Gå till innehåll

Cyntax - Locked and archived...


Cyntax

Recommended Posts

Var inne på din bloggsida och kikade men ser ingenstans hur många andelar jag får per krona.. Kan väl inte stå i 1 andel per krona för tillfället?

 

Vad jag förstår finns det ingen kurs att gå efter, man får räkna med roi istället. Sätter du in 5 000 kr och fonden går +10 % tjänar du 500 kr, men en andel är fortfarande en krona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 5,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, alltså det måste ju vara osäkrare att spela typ 10 matcher per natt, även om oddsen är gynnsamma. Förlorar man en måste man ju ofta vinna minst två andra för att täcka upp för den förlusten (såvida man inte bara spelar på högoddsare).

 

Det är ju ingen skillnad på att spela 1 match/dag i 10dagar eller att spela 10matcher på en dag om man kör efter samma underlag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, alltså det måste ju vara osäkrare att spela typ 10 matcher per natt, även om oddsen är gynnsamma. Förlorar man en måste man ju ofta vinna minst två andra för att täcka upp för den förlusten (såvida man inte bara spelar på högoddsare).

 

Att spela på 10 matcher samma natt, är väl som att spela på 1match, 10 nätter i följd?

 

Spela 20/natt imo:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag förstår finns det ingen kurs att gå efter, man får räkna med roi istället. Sätter du in 5 000 kr och fonden går +10 % tjänar du 500 kr, men en andel är fortfarande en krona.

Låter som årets hustle i så fall...

Skulla jag sätta in 1000 kr i fonden och få 1000 andelar så skulle värdet på mina pengar sjunka direkt jag får andelarna eftersom 1 andel inte är värd 1 krona i dagsläget.

 

Läste för några sidor sen om en som satsat 3000 och ville dra sig ur och då skulle få 2700 tillbaka ungefär.

Kan ju inte stå bättre till i fonden i dagsläget.

 

Så med lite överslag räknar jag att jag satsar 1000 kronor och då får jag 1000 andelar till ett värde av låt säga 800 kr. Går de sista 200 kronorna till Cyntax eller fördelas de på alla inköpare? Smart av cyntax om han kan lyfta ur 200 kr per satsad tusing..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan vore det om folk läste i tråden. Usch, att du orkar cyntax förklara för alla. LÄS INLÄGGEN!

 

De räknas om till nuvarande kurs. Just nu skulle du som köper 1000 kronor få ungefär 1200 kronor i själva fonden. Ingen siffra som är säker, men ungefär en liten hint om hur det funkar...

 

Haha hur fan ska man kunna läsa igenom hela dagboken för att ta reda på vad som gäller?? Var inne på bloggsidan och där stod att 1 andel är värd 1 krona. Därför ställde jag frågan och då får jag svar av devalatariel som postar i denna tråden 10 miljoner gånger om hur fonden går att 1 kr är värd 1 andel.. Komiskt att du tror att en utomstående ska kunna leta igenom denna tråden och hitta vad som gäller när inte ens hustomten vet vad som gäller... pajas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte ditt första inlägg i dagboken, så antagligen har du läst den ett tag. Har även för mig att cyntax har skrivit i bloggen hur konverteringen går till.

 

Jag har verkligen inte följt dagboken men gått in och kikat då och då eftersom det är ett intressant projekt.

 

Hittade det nu i FAQ.. Man får lusläsa allt för att hitta det. Lite skumt att alla fanboys ska idiotförklara en då. Men ni kan väl länka själv här i dagboken till de sidor där det står. Vet dessutom inte fondens värde, eller rättare sagt 1 andels värde i nu läget så ni kan länka till den sidan med när ni ändå är igång. Ganska omöjligt att värdera fonden och om det kan tänkas bli positivt Ev för att investera om man inte vet läget i fonden.

FAQ

F: Jag missade att hoppa på tåget när ni startade. Kan jag köpa in mig nu?

S: Ja, det kan man. Sätt in pengarna på mitt bankkonto så räknar jag om värdet på din insättning till fondens andelsvärde. Exempel: 1 andel = 1 kronor vid start. Om fonden ökat i värde till 1,50 kr / andel och du sätter in 1200 kr kommer det att se ut som du satt in 800 kr, men du får ut 1200 kr … om fonden står i 1,50 kr då du cashar ut alltså. Står en andel i 2 kr/andel får du ut 1600 kr (minus 400*10%= 40 kr i avgift)… alltså 1560 kronor!

Not: Ett exempel på om fonden står på negativt resultat kommer snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad länge det tog att få svar.. svårt att hitta länkarna jkkman eller vad händer?

 

Tips: Du ska nog inte investera i ett höriskprojekt där du inte vet hur det fungerar eller där det tar flera timmar/dagar att få svar på hur det fungerar. Det hade jag inte gjort iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: Du ska nog inte investera i ett höriskprojekt där du inte vet hur det fungerar eller där det tar flera timmar/dagar att få svar på hur det fungerar. Det hade jag inte gjort iaf

 

Nej jag vet... Fattar bara inte hur en fond där folk investerat 600k eller vad fan det nu var inte kan redovisa vad varje andel är värd någonstans.. Borde ju vara intressant för de som deltar. Men antar att de som är med bara är med för spänningen i bettingen utan att beöva lägga betsen själv och inte har något ekonomiskt intresse i det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vet... Fattar bara inte hur en fond där folk investerat 600k eller vad fan det nu var inte kan redovisa vad varje andel är värd någonstans.. Borde ju vara intressant för de som deltar. Men antar att de som är med bara är med för spänningen i bettingen utan att beöva lägga betsen själv och inte har något ekonomiskt intresse i det.

 

Jag är med för att det är kul. Klart man vill plussa på sin investering men jag gråter inte blod om jag torskar insatsen. Iaf så har jag inga problem att räkna ut hur mkt mina andelar är värda. Om jag har satt in x kr och utvecklingen är +/-y% så borde ju nästan vilket päron som helst kunna räkna ut vad resultatet blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte illa att det står någonstans.. Men hade jag investerat i en sådan fond skulle jag vilja kunna gå in och se på nolltid hur min fond ligger till.

 

Likadant nu är det ju omöjligt för för en som vill investera att göra någon kalkylering på om det är läge att satsa när man måste leta genom 200 sidor för att hitta i vilken ekonomisk balans fonden befinner sig. Borde ju vara av intresse för fonden att få in mer pengar med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men herregud!!!:shock:

All betting körs i procent, vad har totalsumman för betydelse???

Denne fond dryftades ett bra tag innan den drog igång, och det på ett pokerforum där snittet på mattekunskapen knappast är under medel och med minst sagt ett antal kritiska ögon. Vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki.. jag har lyckats läsa mig till att ni satsar 3% av kapitalet per match så då kan jag få fram vad nuvarande kapital är genom att kika hur mycket ni satsade senaste natten på en match och räkna upp den satsningen till totalen på 100% och sedan addera eller subtrahera med nattens resultat. Sen kan jag ju klart och tydligt se i post 2844 eller vad det nu var hur mycket back ni gått sen start så då får jag fram hur mycket den totala satsade summan är och sedan räkna ut ROI och få fram hur många andelar jag får för en krona. Smidigt och enkelt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oki.. jag har lyckats läsa mig till att ni satsar 3% av kapitalet per match så då kan jag få fram vad nuvarande kapital är genom att kika hur mycket ni satsade senaste natten på en match och räkna upp den satsningen till totalen på 100% och sedan addera eller subtrahera med nattens resultat. Sen kan jag ju klart och tydligt se i post 2844 eller vad det nu var hur mycket back ni gått sen start så då får jag fram hur mycket den totala satsade summan är och sedan räkna ut ROI och få fram hur många andelar jag får för en krona. Smidigt och enkelt...

 

Ja fyfan va jobbigt. Skönt att du inte behöver röra på dig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade du lakers?
Nej. Inte ens 1 kr själv. Oddset var ju 1,053 på Lakers.
Var inne på din bloggsida och kikade men ser ingenstans hur många andelar jag får per krona.. Kan väl inte stå i 1 andel per krona för tillfället?
Nej det står inte. Jag är inte hemma på drygt två veckor. Har inte tid att sitta vid datorn hela tiden. Flera "missöden" har inträffat den sista veckan. Bland annat så slutade Excel att fungera. Därför inga mer noggranna uppdateringar de senaste dagarna. :-( Bloggen har fått lida. Det finns mycket mer info här är på bloggen.
Vad jag förstår finns det ingen kurs att gå efter, man får räkna med roi istället. Sätter du in 5 000 kr och fonden går +10 % tjänar du 500 kr, men en andel är fortfarande en krona.
Nej, det finns om jag fick tummen ur röven...
Låter som årets hustle i så fall...

Skulle jag sätta in 1000 kr i fonden och få 1000 andelar (TANKEVURPA!!!) så skulle värdet på mina pengar sjunka direkt jag får andelarna eftersom 1 andel inte är värd 1 krona i dagsläget.

 

Läste för några sidor sen om en som satsat 3000 och ville dra sig ur och då skulle få 2700 tillbaka ungefär.

Kan ju inte stå bättre till i fonden i dagsläget.

 

Så med lite överslag räknar jag att jag satsar 1000 kronor och då får jag 1000 andelar till ett värde av låt säga 800 kr. Går de sista 200 kronorna till Cyntax eller fördelas de på alla inköpare? Smart av cyntax (STRÅLANDE!) om han kan lyfta ur 200 kr per satsad tusing..

Ursäkta men... Spelar du dum nu?! :lol:

Fondens index är idag ca 0,80 (för att göra exemplet lätt för alla att förstå. Egentligen är det 0,793283453). Om du idag skulle banka in 100 kr kommer det att se ut som att du satte in 125. Officiellt har du då satt in 125kr, men det kommer att räknas som att du var med från dag 1. Dvs skulle du för dina "125 kr" få 100 kr om du cashade ut. Ingen lurad och alla nöjda!

Han som hade satt in 3000 var alltså med från dag 1 och när han ville casha ut var index 0,9. 10% bort från 3000 kr = 2700. Igår var index 0,75 och då hade han fått 2250 kr. Idag är index 0,8 och han hade fått 2400. Imorgon kanske index är 1,10 och han får 3270 kr! Är du med?

 

Quiz: Så... hur många andelar får du om du bankar in 1000 kr idag när index är 0,8? ... Inte 1000 som din "hustle-teori" säger... Nä, 1250 kr !!! Fint va! :) *gah!*

Hur fan vore det om folk läste i tråden. Usch, att du orkar cyntax förklara för alla. LÄS INLÄGGEN!

 

De räknas om till nuvarande kurs. Just nu skulle du som köper 1000 kronor få ungefär 1200 kronor i själva fonden. Ingen siffra som är säker, men ungefär en liten hint om hur det funkar...

Mmmm...helt rätt Ludde! snart är jag ett psykbryt. ApoteketAB kanske fixa lite starkare grejer?
... pajas
Mmmmm :) Pajas på dig själv!

Det är inte ditt första inlägg i dagboken, så antagligen har du läst den ett tag. Har även för mig att cyntax har skrivit i bloggen hur konverteringen går till.
Jo det har jag! Däremot kan man klaga på att jag ännu inte lagt upp en FAQ i post#1. Det är jävligt svagt.
Tips: Du ska nog inte investera i ett höriskprojekt där du inte vet hur det fungerar eller där det tar flera timmar/dagar att få svar på hur det fungerar. Det hade jag inte gjort iaf
Jag är 150 mil hemifrån. Ni får ha lite tålamod nu. :)
Men herregud!!!:shock:

All betting körs i procent, vad har totalsumman för betydelse???

Denne fond dryftades ett bra tag innan den drog igång, och det på ett pokerforum där snittet på mattekunskapen knappast är under medel och med minst sagt ett antal kritiska ögon. Vad är problemet?

Hehe. Ja, mitt upplägg granskades av ganska många och ändå stoppar folk in 600k i fonden. Underbart lättlurade ni är ;):mrgreen: Synd att man inte fick med Nstradamus i scammen också. Hans upplägg var ju brilijant! :roll:

 

Fondens siffror:

Startkapital: 588006 kr

Startdatum: 1'a januari

Antal dagar: 22

Index idag: 0,793283453

Fondens utveckling: -20,67%

I ka$$an: 466455,43 kr

Resultat: -121550,57 kr

Antal matcher: 185

Satsat: 2615377 kr

ROI: -4,65 %

 

Såja. 10 NBA-matcher inatt. Nu ska vi satsa pengar! 14k/match!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...