Gå till innehåll

Hur brun kan Masons näsa bli?


baller

Recommended Posts

Hahaha, patetiskt!

 

Those of you who said Super/Sytem, The Theory of Poker, Hold 'em Poker for Advanced Players, Small Stakes Hold 'em,or some other book are wrong.

 

Super System var först och är störst. Det är möjligt att det finns argument emot det, men att det skulle vara direkt fel att kalla den boken mest inflytelserik är ju bara idiotiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det roligaste med de där självförhärligande trådarna är när David Sklansky börjar nästla in sig mer och mer i sitt lilla semantiska träsk.

 

Mason brukar få träda in som diplomat efter ett tag och reparera den skadan spm David åsamkat. Jag tänker i första hand på en tråd där Sklansky menar på att man måste ha en bra utbildning för att överhuvudtaget få yttra sig, (tråden handlar om WLLH vs SSH, där Sklansky prisar Miller och trycker ner Jones) och spinner vidare på det till den grad att han börjar säga åt sina läsare att de behöver uppsöka psykolog etc.

 

I en annan guldtråd letar herrr sklansky med en bävers envishet fel i andra auktoritärers publiceringar. Han glömmer dock bort att han inte själv alltid är perfekt vad beträffar grammatik och dylikt i sina böcker och får på så sätt halva 2 + 2 emot sig, tills Mason återigen får rycka ut och leka diplomat.

 

Man tycker att de borde ha insett vilken turbulens de här ämnena skapar hos deras läsare, men icke då, de fortsätter glatt på samma amerikanska bulldozer-manér. Stor tragi-komik blir det hursomhelst.

 

 

Smidighet och självdistans är nog inte Sklanskys främsta attribut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt värre :)

vivi, du har händelsevis inga direktlänkar till de trådarna?

 

Nu är inte jag någon länkgud, så den som känner sig manad kan gärna piffa till det lite så det blir påsksnyggt, men här kommer iallafall den enda posten jag kunde hitta, vad vet jag de kanske har rensat bort det mesta materialet, annars är jag bara usel på att söka:

 

Länk

 

(Länkpill - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, ganska.

 

Länk till 2+2 tråden The Most Influential Poker Book of All Time

 

Ibland är 2+2 så ohyggligt sorgligt...

 

* LP - QoS *

 

Jag håller med Mason att Hold 'em Poker av David Sklansky är en RUSKIGT bra bok, långt över sin samtid (och den var två år före Super/System).

 

Dock, jag håller den inte som den mest inflytelserika pokerboken, då ingen bok som bara handlar om ett spel kan placeras på en sådan lista, enligt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni missade följetrådarna på det här angåenge om att man behövde en bra utbildning för att över huvudtaget få yttra sig, det var bara en plojgrej från Sklanskys sida. Det följdes upp med trådar om hur snygga tjejer diggar smarta professorer och liknande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...