Gå till innehåll

Hm, vad kan hända om jag inte...


__zlb

Recommended Posts

Hej, är ny på forumet och detta endast för att jag har en viktig fråga att ställa till ni mer erfarna.

 

Jag spelar på en pokersida då och då. För x antal dagar sedan satte jag in en summa på mitt pokerkonto och spelade flitigt. Jag tog några dagar senare ut vunna pengar samt det jag hade satt in. Det som nu har hänt är att jag har fått tillbaka de pengar jag tog ut, men även de pengar jag satt in. Så säg att jag gjorde en insättning på 500kr och tog sedan ut 500+700=1200kr - jag har nu fått tillbaka 1700kr. Alltså 500kr för mycket. Det enda som skiljer dessa 1200 och 500kr åt är att det finns inga spår på min internetbank av att dessa 500kr har blivit insatt från denna pokersida, de bara kom utan några meddelanden eller dylikt. Till skillnad från den riktiga uttagningen på 1200kr där det står klart och tydligt att pengarna kommer från denna sida.

 

Vad kan pokersidan göra åt detta? Jag vill självklart behålla pengarna men kan de, om de märker det, om ett par månader begära tillbaka pengarna? Och hur stor här chansen att detta händer? Hur länge borde jag vänta med att spendera dessa 500kr? Jag har inte för avsikt att informera pokersidan om detta då jag tycker att det är deras problem att lösa, så snälla snacka ingen moral och etik med mig.

 

Detta måste ju ha hänt andra än mig från massvis med olika pokersidor så snälla berätta vad ni gjorde och ge mig tips på hur jag ska gå tillväga!

 

Mvh

 

/Zalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vaken.

 

Jag har fått dubbelutbetalningar vid ett par tillfällen. Ena gången var det från en pokersida som jag tyckte väldigt mycket om och därför påpekade jag detta för dem och jag sa att det var något vi borde åtgärda. De var var så pass snälla att de låt mig få behålla pengarna. :lol:

 

Ett tidigare tillfälle så brydde jag mig inte om att informera pokersidan (en helt annan) eftersom jag precis då hade insett hur mycket pengar jag hade generat för dem. Jag är övertygad att de lät det vara och inte brydde sig om att kontakta mig eftersom jag var en god kund som aningslöst rejkade mycket mer än vad jag borde. Jag hade dock självklart varit villig att betala tillbaka om de hade kontaktat mig.

 

Jag tror att nu eftersom summan inte är så stor så lär du inte få några problem från pokersidan. Men om du inte ska kontakta dem så hade jag nog iallafall inte spenderat dem i första taget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vaken.

 

Jag har fått dubbelutbetalningar vid ett par tillfällen. Ena gången var det från en pokersida som jag tyckte väldigt mycket om och därför påpekade jag detta för dem och jag sa att det var något vi borde åtgärda. De var var så pass snälla att de låt mig få behålla pengarna. :lol:

 

Ett tidigare tillfälle så brydde jag mig inte om att informera pokersidan (en helt annan) eftersom jag precis då hade insett hur mycket pengar jag hade generat för dem. Jag är övertygad att de lät det vara och inte brydde sig om att kontakta mig eftersom jag var en god kund som aningslöst rejkade mycket mer än vad jag borde. Jag hade dock självklart varit villig att betala tillbaka om de hade kontaktat mig.

 

Jag tror att nu eftersom summan inte är så stor så lär du inte få några problem från pokersidan. Men om du inte ska kontakta dem så hade jag nog iallafall inte spenderat dem i första taget.

 

Det var inte 500kr, det var mer. Vill inte säga exakta summan av förklarliga skäl. Men låt säga att det var 100,000kr då? Hur hade pokersidan agerat i ett sånt fall? Finns det några egentliga regler? Det finns som sagt inga spår av att pengarna ens har satts in på sidan. De lades i "kommande betalningar" som vanligt och det brukar oftast ta några dagar innan de bokförs. I detta fallet bokfördes de aldrig utan hoppade direkt tillbaka till kontot och raderades från "kommande betalningar". Så egentligen har jag ju inte satt in pengarna. Borde väl vara clean?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inte 500kr, det var mer. Vill inte säga exakta summan av förklarliga skäl. Men låt säga att det var 100,000kr då? Hur hade pokersidan agerat i ett sånt fall? Finns det några egentliga regler? Det finns som sagt inga spår av att pengarna ens har satts in på sidan. De lades i "kommande betalningar" som vanligt och det brukar oftast ta några dagar innan de bokförs. I detta fallet bokfördes de aldrig utan hoppade direkt tillbaka till kontot och raderades från "kommande betalningar". Så egentligen har jag ju inte satt in pengarna. Borde väl vara clean?

 

Jag är inte rätt person. De summor som jag har erfarenhet är av den mindre storleken. Anledningen till att pokersidorna lät mig få behålla pengarna var för att det var +EV för dem.

När det gäller större summor så lär du knappast få behålla dem. Jag är övertygad om att det kan bli rättsliga åtgärder vid större summor. Du får hoppas på att de är snälla och ger någon form av kompensation för att du är en hyvens kille som inte strular.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker inte spendera de i första taget, de får ligga och vila några veckor. Hade jag haft massvis med pengar på kontot och dålig koll på internetbanken, då hade jag nog inte ens märkt det. Känns inte som att det är upp till mig att hålla koll. Ha dom inte hört av sig inom några veckor så kommer pengarna att gå till diverse onödiga prylar. :)

 

Det jag kan hoppas på är att det bara var en engångsgrej som drabbade endast mig. Var det ett stort fel vid deras ekonomi avdelning kan jag nog i princip glömma att jag får behålla pengarna, då kommer de kolla varenda insättning som skedde under denna tid och knappast någon kommer undan. Men var det bara någon enstaka miss är väl chansen relativt liten att de dubbelcheckar och hittar något fel. Jag tittade i min transaktionshistorik på pokersidan och även där finns det inget spår av ett uttag på denna summa.

 

Nu vet jag ju inte vad "mycket pengar" är för denna pokersida, alltså hur mycket de lägger märke till. Men vi kan säga såhär att det handlar om mindre än 10,000kr. Det är väl ganska svårt att säga hur det kommer arta sig, jag hoppas bara på det bästa.

 

Ska jag vara helt uppriktig är det faktiskt inte säkert att det är pokersidan som har betalat ut pengarna. Det kanske är bankens insättning/uttags-avdelning som missade att bokföra transaktionen, vem vet?...

 

Vill gärna ha mer åsikter om detta, återkommer imorgon i hopp om många svar. :)

 

God natt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte vet hur många dagar det gått så vet jag inte om detta kan stämma. Men när du sätter in pengar på en site så reserverar banken pengarna.

 

Dessa kan bara vara reserverade i x antal dagar beroende på bank. Så om ingen kommit och 'claimat' dem inom dessa x antal dagar, så släpps reservationen.

 

Dock kan siten komma i efterhand och 'claima' pengarna. Så bli inte förvånad om du tappar pengarna om någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu berättat för pokersidan om vad som har hänt och de skulle kolla upp saken. Enligt support såg allt helt okej ut och pengarna hade dragits. De skulle återkomma inom kort, förhoppningsvis innan veckans slut och då ska jag meddela er om hur det gick. Tack för alla synpunkter, jag insåg att det fanns bara en sak att göra, det var att berätta.

 

Mvh

 

Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hänt mig att jag fick dubbla bonusar utbetalade av en site en gång. Mailade och fick svar att jag fick behålla pengarna. Det var väl en dryga 1500 kr kanske.

 

Om jag kommer ihåg rätt så strulade deras system så att jag mailade supporten som manuellt gav mig pengar sen så kom pengarna in från bonusen automatiskt några dagar senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering om vad som har skett:

 

Jag hörde ju som sagt av mig till deras support och idag har deras ekonomi avdelning kollat upp ärendet. I svaret jag har fått via e-post idag stod det att pokersidan hade fått min insättning och de pengar som jag har fått tillbaka inte är skickade av dem. Alltså som det verkar kan jag behålla pengarna. Jag låter dom dock ligga några veckor utifall att.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...