archtila Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 I see, men borde han inte hellre lira limpar/miniraiseare än omaha om det nu e blom90 och ganska keff på omaha? Sen det med durrrr challange. Jag tror du hade slaktat honom ganska bra på HU omaha 50K händer. Du syftar på aspergers? Ja jag tror 99% att man kan diagnotisera både blom och durrr för det. Citera
Manga_s Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Jag undrar om FTP beordrar PA att spela mot honom, de kanske tom står för eventuella förluster. För fatta vad mkt bra PR detta är för FTP, rena guldgruvan. Det gäller bara att se till att spelet fortsätter... Citera
gEeWhiZm8 Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Jag undrar om FTP beordrar PA att spela mot honom, de kanske tom står för eventuella förluster. För fatta vad mkt bra PR detta är för FTP, rena guldgruvan. Det gäller bara att se till att spelet fortsätter... jag tror inte dom drar in $4M extra pga isildurs highstakesmatcher Citera
dekutree Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 går inte så bra för honom just nu mot PA i plon känns det som? Citera
Rebonius Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 går inte så bra för honom just nu mot PA i plon känns det som? De bröt bord tidigare och då var han upp mycket. Sessionen är nog just slut. Citera
Manga_s Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Citat:Ursprungligen postat av Manga_s Jag undrar om FTP beordrar PA att spela mot honom, de kanske tom står för eventuella förluster. För fatta vad mkt bra PR detta är för FTP, rena guldgruvan. Det gäller bara att se till att spelet fortsätter... jag tror inte dom drar in $4M extra pga isildurs highstakesmatcher 1: PA har inte torskat 4M! Jag menar bara att de kanske gör det under tiden Durrr är borta på HSP. För att det hela inte ska svalna, liksom rida på vågen.... 2. Omöjligt att sia om hur mkt intäkter FTP får tack vare detta. Men i det långa loppet är det nog bra mkt... Citera
archtila Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 ser ut som PA tagit tillbaks en 200 - 300 lakan dom hamnar i Iveys fickor förr lr senare ändå Citera
speltorsk_LOL Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 1: PA har inte torskat 4M! Jag menar bara att de kanske gör det under tiden Durrr är borta på HSP. För att det hela inte ska svalna, liksom rida på vågen.... 2. Omöjligt att sia om hur mkt intäkter FTP får tack vare detta. Men i det långa loppet är det nog bra mkt... nja, vi ska nog inte överdriva det hela. Det lär öppnas en väääldigt massa railkonton som aldrig kommer fundas med pengar. Nu är jag inte insatt men jag tror det kostar en heldel pengar för fulltilt så fort någon öppnar ett konto?? Ett konto som inte rejkar är m.a.o en utgift. Sen har självklart inte fulltilt "beodrat" Patrick att spela. Han sitter nog där för att kolla om det finns värde. Det vore ju guld för PA att hitta någon som är villig att ge en väldans massa action om det visar sig att han faktikst har edge. Dem har alla stora egon. Durrrr, PA och även Isildur vill nog inte vara dem som får rykte om sig att neka action mot någon. Phil har nog en sundare syn på det hela även om han garanterat kommer att battla Isildur hårt framöver Citera
JohAAn1 Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 nja, vi ska nog inte överdriva det hela. Det lär öppnas en väääldigt massa railkonton som aldrig kommer fundas med pengar. Nu är jag inte insatt men jag tror det kostar en heldel pengar för fulltilt så fort någon öppnar ett konto?? Ett konto som inte rejkar är m.a.o en utgift. Dels behöver man inte öppna konto för att raila, bara om man vill skriva i chatten. Dels det du säger om att det kostar "en heldel" för FTP att någon öppnar ett konto tror jag inte. Fast det beror ju på vad man menar med "en heldel", det kostar pengar för dem, det kan vi vara överens om. Citera
dinmammasdotter Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Vilka kostnader finns det för ett pokerrum ifall någon öppnar ett konto? Citera
speltorsk_LOL Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Dels behöver man inte öppna konto för att raila, bara om man vill skriva i chatten. Dels det du säger om att det kostar "en heldel" för FTP att någon öppnar ett konto tror jag inte. Fast det beror ju på vad man menar med "en heldel", det kostar pengar för dem, det kan vi vara överens om. Vilka kostnader finns det för ett pokerrum ifall någon öppnar ett konto? Jag kan inte ge någon specifik källa just nu, men jag har för mig att ett icke-rejkande konto kostade partypoker $135. Jag vet inte var jag har läst det dock. Kanske någon insatt typ en siterepresentant skulle kunna kolla upp detta? Citera
dinmammasdotter Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Isilv verkar vilja sova nu. Slut på spel för idag verkar det som. Citera
Ekenstar Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Isildur1: im done Patrik Antonius: ok Patrik Antonius: gg Isildur1: gotta sleep Isildur1: gg Citera
dinmammasdotter Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Någon som vet hur det slutade mellan PA och Isil? Citera
JohAAn1 Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Vilka kostnader finns det för ett pokerrum ifall någon öppnar ett konto? Finns säkert någon som kan svara bättre än jag men om du tänker lite själv så kan du säkert komma på kostander. Tex någon ska förmodligen kolla kontot efter det är godkänt på något sätt, det tar plats på servern, kontot lever vidare hela tiden. Säg att bolaget vill göra någon undersökning på sina konton, typ statistik, då kommer detta icke-rekande konto med hela tiden och när statisiken ska gås igenom tar det kanske längre tid, vad vet jag? Citera
el_kryddo Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Jag kan inte ge någon specifik källa just nu, men jag har för mig att ett icke-rejkande konto kostade partypoker $135. Jag vet inte var jag har läst det dock. Kanske någon insatt typ en siterepresentant skulle kunna kolla upp detta? Gissar att det där är nån snittkostnad vad det kostar i reklam, bonusar osv för att få en ny spelare att signa. Citera
okocha Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Ok, jag lovar, ska inte göra det. spela pottlimit så kan du potta, det borde ge dig edge. Jag kan inte ge någon specifik källa just nu, men jag har för mig att ett icke-rejkande konto kostade partypoker $135. Jag vet inte var jag har läst det dock. Kanske någon insatt typ en siterepresentant skulle kunna kolla upp detta? jag har för mig att party värderade ett öppnat konto till ca $200, detta innan någonting satts in på kontot, det var iofs för många år sen i början av boomen. Citera
JohAAn1 Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Jag kan inte ge någon specifik källa just nu, men jag har för mig att ett icke-rejkande konto kostade partypoker $135. Jag vet inte var jag har läst det dock. Kanske någon insatt typ en siterepresentant skulle kunna kolla upp detta? Låter väldigt högt, säkert någon ekonom som har kommit fram till det. Citera
Rebonius Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Någon som vet hur det slutade mellan PA och Isil? Jag är inte helt säker, men tror att Isildur slutade upp även fast han tappade i slutet. Var inte imponerad av de non-showdown PLO händerna jag såg sista 2 timmarna. Citera
speltorsk_LOL Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Var inte imponerad av de non-showdown PLO händerna jag såg sista 2 timmarna. Sugen på att hitta jätteskottet igen? Citera
krizz Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 med 36 menar han 300/600 antar jag? Ni är helt ute å cyklar grabbar. Han försöker ju förhandla till sig en bättre RB-deal. Citera
frekje Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Jag kan inte ge någon specifik källa just nu, men jag har för mig att ett icke-rejkande konto kostade partypoker $135. Jag vet inte var jag har läst det dock. Kanske någon insatt typ en siterepresentant skulle kunna kolla upp detta? Finns säkert någon som kan svara bättre än jag men om du tänker lite själv så kan du säkert komma på kostander. Tex någon ska förmodligen kolla kontot efter det är godkänt på något sätt, det tar plats på servern, kontot lever vidare hela tiden. Säg att bolaget vill göra någon undersökning på sina konton, typ statistik, då kommer detta icke-rekande konto med hela tiden och när statisiken ska gås igenom tar det kanske längre tid, vad vet jag? Äpplen och päron ska inte blandas. Värdering är inte samma sak som kostnad och ett play money konto är inte samma sak som ett real money konto. Kundanskaffningskostnad (CPA = Cost per acquisition) kan mätas på flera olika sätt där ett är att ta all kostnad relataterad till att vinna kunden (marknadsföring, bonusar, kampanjer mm) och dela med antalet nya kunder som gör en insättning. Man kan också räkna på faktiska kostnader och ta med allt annat såsom utvecklingm personal, lokaler, support och så vidare. Ytterliggare ett sätt (dock mer rudimentärt) är att definiera kostnaden utifrån den direkta anskaffningskostnaden från t.ex. en affiliate. En kunds värde definieras ofta som CLV (customer lifetime value) vilket innebär hur mycket kunden är värd under sin tid som kund. CLV och churn (flykt) hänger starkt ihop. Jag skulle gissa på att bolagen har oerhört många olika sätt att räkna ut CPA på. Pokerbranschen skiljer sig inte mycket från övriga branscher så som t.ex. telekom när det gäller CPA, CLV och churn. Dock är siffrorna olika. spela pottlimit så kan du potta, det borde ge dig edge. jag har för mig att party värderade ett öppnat konto till ca $200, detta innan någonting satts in på kontot, det var iofs för många år sen i början av boomen. Låter väldigt högt, säkert någon ekonom som har kommit fram till det. Inte alls. Kolla till exempel vilka rates en affiliate tar och kostnaderna för kundintaget slutar inte där: http://www.pokeraffiliateprograms.org/ Citera
Pistol Pete Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Nu är durrrr inne och snurrar igen, mäter Djadi i 500/1000 Citera
niotio Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 du tar han! edit: undrar när durrrr o co inser att det inte är värt att spela mot killen. Ivey har ju typ redan insett det.. Ivey kör alltid med stoploss så det är därför han lämnar Citera
JohAAn1 Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Äpplen och päron ska inte blandas. Värdering är inte samma sak som kostnad och ett play money konto är inte samma sak som ett real money konto. Kundanskaffningskostnad (CPA = Cost per acquisition) kan mätas på flera olika sätt där ett är att ta all kostnad relataterad till att vinna kunden (marknadsföring, bonusar, kampanjer mm) och dela med antalet nya kunder som gör en insättning. Man kan också räkna på faktiska kostnader och ta med allt annat såsom utvecklingm personal, lokaler, support och så vidare. Ytterliggare ett sätt (dock mer rudimentärt) är att definiera kostnaden utifrån den direkta anskaffningskostnaden från t.ex. en affiliate. En kunds värde definieras ofta som CLV (customer lifetime value) vilket innebär hur mycket kunden är värd under sin tid som kund. CLV och churn (flykt) hänger starkt ihop. Jag skulle gissa på att bolagen har oerhört många olika sätt att räkna ut CPA på. Pokerbranschen skiljer sig inte mycket från övriga branscher så som t.ex. telekom när det gäller CPA, CLV och churn. Dock är siffrorna olika. Inte alls. Kolla till exempel vilka rates en affiliate tar och kostnaderna för kundintaget slutar inte där: http://www.pokeraffiliateprograms.org/ Tänkte lite mer på det här och precis som du säger så beror det lite på hur man räknar. Om man räknar alla företagets utgifter delat på antalet konton så kan nog siffrorna som angivits vara realistiska. Sen får man ju synergieffekter ju fler konton man har. Citera
Recommended Posts