då är det ju lugnt. Tills vidare kör jag vidare på Empire tror jag.

 

Jag känner mig ganska oinspirerad

när jag tragglar på 1/2-borden. Jag skulle nog ha svårt att gå ner igen för gott. I och för sig har jag bara spelat 1/2 SH när jag har clearat bonusar, men i alla fall. Det finns ju ingen 2/4 SH på party/gamla party.

 

Att zippa ihop hand historierna var ju förstås en bra idé, det ska jag fixa med sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

När är du klart med att lägga ihop allt så vi får se en graf? Jag är lite nyfiken på den nämligen :)

 

Jag har ett problem... När jag försöker installera pokerpatterns säger den nåt om en NET plattform eller nåt tjafs... så den tar mig till microsofts hemsida där det finns en massa versioner av sånt, och så har jag försökt installera ett par av dem men det verkar inte funka ändå... ööö jag hatar sånt där krångel med en massa program som man inte vet vad de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ni kan ignorera ovanstående inlägg, jag fick det att funka nu. Här kommer min graf!

 

http://www.fotogalleriet.se/alb_showpic_id783929.html

 

Upp som en sol och ner som en pannkaka, skulle man väl kunna säga om den största av svängningarna...

 

Så länge graferna ser ut på det här viset tycker jag att det är onödigt att hänga upp sig på siffror om BB/100 osv. Som exempel: Mina BB/100-värden vid ett par strategiskt utvalda punkter:

 

7k händer: 3,23

8k händer: 0,75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp som en sol och ner som en pannkaka, skulle man väl kunna säga om den största av svängningarna...

 

Det kan man verkligen säga. Tur att det gick upp först i alla fall (precis som i mitt fall). Intressant att tokflyt har inträffat både för dig, mig och Gyre (även om Gyre "bara" plussade 100BB i sin rush).

 

Tips: posta som .png nästa gång så blir grafen inte så suddig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din -1000$ dag ser verkligen inte rolig ut, jag antar att min tur kommer vända snart med, även fast det inte verkar som min rush är slut än.

 

Känns som om jag ligger efter lite i spelade händer på 3/6 med mina knappa 1.5k händer, spelar verkligen inte så mycket som jag vill, dumma flickvänn som lockar mig hemifrån så enkelt hela tiden :)

 

Dataminar ni något? Jag har nyligen börjat med det och det är verkligen guld! Blir så mycket enklare att hitta bra bord när man redan från början har stats på 2-3 st snubbar på varje bord. Nu när man kan ha 10 bord på party slipper man fippla med flera klienter också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din -1000$ dag ser verkligen inte rolig ut, jag antar att min tur kommer vända snart med, även fast det inte verkar som min rush är slut än.

 

Känns som om jag ligger efter lite i spelade händer på 3/6 med mina knappa 1.5k händer, spelar verkligen inte så mycket som jag vill, dumma flickvänn som lockar mig hemifrån så enkelt hela tiden :)

 

Dataminar ni något? Jag har nyligen börjat med det och det är verkligen guld! Blir så mycket enklare att hitta bra bord när man redan från början har stats på 2-3 st snubbar på varje bord. Nu när man kan ha 10 bord på party slipper man fippla med flera klienter också.

 

Ja, Gyre, du ligger verkligen efter! ;) 1500 händer, det var tider det, jag minns det som igår... snart har man det tiodubbla! :)

 

Angående datamining så har jag inte använt PT under spel sen jag gick över till SH, men det är säkert schysst för att välja bord. Men måste man inte ha rätt mycket data för att kunna ha 2-3 snubbar rankade vid varje bord? När jag körde 2/4 fullring med Gametime och hade >15 000 händer loggade så brukade det vara typ noll till två per bord som jag hade en ikon på när jag satte mig.

 

Jag sitter och kör 1/2, det går åt helvete... helt sjukt vad lätt det är att tappa respekt för spelet på nivån under när man just har gått upp. Det har ju diskuterats litegrann tidigare om huruvida jag bluffar för mycket... när jag spelar 1/2 är det definitivt sant. Jag är ungefär lika tight som tidigare, men nu tycker jag mig ha anledning att satsa på i princip varenda flopp... det dumma med den taktiken är ju att det är svårare att då folk att lägga sig här. Detta kombinerat med en jävla massa otur har lett till någonstans mellan 150 och 200 dollar minus.

 

...sådär, då var det klart. Ett drygt bonustragglande resulterade alltså i nästan hundra dollar minus efter att bonusen är utbetald... hädanefter blir det nog att spela in bonusarna på 3/6 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter Partypokers utträde ur gemenskapen finns det fan inte ett enda bord där jag inte har minst 2 personer med tillförlitlig statistik på, och de flesta är tighta snoriga skandinaver, men har dock hittat en hel del nya guldkorn till kompislistan, så att köra lite mining nu när det är så få spelare är nog ett grymt bra tips för att få in stats på stora flertalet som hänger på 3/6 borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter Partypokers utträde ur gemenskapen finns det fan inte ett enda bord där jag inte har minst 2 personer med tillförlitlig statistik på, och de flesta är tighta snoriga skandinaver, men har dock hittat en hel del nya guldkorn till kompislistan, så att köra lite mining nu när det är så få spelare är nog ett grymt bra tips för att få in stats på stora flertalet som hänger på 3/6 borden.

 

Det där var jävligt sant, borden behöver ju inte vara fullt så bra som många är på party för att rakebacken ska väga upp... hmm, får bli att datamina 12 bord på skinsen inatt tror jag bestämt :)

 

nära 10.000 spelare på skinsen nu, lär ju helt klart finnas bra bord där också om man letar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag körde jag med en hemgjord tiltblocker - papper och lite tejp! Funkade rätt bra, men man blev ju fortfarande förbannad på alla utdragningar, och såna blev det många av ikväll. Det började bra, låg plus drygt $100, sen satte jag på tiltblockern och då gick allt käpprätt åt skogen. Sen kom en ganska lång stund då det gick hyfsat. Sammanlagt bjöd väl kvällen på ca 200 minus på 1/2 och lite drygt 200 minus på 3/6, och så fick jag in 100 i bonus = -$300 :?

 

Det är datamining som är inne nu alltså? Ja, man får väl prova det då...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne och inne, folket på 2+2 har väl gjort det ett jävla tag. Dock är det helt nytt för mig och jag tycker det hjälper en del vid table-selection.

 

Tråkigt med sånna "stora" minusdagar.

 

Ingen som har hittat programmet "tiltblocker" nån stanns? Har sett screen på det på 2+2 och det vore guld att ha.

 

EDIT: En sökning på google resulterade i screenen jag snackade om

http://www.ptrick.com/images/tiltblocker.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är ett väldigt simpelt program. Det är helt enkelt en lite grå ruta som du fritt flyttar på skärmen.

 

Lösningen på ditt problem är väl att helt enkelt reloada lite på känn när det har gått dåligt på ett bord eller köpa in för en liten större summa, tex 50BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu laddat hem programmet, och jag tycker att det funkar bra. Det är lite som att kolla på engelskspråkiga filmer utan text, om texten finns så är man gärna där och kikar stup i kvarten trots att man inte behöver och missar därmed ansiktsuttryck och andra "reads" hos skådespelarna. :P

 

Det tråkiga är att det verkar föra otur med sig. Även idag började jag bra, sen satte jag på den där tiltblockern och så gick det åt skogen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tiltblocker, äntligen slipper jag kladda ner skärmen med klisterfläcker från post-it lappar :D

 

Ni som dataminar, är ni intresserade av ett exchange-projekt? Tänkte försöka få ihop en grupp som minar organiserat och får ta full del av varandras skördar. Startade en tråd här om det.

 

GL med liret Waggho

 

/noob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderar på att byta till primanätverket... jag blev sick på empire nyss och bestämde mig för att köra Bet365-bonusen istället. Just nu är det ett bord 2/4 och ett bord 3/6 SH igång, och det funkar ju faktiskt eftersom jag bara brukar köra två bord. Finns också möjlighet till 35 % RB här vilket är svårslaget. Om nu inte Party ska ha nån rakeback kan jag lika gärna ge detta en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lider med dig. Tror att vi är på ungefär samma ställe just nu. Jag vill inte vara där längre.

 

Nej, det är för jävligt! Här har man sett fram emot att kunna spela mycket poker när äntligen tentan var klar, och vad får man? En stor gurka rätt upp i... fan!

 

Ska kolla hur rullen ser ut och sen gå och slå någon.

 

Partypoker: $0

Empirepoker: $467

Interpoker: $208

Classic Poker: $306

Expekt: $153

Bet365: $465

24h: $122

Neteller: $172

Utlånade till far: $500

UB: $422

Offline: SEK 15 000

 

Summa: $2815 + SEK 15 000

 

Nåväl, ingen katastrof. Men jag ligger $300 minus för månaden, $500 om man räknar bort bonusarna jag har dragit in. Går jag mot min första negativa månad? Nåja, halva månaden är ju kvar i alla fall.

 

Undrar om jag ska köra lite på interpoker för att till sist få ut den där jävla bonusen som tar så satans lång tid (ursäkta språket, jag är lite upprörd just nu).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...