magico Postad 26 November , 2008 Författare Rapport Postad 26 November , 2008 usch vilken seg dag detta blev tillslut. Körde ganksa många hundra händer till och lyckades backa ~100kr Spelade iaf ganska bra förutom att jag stacka av en fullstack med AKo preflop. Lär väldigt väldigt sällan vara +ev att vara all in pre med AK för 200bb på 1/2(han jag var det mot är dock en av dom få jag kan tänka mig att det +EV) Lite överspelad kanske, men samtidigt borde han ju kunna släppa de flesta händer. Det gick ju bra iaf. ***** Hand History for Game 867972088 ***** $200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 26, 20:12:02 ET 2008 Table Britta 9 (Real Money) Seat 4 is the button Total number of players : 5 Seat 1: HERO ( $554.24 ) Seat 2: tamilsong ( $595.19 ) Seat 3: JonnyZ ( $399 ) Seat 4: RGWe ( $143.72 ) Seat 5: knastilt ( $398 ) knastilt posts small blind [$1]. HERO posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] tamilsong folds. JonnyZ folds. RGWe calls [$2]. knastilt raises [$7]. HERO raises [$24]. RGWe folds. knastilt calls [$18]. ** Dealing Flop ** [ , , ] knastilt checks. HERO bets [$42]. knastilt raises [$124]. HERO is all-In [$486.24] knastilt is all-In [$248] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] HERO shows [ , ] a straight, nine to king. HERO wins $156.24 from side pot#1 with a straight, nine to king. HERO wins $783 from the main pot with a straight, nine to king. ----------------------- Något överspelad av FI kanske? ***** Hand History for Game 867669980 ***** $200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 26, 14:57:36 ET 2008 Table Britta 5 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: panee ( $383.38 ) Seat 2: HERO ( $397 ) Seat 3: Bo-Hane ( $400 ) Seat 4: DuHorde ( $360.03 ) Seat 5: Facet ( $769.34 ) DuHorde posts small blind [$1]. Facet posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] panee calls [$2]. HERO raises [$10]. Bo-Hane folds. DuHorde folds. Facet folds. panee calls [$8]. ** Dealing Flop ** [ , , ] panee bets [$17.25]. HERO raises [$44.5]. panee calls [$27.25]. ** Dealing Turn ** [ ] panee bets [$56]. HERO raises [$166]. panee calls [$110]. ** Dealing River ** [ ] panee is all-In [$162.88] HERO calls [$162.88]. panee shows [ , ] a pair of kings. HERO shows [ , ] two pairs, kings and tens. HERO wins $754.76 from the main pot with two pairs, kings and tens. ------------------------------------ FI hade hållt på å min3bettat mig hela tiden och 4betta KQo för värde gör man inte varje dag. ***** Hand History for Game 867724750 ***** $200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 26, 16:15:45 ET 2008 Table Britta Turbo 8 (Real Money) Seat 2 is the button Total number of players : 5 Seat 1: TooLoose ( $336.07 ) Seat 2: HERO ( $390.66 ) Seat 4: ForzaJuve ( $596.95 ) Seat 3: ThaSupafly ( $191.02 ) Seat 5: Yasmine ( $900.01 ) ForzaJuve posts small blind [$1]. Yasmine posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] TooLoose folds. HERO raises [$8]. ThaSupafly raises [$14]. ForzaJuve folds. Yasmine folds. HERO raises [$44]. ThaSupafly calls [$38]. ** Dealing Flop ** [ , , ] HERO bets [$88]. ThaSupafly is all-In [$139.02] HERO calls [$51.02]. ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] HERO shows [ , ] a pair of kings. ThaSupafly shows [ , ] a pair of kings. HERO wins $375.42 from the main pot with a pair of kings. ---------------------------------------------- Citera
handmadegod Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Något överspelad av FI kanske? ***** Hand History for Game 867669980 ***** $200 NL Texas Hold'em - Wednesday, November 26, 14:57:36 ET 2008 Table Britta 5 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: panee ( $383.38 ) Seat 2: HERO ( $397 ) Seat 3: Bo-Hane ( $400 ) Seat 4: DuHorde ( $360.03 ) Seat 5: Facet ( $769.34 ) DuHorde posts small blind [$1]. Facet posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] panee calls [$2]. HERO raises [$10]. Bo-Hane folds. DuHorde folds. Facet folds. panee calls [$8]. ** Dealing Flop ** [ , , ] panee bets [$17.25]. HERO raises [$44.5]. panee calls [$27.25]. ** Dealing Turn ** [ ] panee bets [$56]. HERO raises [$166]. panee calls [$110]. ** Dealing River ** [ ] panee is all-In [$162.88] HERO calls [$162.88]. panee shows [ , ] a pair of kings. HERO shows [ , ] two pairs, kings and tens. HERO wins $754.76 from the main pot with two pairs, kings and tens. Det är väldigt inne i fiskkretsarna att beta ut varje gata numera. Lycka till med skola och poker! Citera
magico Postad 27 November , 2008 Författare Rapport Postad 27 November , 2008 Det är väldigt inne i fiskkretsarna att beta ut varje gata numera. Lycka till med skola och poker! Och det tackar vi för , kan poker bli mkt lättare när FI bestämmer sig för att stjuta alla gator med TPNK? Skulle inte tro det! Tackar tackar Pokern går segt men destobättre går det i skolan atm, skönare känsla än när pokern går bra faktiskt Vi satt faktiskt på samma bord igår några händer men du blev paus ganska snabbt, gissar på att jag tog en fisks plats och bara grinders kvar F.Ö kom jag fram till inatt precis innan jag skulle somna att det faktiskt inte finns någon riktigt anledning till att bara spela 1/2 nu. Motriggen har vänt och pengar finns ju på kontot, behöver inte slänga upp 4 2.5/5 för det men kan gott å väl köra 1st 2.5/5 och 3st 1/2. Så får det bli tills jag vunnit 2-3k då kör jag runt 2st 2.5/5 istället Tyvärr kommer jag nog inte hinna lira idag då jag måste börja plugga stenhårt till nästa KS i matten, spec med tanke på att jag tog ledigt hela dagen igår!(klarade KS-en jag skrev i förrgår) Citera
handmadegod Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Och det tackar vi för , kan poker bli mkt lättare när FI bestämmer sig för att stjuta alla gator med TPNK? Skulle inte tro det! Tackar tackar Pokern går segt men destobättre går det i skolan atm, skönare känsla än när pokern går bra faktiskt Vi satt faktiskt på samma bord igår några händer men du blev paus ganska snabbt, gissar på att jag tog en fisks plats och bara grinders kvar F.Ö kom jag fram till inatt precis innan jag skulle somna att det faktiskt inte finns någon riktigt anledning till att bara spela 1/2 nu. Motriggen har vänt och pengar finns ju på kontot, behöver inte slänga upp 4 2.5/5 för det men kan gott å väl köra 1st 2.5/5 och 3st 1/2. Så får det bli tills jag vunnit 2-3k då kör jag runt 2st 2.5/5 istället Tyvärr kommer jag nog inte hinna lira idag då jag måste börja plugga stenhårt till nästa KS i matten, spec med tanke på att jag tog ledigt hela dagen igår!(klarade KS-en jag skrev i förrgår) Jasså vill du pma nick? Citera
magico Postad 27 November , 2008 Författare Rapport Postad 27 November , 2008 Jasså vill du pma nick? Japp kan jag göra! Upptäckte att det är lång tid kvar tills nästa KS så jag måste inte kunna så mkt idag, har börjat lite bara! Det betyder att jag ska åka hem å grinda :D:D Nu har jag ju bestämt mig för att lira lite 2.5/5 också vilket gör grinden 100ggr roligare! När börjar du på 2.5/5? Långt ifrån rullemässigt? Citera
magico Postad 27 November , 2008 Författare Rapport Postad 27 November , 2008 Slutade just min första session med 2.5/5 på ett tag 730+ blev det! Väldigt nice då jag hade rätt mkt flyt i en 1.6k pot Vart rätt hårt spel idag och vart 3-4bettad ganska många gånger, var ganska mycket därför jag hamna i knipa med AK. Var tuffare grinders på 2.5/5 än vanligt idag tyckte jag, eller så fick dom bara bra kort hela tiden Vet inte om jag kan göra så mycket att än att stjuta hårt på flop när jag väl 4bettat pre här. Borde ju se ut som jag har AA/KK och tycker FI borde kunna släppa sina damer. ***** Hand History for Game 869077127 ***** $500 NL Texas Hold'em - Thursday, November 27, 21:24:54 ET 2008 Table Diana Turbo 8 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: HERO ( $955 ) Seat 2: norespekt ( $107.7 ) Seat 3: Munkfors ( $961.68 ) Seat 4: konta_kint ( $1109.33 ) norespekt posts small blind [$2.5]. Munkfors posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] konta_kint folds. HERO raises [$20]. norespekt calls [$17.5]. Munkfors raises [$75]. HERO raises [$235]. norespekt is all-In [$87.7] Munkfors calls [$175]. ** Dealing Flop ** [ , , ] Munkfors checks. HERO bets [$510]. Munkfors is all-In [$706.68] HERO is all-In [$190] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] HERO shows [ :Ad;, ] a pair of aces. norespekt shows [ , ] high card ace. Munkfors shows [ , ] a pair of queens. Munkfors wins $6.68 from side pot#2 with a pair of queens. HERO wins $1687.1 from side pot#1 with a pair of aces. HERO wins $315.6 from the main pot with a pair of aces. Citera
Antisk Postad 27 November , 2008 Rapport Postad 27 November , 2008 Vet inte om jag kan göra så mycket att än att stjuta hårt på flop när jag väl 4bettat pre här. Borde ju se ut som jag har AA/KK och tycker FI borde kunna släppa sina damer. ***** Hand History for Game 869077127 ***** $500 NL Texas Hold'em - Thursday, November 27, 21:24:54 ET 2008 Table Diana Turbo 8 (Real Money) Seat 1 is the button Total number of players : 4 Seat 1: HERO ( $955 ) Seat 2: norespekt ( $107.7 ) Seat 3: Munkfors ( $961.68 ) Seat 4: konta_kint ( $1109.33 ) norespekt posts small blind [$2.5]. Munkfors posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ ] konta_kint folds. HERO raises [$20]. norespekt calls [$17.5]. Munkfors raises [$75]. HERO raises [$235]. norespekt is all-In [$87.7] Munkfors calls [$175]. ** Dealing Flop ** [ , , ] Munkfors checks. HERO bets [$510]. Munkfors is all-In [$706.68] HERO is all-In [$190] ** Dealing Turn ** [ ] ** Dealing River ** [ ] HERO shows [ :Ad;, ] a pair of aces. norespekt shows [ , ] high card ace. Munkfors shows [ , ] a pair of queens. Munkfors wins $6.68 from side pot#2 with a pair of queens. HERO wins $1687.1 from side pot#1 with a pair of aces. HERO wins $315.6 from the main pot with a pair of aces. Räkna inte med att någon på svs någonsin lägger ett överpar. Jag tycker floppspelet är kasst. En bra spelar flattar aldrig 50bb oop med annat än KK-AA imo och då är du plötsligt utspelad. Höj mer pre om du ändå vill ha in pengarna typ 325. Samtidigt spelar ju fi knas om han synar 1/4 av markerna pre med QQ, isfl måste han ju tro att han ligger före och checkar sedan låg flop och låter dig dra gratis med AK etc. Ajja vet inte riktigt vad man ska säga, svs i ett nötskal. Citera
magico Postad 27 November , 2008 Författare Rapport Postad 27 November , 2008 Räkna inte med att någon på svs någonsin lägger ett överpar. Jag tycker floppspelet är kasst. En bra spelar flattar aldrig 50bb oop med annat än KK-AA imo och då är du plötsligt utspelad. Höj mer pre om du ändå vill ha in pengarna typ 325. Samtidigt spelar ju fi knas om han synar 1/4 av markerna pre med QQ, isfl måste han ju tro att han ligger före och checkar sedan låg flop och låter dig dra gratis med AK etc. Ajja vet inte riktigt vad man ska säga, svs i ett nötskal. Ne det är väl så, är väl också lite väl optimistiskt att tro att han ska lägga damerna på flop spec när han redan stoppat in så mycket. Jag visste itne riktigt hur jag skulle spela handen då blev det att jag 4betta och hoppades att FI skulle folda och jag fick spela själv mot shortstacken. Jobbiga är ju att det ligger ~600kr på flop och jag vill ju helst inte checka heller. Men som spelat så antar jag att jag måste det. Jag förstår ju att det stora beslutet är preflop och det jag har att välja på är väl i princip å syna eller 4betta större så jag får in degen. Citera
magico Postad 29 November , 2008 Författare Rapport Postad 29 November , 2008 Så nu är jag vid liv igen efter en hård natt! Var på fest på GiH igår och det var skitkul och jag blev skitfull som alltid! Pokern går sjukt segt och jag backa 1800 förra sessionen. Tror inte jag spelar ikväll är ganska bakis så jag avslutar månaden. Man börjar ju tvivla på sitt spel och om man inte slår nivåerna när det går såhär segt. Hursomhelst ska jag i nästa vecka spela in en film när jag spelar och låta en kille som ska coacha mig kolla på det! Första backmånaden någonsin tror jag. 49 tim och 24 minuter spelade jag. -3921 slutar det på. Kunde vart värre, nya tag!!!! Citera
magico Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Postad 30 November , 2008 Fan nu råkade jag ut för en såndär 2dagars bakfylla. Usch, inget spel idag heller då mao. Får bli å kolla lite DC/CR filmer, någon som kan rekommendera? Sa jag förresten att jag ska till Thailand den 16de dec? Och min msn funkar fortfarande inte av någon anledning. Citera
najvik Postad 30 November , 2008 Rapport Postad 30 November , 2008 Fan nu råkade jag ut för en såndär 2dagars bakfylla. Usch, inget spel idag heller då mao. Får bli å kolla lite DC/CR filmer, någon som kan rekommendera?Sa jag förresten att jag ska till Thailand den 16de dec? Och min msn funkar fortfarande inte av någon anledning. Fy vad svinigt.. Var där förra året, var riktigt nice! Dock fint att det är en grinder mindre under julen då jag hade tänkt TOKGRINDA 1/2-2.5/5... Citera
magico Postad 30 November , 2008 Författare Rapport Postad 30 November , 2008 Fy vad svinigt.. Var där förra året, var riktigt nice! Dock fint att det är en grinder mindre under julen då jag hade tänkt TOKGRINDA 1/2-2.5/5... Det ska bli underbart å komma iväg lite! Jag hade också tänkt att grinda sönder hela lovet Dock blir det ju inte så nu, iaf inte de första 2 veckorna! Har spelat typ 1100 händer eller något idag, 25kr-. Jag har verkligen ingen flyt alltså, får ingen action när jag har träffat bra och att försöka bluffa är inte att tänka på. Men jag tycker jag spelar bra så det är nog bara en tidsfråga tills det vänder och spikrakt uppåt Imorn börjar en ny månad och man får börja om från 0, känns skitbra och tror december kommer bli en bra månad. Citera
magico Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Tänk om man vore lika motiverad att lira när man är rungood, det går så fruktansvärt segt hela tiden men jag är ultramotiverad och lirar mycket mer än i normala fall. Blir typ glad om jag går -+0. Men det borde ju ändå vara något positivt. Har börjat köra lite 1/2 HU på senaste, bra värde och roligt. Sitter faktiskt å väntar på motstånd nu. Men dom ändå som kommer in är fold med mindre än 100kr. Citera
magico Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 En småmysig halvtimme av HU. Nu kan jag sätta mig å plugga matte i lugn å ro Citera
handmadegod Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Tänk om man vore lika motiverad att lira när man är rungood, det går så fruktansvärt segt hela tiden men jag är ultramotiverad och lirar mycket mer än i normala fall. Blir typ glad om jag går -+0. Men det borde ju ändå vara något positivt. Har börjat köra lite 1/2 HU på senaste, bra värde och roligt. Sitter faktiskt å väntar på motstånd nu. Men dom ändå som kommer in är fold med mindre än 100kr. Ja fifan vad drygt det är att spela då. Slutade +17kr i min förra session och då träffade jag ändå rätt bra, men alla la sig när man träffar set och synar alla cbets när man är tom. Till slut känns det inte som nån större ide att cbetta öht och då kan man lika gärna lägga ner. Citera
magico Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Ja fifan vad drygt det är att spela då. Slutade +17kr i min förra session och då träffade jag ändå rätt bra, men alla la sig när man träffar set och synar alla cbets när man är tom. Till slut känns det inte som nån större ide att cbetta öht och då kan man lika gärna lägga ner. Hehe kul att du skrev nu, kom hem för 3 minuter sen och gick in på prenumerationer och ingen hade skrivit så jag gick in å läste partyjacks dagbok(som är väldigt bra f.ö) och sen gick jag tillbaka för att läsa nästa dagbok å vips så hade ngn skrivit i min Precis sådär som du beskriver har det hållt på rätt länge för mig tycker jag. Har haft svårt att förstå det också mtp att jag är ganska bra på att ge action(trodde jag iaf ). Men HU har känts väldigt kul på senaste så det ska jag fortsätta med nu! 1 bord 2.5/5(sh) och 2 st 1/2 HU. Wish me luck! Citera
handmadegod Postad 1 December , 2008 Rapport Postad 1 December , 2008 Hehe kul att du skrev nu, kom hem för 3 minuter sen och gick in på prenumerationer och ingen hade skrivit så jag gick in å läste partyjacks dagbok(som är väldigt bra f.ö) och sen gick jag tillbaka för att läsa nästa dagbok å vips så hade ngn skrivit i min Precis sådär som du beskriver har det hållt på rätt länge för mig tycker jag. Har haft svårt att förstå det också mtp att jag är ganska bra på att ge action(trodde jag iaf ). Men HU har känts väldigt kul på senaste så det ska jag fortsätta med nu! 1 bord 2.5/5(sh) och 2 st 1/2 HU. Wish me luck! Jag kände det på mig. Kanske det bästa när det går trögt är att hitta en ny pokerform som man ser lite utmaning i. HU är ju rätt bra värde i oxå om man blir bra. Själv skulle jag vilja testa kinespoker. Kanske inte så bra värde egentligen men kul. Lycka till! Citera
magico Postad 1 December , 2008 Författare Rapport Postad 1 December , 2008 Jag kände det på mig. Kanske det bästa när det går trögt är att hitta en ny pokerform som man ser lite utmaning i. HU är ju rätt bra värde i oxå om man blir bra. Själv skulle jag vilja testa kinespoker. Kanske inte så bra värde egentligen men kul. Lycka till! Ja, så är det. När ens vanliga game går segt är det bra med förendring. Kinapoker säger du, vad jag har hört är det hööög varians i det och kasnke inte det bästa om det är lite motigt Spelade en bra session nu, många fiskar som blev gulade . Körde även ett 2.5/5sh bord som jag sa, gick väl 100kr+ där eller något. 1118+ slutade det på iaf, MYCKET skönt kanske påväg att vända nu? (bara för att jag skrev det kommer jag väl ha otur tills världens ende nu). Citera
magico Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Postad 2 December , 2008 Tänkte attnu när december började bra så kanske jag orkar skriva upp en såndär lista som "alla" gör där det står resultatet för varje dag. Dock kommer jag inte uppdatera om det blir för många minusdagar 1 Dec +1314:- Citera
handmadegod Postad 2 December , 2008 Rapport Postad 2 December , 2008 Tänkte attnu när december började bra så kanske jag orkar skriva upp en såndär lista som "alla" gör där det står resultatet för varje dag.Dock kommer jag inte uppdatera om det blir för många minusdagar 1 Dec +1314:- Bra början på månaden! Vad har du för stats på sh borden? Citera
magico Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Postad 2 December , 2008 Bra början på månaden! Vad har du för stats på sh borden? Japp, var skönt! Skulle inte lagt upp om den börja dåligt dock Dessutom så körde jag ju 2.5/5sh och 1/2 HU och båda har ju väldigt mkt högre varians än 1/2sh. Jag kan kolla exakt vad jag har för stats när jag kommer hem men de är ca 28/24/4 tror jag. Dina då? Citera
handmadegod Postad 2 December , 2008 Rapport Postad 2 December , 2008 Mina stats har varit 25/16/2 men dom rör sig rätt mycket just nu. Siktar på 25/22/3, förra månaden låg den på 25/20/2.4 så det går åt rätt håll iaf. Citera
magico Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Postad 2 December , 2008 Mina stats har varit 25/16/2 men dom rör sig rätt mycket just nu. Siktar på 25/22/3, förra månaden låg den på 25/20/2.4 så det går åt rätt håll iaf. Hehe ok, ja då gör du nog smart i att höja din PFR lite 25/20 låter mycket sunt! Mina rör sig ju klart mycket också ofc Kolla nu i HM vad dom låg på och dom var lite lägre än vad jag hade för mig, 27/23 låg dom på över 45k händer. Har spelat runt 500 händer idag tror jag, har gått ganska bra förutom en 1kpot där vi blev all in på flop där han hade KK och jag QQ, borde anat och lagt mig kanske men men Börjar bra denna månad iaf och det känns bra. Uppdaterar första inlägget där jag lägger min lista! Citera
magico Postad 2 December , 2008 Författare Rapport Postad 2 December , 2008 Läst igenom denna dagbok nu(fråga mig inte varför) och kollat på en del av händerna och du spelar rätt så standardfiskigt i en hel del spots. Men antar att det finns enanledning till att ha en DB. Lycka till. Vad roligt att du gjorde det Ja, självklart gör jag det! annars hade jag inte tragglat på lowlimit sålänge som jag gjort. Iofs har jag har aldrig riktigt gett det en chans att komma upp mig lite då jag alltid gjort stora uttag när det börjat gå dåligt(inte nu längre nu ska jag bygga ett tag). Som du säger är ju det också en väldigt stor anledning till att jag har en dagbok jag vill ha hjälp och jag skulle verkligen uppskatta om du kunde komma med kritik! Citera
Recommended Posts