Gå till innehåll

Nl $5.50 Sng


asfalten

Recommended Posts

Hej,

 

Tänkte jag kunde testa lägga upp en sng, och se om man kan få nån kommentar på vart man tänker fel osv.

 

Lite smårörigt, i början kanske när PT krånglar lite, men det fixar jag snabbt.

Videon är lite över 50 min. Men den som tar sig tid är jag evigt tacksam!

 

 

Min första video:

Unable to display content. Adobe Flash is required.

 

 

mvh/ asfalten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6:00, A4off. hade nog synat ner honom där, du går in på time och han ser svaghet. dock kanske inte vinnande i längden, men mot en fisk..:)

 

11:00, Q9off. du completar i SB me Q9off, när chipleadern har limpat in så foldar jag hellre den handen, så man slipper problem om du nu tex bara träffat top par.

 

16:00, 66. hade nog gjort samma, kanske inte bettat pot på flop, men hade slutat med att få in det på flop.

 

16:30, 10-7off. hade foldat pre, vänta på bättre läge, inte värt att pusha med 10,7 där tycker jag.

 

21:50, K3s. Höj, 2.5bb-3bb. Ofta får du potten direkt, annars är det troligtvis bara att CB:ta flop. han i BB har ju varit grymt tight.

 

22:40, 89off, fold pre, du har inte så stor stack för att latja runt med CL. Välj dina händer istället :) spara marker till dem.

 

24:50, A8off, WP :)

 

27:50, K7s, Måste höja imo. höja eller folda, eftersom att han huggit på varje limp du gjort så är det inte roligt att limp/folda.

 

29:00, AQoff, DU gör en bra bet, kanske lite liten. men varför gillar du inte att CB:ta mot tighta spelare ;-)

 

31:00, QQ, Du vet att han raisar dina limpar, trapp time? :) limp/re-raise tycker jag är bra mot denna spelare. Fast jag själv har inte lätt att komma ihåg vissa saker de gör vid vissa tillfällen :P

 

Väljer att inte kommentera HU, då jag inte anser att jag är en spelare som ska ge ut tips i det :D. Men stabilt spel iaf tycker jag,

 

Gött att även höra att inte bara jag är förkyld;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6:00, A4off. hade nog synat ner honom där, du går in på time och han ser svaghet. dock kanske inte vinnande i längden, men mot en fisk..:)

 

11:00, Q9off. du completar i SB me Q9off, när chipleadern har limpat in så foldar jag hellre den handen, så man slipper problem om du nu tex bara träffat top par.

 

16:00, 66. hade nog gjort samma, kanske inte bettat pot på flop, men hade slutat med att få in det på flop.

 

16:30, 10-7off. hade foldat pre, vänta på bättre läge, inte värt att pusha med 10,7 där tycker jag.

 

21:50, K3s. Höj, 2.5bb-3bb. Ofta får du potten direkt, annars är det troligtvis bara att CB:ta flop. han i BB har ju varit grymt tight.

 

22:40, 89off, fold pre, du har inte så stor stack för att latja runt med CL. Välj dina händer istället :) spara marker till dem.

 

24:50, A8off, WP :)

 

27:50, K7s, Måste höja imo. höja eller folda, eftersom att han huggit på varje limp du gjort så är det inte roligt att limp/folda.

 

29:00, AQoff, DU gör en bra bet, kanske lite liten. men varför gillar du inte att CB:ta mot tighta spelare ;-)

 

31:00, QQ, Du vet att han raisar dina limpar, trapp time? :) limp/re-raise tycker jag är bra mot denna spelare. Fast jag själv har inte lätt att komma ihåg vissa saker de gör vid vissa tillfällen :P

 

Väljer att inte kommentera HU, då jag inte anser att jag är en spelare som ska ge ut tips i det :D. Men stabilt spel iaf tycker jag,

 

Gött att även höra att inte bara jag är förkyld;).

 

 

grymt!

Tittade igenom filmen med dina kommentarer.

Håller med om A4o, men hur mycket är jag beredd att checksyna river?

 

Q9o. Jag får 5:1, men du har antagligen rätt, det kan bli en obehaglig överraskning.

Är dock beredd att släppa toppar om jag möter mothugg från storstacken.

 

T7o, tack för det. Ställer ofta i såna lägen hellre än att ge en shortstackad bb en walk. Men ska fundera på det här, det kommer säkert bättre lägen, speciellt som han säkert synar med ganska mycket där.

 

 

K3s, ja, jag litade nog lite för mycket på magkänslan här. Samtidigt gillar jag hellre 53s i det här läget.

 

98o Jag HATAR när folk minraisar mig, vill inte de ska tro de lika gärna kan minraisa som att limpa, eftersom jag foldar hela tiden. Måste kanske lära mig att inte fästa så stor vikt vid satsnings-storleken när jag har så lite marker.

27.30 så får jag en minraise mot min bb igen, sitter på QJo då och tar syn, tänker jag fel där också?

 

 

K7s, ja. riktigt dåligt.

 

AQo, Oroar mig bara för känslan av att få syn och veta att man är så jävla slagen här. :lol:

 

QQ, här spelar jag fegt, helt emot vad jag tidigare har påstått, dvs att andraplatsen inte betyder något. Jag vill inte ha syn, och han ska veta att jag är bunden till potten(pottbet på flopp är en all-in).

Missar helt klart ett läge att fånga honom här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6:00. Vid ingen träff på river så hade jag bara synat en minbet. han kändes väldigt tom dock, kommer det en 3a så kan jag nog syna lite mer. Här får du lita på magkänsla ;)

 

angående 27:30 och QJoff, jag foldar oftast inte QJ i det läget, vet inte varför. för så jävla bra är ju inte den handen. Fast jag brukar vara grymt försiktig även när jag träffar.

 

Sen är väl inte jag den bästa SNG liraren, spelar på samma nivå som dig, fast med en 50$ rulle ;) haha. Men anser att jag om jag fokuserar och inte latjar runt som jag ofta gör, så kan jag slå nivån. du verkar ha en bra chans på 11$ också.

GÖr inget om du lägger upp mer :roll: skoj att kunna bolla idéer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...