Gå till innehåll

NLT - Floppat tvåpar blir reraisat!


Djens

Recommended Posts

Följande hand utspelades på pacifics NL 200 bord så därför har jag ingen "Ren" hand history, men jag ska försöka återberätta situationen så gott som jag kan.

 

Stämningen är som vanligt på pacific ganska lös, de flesta synar det mesta med det mesta. UTG+2 är ingen toppspelare men verkar kunna lite.

 

Jag sitter UTG+1 och plockar upp Q8 i spader.

jag höjer upp till $7 ,dvs 3,5 BB

 

dels för att det är en hand jag tycker om och för att jag jobbar på att få en lösare image.

 

UTG+2 och en kille till bakom honom synar mig.

UTG+2 har cirka $100 i stacken , jag täcker honom, den andra killen har lite under 200. Han var ny på bordet, täcker honom oxå.

 

Flop:

 

6h 8d Qc (inte riktigt säker på färgerna, men det var rainbow iaf)

 

Ojdå tänker jag , det här var riktigt tursamt , bettar ut $10 och hoppas att nån fått nåt här.

 

Här blir jag reraisad av UTG+2 som höjer upp till $25, den andre synar.

Här höjer jag upp till $50 och bereder mig på att slänga korten om jag får omslag.

 

Men, UTG+2 och killen bakom honom synar bara.

 

Turn: 6c

 

Blir faktiskt rädd för detta kortet, KK/AA har mig ju slagen här.

 

Jag bettar ut $20 och får syn av de båda.

 

River:

3h (inte totalt säker, men det var en rag som inte hjälpte någon)

 

Jag bettar ut $15 , UTG+2 reraisar mig all in (15 till), varefter killen bakom honom synar. Potten är på runt $300.

Här lägger jag mig ungefär en gång på miljonen så jag synar ner och såklart sitter han på KK.

 

Jag misstänkte att jag blev slagen på turnen.

 

Men jag undrar om någon har nån idé vad jag kunde gjort annorlunda?

Att checka turnen ser jag som väldigt vekt och UTG+2 skulle ju garanterat gått all in till slut på denna handen hur jag än gjorde. Dessutom ger jag ju ev. bluffare en stor chans här.

 

Jag har grubblat över denna hand rätt mycket idag. En all in på Turn kanske hade varit enda alternativet? Men jag tror inte att UTG+2 hade lagt sig ändå.

 

Hur skulle ni andra spelat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojigt nog så spelade jag en nästan identisk hand igår. UTG höjer med Q8s, jag raisar med KK och får syn. Han floppar tvåparet och betar ut, bordet parar sig och jag vinner. Han började härja om att jag hade tur när bordet parade sig, jag säger samma sak till dig som till honom: Spelar du Q8s ur position förtjänar du att förlora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Här höjer jag upp till $50 och bereder mig på att slänga korten om jag får omslag. "

 

Äru helt pantad eller? vadå slänga korten om du får omslag, GIVETVIS kan han sitta med tvåpar själv och då givetvis lägre eftersom du har högsta, eller som nu överpar? det finns 3 händer som slår din och ingen av dom är särskilt troligt att dom har. Dom sätter dig ju givetvis på överpar, KQ eller AQ om dom tror du har nåt. Och då kommer dom spela sina 2par väldigt aggressivt så hur kan du ens skriva att du gör dig beredd på att folda om dom reraisar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Q8s är en skithand. Ska du "jobba på att få en lösare image" så höj händer med lite potential åtmistone, SC, låga pockets mm.

 

Flop:

Betta mer på floppen, blir du raisad slå om ordentligt, det är roligare att få in pengarna som favorit.

 

Fundera på vilka händer som hänger med efter floppen.

Överpar. 2par. Set. Kanske AQ, KQ. Att båda har en dam är inte så troligt.

 

Turn: Hemsk kort, det enda du slår här är ett överspelat Qx. Du väljer att betta 20$ i en pot på ca 170$? Vad ska du åstadkomma med det?

Du misstänker att du är slagen, varför fortsätta betta här?

Check/fold.

Nästa hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja som sagt. Q8s = skithand, till råga på allt spelar du den ur position. Men låt säga att du tryckte fel och raisade upp till 3,5xBB iaf så måste du spela handen mycket hårdare på floppen. Antagligen hade KK synat ändå och dragit ut dig, men rätt spelat är nog att betta ut mycket hårdare på floppen och ta hem den i de flesta fallen. Tänk på att potten är åtminstone 3,5x3 BB's redan där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...