Gå till innehåll

Hu @ Ftp.


magico

Recommended Posts

Spela en ganska lång session som vart mindre lyckad, -1100 slutade den på. Körde HU mot en ganska jobbig snubbe som floata, 3betta river bluffa väldigt mycket och jag hade ganska svårt att anpassa mig men jag gick +21kr mot honom(raken tog MYCKET), ganska nöjd med det faktiskt :P

Blev back ganska mycket tack vare att jag fick KK mot AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 325
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spela en ganska lång session som vart mindre lyckad, -1100 slutade den på. Körde HU mot en ganska jobbig snubbe som floata, 3betta river bluffa väldigt mycket och jag hade ganska svårt att anpassa mig men jag gick +21kr mot honom(raken tog MYCKET), ganska nöjd med det faktiskt :P

Blev back ganska mycket tack vare att jag fick KK mot AA.

 

Nackdelen med att spela HU är ju raken helt klart. Och mot nån man har noll eller lite edge mot är det ju bara pröjsa till pappa SvS. Kan ju vara värt det när man börjar spela HU på den högre nivåerna sen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nackdelen med att spela HU är ju raken helt klart. Och mot nån man har noll eller lite edge mot är det ju bara pröjsa till pappa SvS. Kan ju vara värt det när man börjar spela HU på den högre nivåerna sen. :-)

 

Hehe ja, helt klart! Speciellt på 1/2 där raken blir svinhög och som du säger så blir det i -ev att spela mot någon man är jämn mot. Men det handlar ju mycket om ego också, man vill visa att man är bäst ;) Kommer nog inte dröja allt förlänge innan jag lirar 2.5/5 HU men just nu känns det bäst med 1/2 pga swingsen, jag tycker det är lite för jobbigt att förlora 2 inköp snabbt om dom är 1000kr men är dom 400kr känns det inte alls så jobbigt =)

Men när jag kör SH så kör jag bara 2.5/5 nu. Inte 4 bord dock utan har kört 2st SH 2.5/5 och 1 1/2 HU och ibland tvärtom :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en till session nu som inte var bra men den var plus iaf! 162kr+ blev det!

För en gångs skull gick det iaf bra på SH-borden där jag gjorde en vinst på kanske 1200kr dessvärre vägrade Headsup-en gå bra, ca 1000 minus alltså.

Mötte en überfisk som träffa helt osannolikt bra och var väldigt duktig på att dra ut också! Får ont i magen av att jag förlora så mycket mot honom som han ändå kommer förlora senast ikväll till någon annan grinder.

Spelade såklart dåligt i en del potter men överlag spela jag bra, iaf på SH borden där det kändes väldigt stabilt idag.

 

F.Ö rake-ade jag 540kr idag, inte billigt alltså.

Ska kolla sen om det var några kul händer att lägga upp, vart ganska många spelade idag och tror inte jag kommer lira mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckades vända gårdagen till ett + :D Låg som värst 2000 minus tror jag och tänkte inte lira mer, men sen gjorde jag det ändå och vann en saftig pott på 2450kr där jag hade investerat runt 1100. Tror inte jag spelade den så bra men framförallt var det en riktig setup. Lägger upp den när jag är hemam sen på rätt dator! Uppdaterar första inlägget, runt 600+ blev det igår iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu är helgen "slut" och jag kan inte längre stjuta fram pluggandet, jag tänkte sitta hela helgen med imaginära tal, induktion och allmän linjär algebra men det sket sig för jag hittade till pokerborden istället, jag måste verkligen skärpa mig nu men kan iaf skryta med att jag satt en timme igår =) Och min KS är på tisdag så jag har gott om tid om jag sitter hela kvarvarande dagen idag och imorn. Har suttit med det ganska mycket innan helgen så det är nog lungt.

 

Pokern då? Jo jag är nöjd med spelet, har spelat bra och disciplinerat. Och i fredags var det påväg att bli en mycket bra dag sen Whinevarning förlorade jag min störtsa pott hittills på svs som var på 3600kr med överpar mot lågt set, killen var på tilt och som handen utspelade sig kommer jag inte undan. 20 minuter senare förlorar jag en 3000+krs pot med Khögflush mot Ahög. 2 Setups mao som påverkade mitt spel och framförallt resultatet väldigt negativt. Självklart blev jag utdragen också :)

/Whinevarning

Men jag lyckades komma 5-a i en 100krs turnering och fick 1700 vilket räddade helgen ganska mycket

Jag ska fortsätta spela så mycket jag kan och är helt övertygad om att denna motiga period kommer ta slut snart, hoppas inte det tar för lång tid bara. Ska bli skönt att åka till Thailand och få ett break från allt =) Det är psykiskt jobbigt när pokern går dåligt även fast jag ligger 1700+ i december.

Kollade igenom händer i HM och hittade inga roliga förutom några jag har diskuterat ganska mycket på msn och igår lirade jag på min andra dator som inte har HM. Så några händer blir det inte idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick bli ett litet morgonpass lagom nu innan jag börjar plugga.

710+ blev det UTAN en enda showdown, iaf inte i någon betydelsefull pott.

Har inte Hm på denna dator men ska försöka få upp några händer från svs HH's.

Tog för övrigt ganska fel på tiden idag, trodde jag hade prov kl 8 så jag kom hit t ill skolan kl8 men det visade sig att provet var kl6 ikväll :P Men vad gör det, jag gick ändå å la mig tidigt igår och nu fick jag ju spela lite poker också.

Ska nog inte spela mer idag så uppdaterar första inlägget och "avslutar dagen" :D

 

 

 

Denna är ju lite jobbig, vafan synar han med där? Detta är på slutet av min session och jag har 3bettat honom ganska många gånger nu och han la sig ALLTID på flop. Vågar nästan inte tro att han kan göra likadant när jag 4bettar. Jag brukar inte 4betta AK men han 3bettade rätt mycket också så han hade ganska bred 3bets range men jag trodde ju han skulle folda eller ställa, inte syna och sen folda flop :P

Orkar inte ens tänka på om han hade synat/ställt på flop där men det gick ju bra denna gång iaf.

 

***** Hand 879346738 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit) - Monday, December 08, 2008 9:22:16 AM

Diana 36 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: ymmot (1294.90)

Plats 4: HERO (1671.75)

Plats 1: dadoPrso (4475.59)

Plats 3: kuloman (480.00)

HERO lägg LM 2.50

dadoPrso lägg SM 5.00

** Giv **

ymmot [N/A, N/A]

HERO [Ek, Ks]

dadoPrso [N/A, N/A]

kuloman [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

ymmot Lägg

kuloman Syna 5.00

HERO Höj till 25.00

dadoPrso Höj till 87.00

kuloman Lägg

HERO Höj till 300.00

dadoPrso Syna 300.00

*** Flop(Board): *** : [2k, 4k, 9s]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 414.00

dadoPrso Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 590.00

ymmot Lägger mig Vinst: 0.00

HERO Vinner potten Vinst: 590.00

dadoPrso Lägger mig Vinst: 0.00

kuloman Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på att han syna med nån halvstark hand som han känner sig tvungen att syna med iochmed hans breda 3betsrange. TT/JJ, AQ typ. Vad brukar du 4betta med om inte AK? QQ+ och AK brukar ju vara standardhänderna som man 4bettar för värde. Jag är iofs inte nåt proffs på fyrbets, känns överflödigt på 1/2 just nu eftersom alla 3betar så smalt, men mot regs kan det vara nice att mixa upp det ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar på att han syna med nån halvstark hand som han känner sig tvungen att syna med iochmed hans breda 3betsrange. TT/JJ, AQ typ. Vad brukar du 4betta med om inte AK? QQ+ och AK brukar ju vara standardhänderna som man 4bettar för värde. Jag är iofs inte nåt proffs på fyrbets, känns överflödigt på 1/2 just nu eftersom alla 3betar så smalt, men mot regs kan det vara nice att mixa upp det ibland.

 

Jag tror jag formulerade mig lite dåligt! Jag 4bettar AK för värde här men det blir jobbigt när han bara synar för nu sitter jag i en pot som är 600kr preflop ur position och det kommer en låg flop. Jag vill ju helst inte spela en 600BB+ pot med A hög. Denna kille 3bettar ju väldigt brett därför är själva 4betten inget konstigt men grejen är väl att hans 4bets synrange inte borde vara så bred spec med tanke på att jag 4bettar relativt stort. Ja alltså han måste ju nästan haft AQ/AK annars måste han ju ställa flop om han bestämmer sig för att syna pre eller så är han så underbar att han synar för setvalue :D Men det känns lite väl optimistiskt. Vad föreslår du att jag gör då? Tycker du jag spelade rätt eller hade udgjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon komma med lite tnakar på AK handen som jag 4bettar? :)

Ju mer jag tänker på den ju jobbigare sits tycker jag att jag hamnar i :P

Hur ska jag spela AK där? Checkar jag så ger jag upp raisar jag som jag gjorde nu och han ställer har jag investerat 700 i potten har 900 kvar och det ligger 1400+900= 2300= jag "kan" inte folda och detta kan inte vara optimalt!

Ska jag helt enkelt skita i att 4betta AK när det är djupt? 4betta mindre för att kunna komma undan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte någon komma med lite tnakar på AK handen som jag 4bettar? :)

Ju mer jag tänker på den ju jobbigare sits tycker jag att jag hamnar i :P

Hur ska jag spela AK där? Checkar jag så ger jag upp raisar jag som jag gjorde nu och han ställer har jag investerat 700 i potten har 900 kvar och det ligger 1400+900= 2300= jag "kan" inte folda och detta kan inte vara optimalt!

Ska jag helt enkelt skita i att 4betta AK när det är djupt? 4betta mindre för att kunna komma undan?

 

Jag hade nog spelat handen likadant preflop. Om man ska cbeta flopp eller inte är nog rätt readbaserat. Jag föreslår att du lägger upp handen på handanalys-delen så du kan få svar från nån som har koll (typ jerico). :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullt upp med studierna? :-)

Du har ju trots allt inte skrivit här på HELA 3 DAGAR!!!

 

Hehe, ja det är ganska fullt upp(spelar lite ändå dock). Men har tenta i matte på tisdag. Mesta av tiden går åt till det och den tid jag har över spelar jag hellre med än att skriva här :P Updates kommer komma bättre när jag kommer hem från thai. Har faktistk gått fortsatt dåligt, kommer ta ut rullen innan thai och sen stoppa in 10k när jag kommer tillbax å lira 1/2 igen(suck).

Om inte den sessionen jag ska spela om en liten blir väldigt bra!

 

 

Ska köra en sweatsession nu med en kompis, ska bli kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart väldigt dåligt med updates på senaste men har pluggat väldigt mycket till min tenta i linjär algebra jag har imorgon. Har spelat litegrann och det har gått fortsatt segt. Har jag inte blivit utdragen har jag spewat bort vinsten jag gjort! Har dock fått mycket hjälp av en kompis som spelar ganska mycket högre och med en paus på 2 veckor nu så löser det sig nog när jag kommer tillbaka! :)

Plockat ut några K så när jag kommer tillbaka blir det 1/2 några dagar.

 

December slutar på: +529

Inte fetaste månaden kanske men plus iaf och det är mer än jag kan säga om november :D.

 

Imorn efter tentan åker jag till thailand och är där 2 veckor :D:D:D Hörs efter det, lycka till vid borden allihopa!!

 

GOD JUL och Gott nytt år!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart väldigt dåligt med updates på senaste men har pluggat väldigt mycket till min tenta i linjär algebra jag har imorgon. Har spelat litegrann och det har gått fortsatt segt. Har jag inte blivit utdragen har jag spewat bort vinsten jag gjort! Har dock fått mycket hjälp av en kompis som spelar ganska mycket högre och med en paus på 2 veckor nu så löser det sig nog när jag kommer tillbaka! :)

Plockat ut några K så när jag kommer tillbaka blir det 1/2 några dagar.

 

December slutar på: +529

Inte fetaste månaden kanske men plus iaf och det är mer än jag kan säga om november :D.

 

Imorn efter tentan åker jag till thailand och är där 2 veckor :D:D:D Hörs efter det, lycka till vid borden allihopa!!

 

GOD JUL och Gott nytt år!!!

 

2 veckor i thailand och slippa all julstress. Kan det bli bättre egentligen?:-)

Lycka till med tenta!

 

God Jul och Gott nytt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
2 veckor i thailand och slippa all julstress. Kan det bli bättre egentligen?:-)

Lycka till med tenta!

 

God Jul och Gott nytt!

 

Tackar! Och nej det kunde inte bli bättre egentligen, helt underbar tid i Thailand måste jag säga! Ska skriva ett lite längre inlägg senare idag där jag också avslöjar hur tentan gick :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag sammanfatta 2008 lite fort och komma med lite målsättningar osv för 2009.

 

Hur var då 2008 för mig? Rent pokermässigt inte så jättebra direkt även fast jag har tagit ut ganska mycket pengar, inte 6siffrigt tyvärr men inte jääätttelångt ifrån iaf och det är mycket pengar för mig.

 

Så vad har jag gjort 08 då?

 

* Jag har varit i USA.

* Jag har varit i Thailand.

* I mina studier på KTH som började i höstas har jag klarat av:

1. Digital design.

2. Ingenjörsmetodik(nästan ett arbete som saknas bara :P).

3. Linjär algebra(det är jag mest nöjd med).

Detta är jag mycket nöjd med även fast jag inte har klarat av programmeringen men eftersom jag planerar att byta program så tror jag inte det spelar så stor roll.

* Jag har spelat ganska mycket poker.

Kommer inte på mer saker nu :P.

 

 

 

Vad jag vill 2009:

 

* Jag SKA börja träna, ska få in som rutin att träna minst 2ggr i veckan(gym, badminton, simning osv).

* Jag SKA börja äta nyttigare med början idag. Och det har startat ganska bra då jag åt havregrynsgröt nyss.

* Jag SKA sluta äta ute hela tiden när jag går i skolan, det är sådant slöseri och onyttigt. Ska komma på något bra jag kan äta som lunch i skolan.

* Jag SKA spela poker ca 40 timmar varje månad.

* Jag vill VERKLIGEN bli regular på 5/10 innan året är slut, myyycket rimligt och ganska övertygad om att jag kommer klara detta.

* Jag SKA börja lägga undan pengar tills jag flyttar hemifrån.

* Jag ska satsa stenhårt på att spela ett större live-event iår. Planerar att satsa väldigt hårt på att kvala till EPT San Remo som går i april och har även en kompis som ska göra det!

* jag SKA börja skotta lite mer.(Detta kan ju låta konstigt kanske men jag har i princip aldrig skottat. Kontrollerade och planerade skottningar ofc.

* Jag ska sköta skolan SKITBRA!

* Jag ska sluta lägga pengar på skit och börja lägga dom på saker som har ett värde istället(typ resor).

* Sluta feströka helt, kommer bli sjukt svårt.

* Jag kanske ska sluta snusa också :P.

* Jag ska börja kolla på massor av dc/cr filmer.

* Jag ska bli mkt bättre på att analysera mitt spel och lägga upp händer.

 

 

Tror det var allt nu, lägger upp mer saker om jag kommer på några.

Nu ska jag städa å fixa lite i mitt rum sen börjar grinden 2009.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...