Gå till innehåll

NL200 multidrag


Recommended Posts

Ja va säger ni om denna gott folk?

 

1/2 Euro är spelet, har ingen read o inga stats på FI. Handen spelar väl sig själv fram till hans minirais. Kan föredra att höja flopp ibland. Men som spelat, hur reagerar vi på FIs minirais? Är det given push?

Om FI haft mer bakom degar jag lätt, men nu har Fi 92 kvar i stacken o fold verkar inte så trolig.

Jag tänker som så att han alltid degar river, jag synar givetvis om jag träffar annars fold.

Men nu blev det intressant då han checkar till mig..Vad sätter ni FI på?

Potten är på 239, FI har 92 kvar i stacken. Push river eller knacka ner?

 

***** Hand 1309188213 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 6 november 2008 21:51:14

Table TH 830 (Real /Cash Game )

Seat 1: Hero (357.10)

Seat 4: LoveMilfz (412.55)

Seat 5: loic2 (208.55)

Seat 2: silvertrix (200.00)

Seat 3: ShAkA*ZuLu (239.60)

loic2 post SB 1.00

Hero post BB 2.00

** Deal **

Hero [Jh, Qh]

LoveMilfz [N/A, N/A]

loic2 [N/A, N/A]

silvertrix [N/A, N/A]

ShAkA*ZuLu [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

silvertrix Raise to 7.00

ShAkA*ZuLu Fold

LoveMilfz Fold

loic2 Call 7.00

Hero Call 7.00

*** Flop(Board): *** : [3h, 9s, 10d]

*** Bet Round 2 ***

loic2 Bet 17.00

Hero Call 17.00

silvertrix Fold

*** Turn(Board): *** : [3h, 9s, 10d, 7h]

*** Bet Round 3 ***

loic2 Check

Hero Bet 46.00

loic2 Raise to 92.00

Hero Call 92.00

*** River(Board): *** : [3h, 9s, 10d, 7h, 2d]

*** Bet Round 4 ***

loic2 Check

Hero?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men som spelat, hur reagerar vi på FIs minirais? Är det given push?

Om FI haft mer bakom degar jag lätt, men nu har Fi 92 kvar i stacken o fold verkar inte så trolig.

Du förlorar lite drygt $30 på att ställa efter fi:s raise om han foldar 0% av gångerna på turn jämfört med att syna om han foldar 100% av gångerna på river när du träffat ditt drag. Uppskattningar av fold eq och hur ofta du får pengar på rivern får du göra själv!

 

BTW. Utan några specifika reads så spelar jag den nog som dig och knackar ner rivern men sen så har jag tyvärr en negativ vinst på non showdown potter så agressivitet här nånstans är säkert att föredra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar turn. Höjer hellre flop. Som spelat ge upp.

 

Är inte det jättepassivt? Vi har ju inget att vara rädda för, vår hand är väl tillräckligt stark för att syna en push med. Inte fel att plocka upp potten här då vi faktiskt bara har Q hög på turn. Tar han syn får vi omvärdera river. Dock blev det väldigt konstigt när fi väljer att ta denna linjen o minihöja turn. Som spelet känns alltså syn turn o knack river bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog med gå på bananuz linje och checka turn. För känns som att turn kortet inte förändrar något så han kommer minst syna dig. Annan linje kan va att raisa direkt på flopen.. Och med en så fin turn få in pengarna!

 

men som spelad skulle jag nog ge upp den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är kanske lite passivt men det är ju så jäkla surt att bli c/r på turn med ett så bra drag. Tror inte vi har nåt FE att tala om varken på turn eller river.

 

Jag håller nog med här. Ifall vi varit hu med fi på flop hade jag lätt betat turn men nu visar han på styrka när han betar med 2 pers framför och turnkortet var väl inget scarecard direkt. Check mao.

 

Som spelat känns det som en solklar check på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...