Gå till innehåll

Allt om European Student Poker Championship!


derTommi

Recommended Posts

Vid mitt universitet söker man efter en "PROJECT MANAGER" som skall värva folk till denna turnering. Ingen lön betalas men en resa till London och spel mot andra projekt managers med chips utgående från antalet värvningar utlovas.

 

Är det någon som vet något mera om detta? Vad är det för slags turnering? Vem ordnar den? osv.

 

Här är ett utdrag ur annonsen

 

Our client, a leading online gambling company, is currently looking for local promotional managers at several leading European universities and colleges. The promotional managers will recruit players at their respective schools to the European Student Poker Championship. The championship will be held as a three-tier online tournament with a live final in London.

(Pill, pill - Kubo, flytt till resultat - QoS)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

En kompis sökte och fick jobbet. Det visade sig at det är Unibet som är arrangör.

 

I går spelade vi Finnish student championship med 10 garanterade platser till Unibet Student Poker Championship. De åtta främsta i den tävlingen vinner en plats i live finalen i London.

 

Efter hårt spel i två timmar hade jag kvalifiserat mig! :lol::lol:

Nivån var kanske inte den bästa, jag fick ett ganska stort chipövertag i början när mitt pocketpair träffa floppen och två motspelare gick all in på flushdraw... :roll:

Efter det satsade jag på att försvara min position och komma in bland de tio bästa, vilket lyckades finfint.

 

I kväll spelas Swedish Student Championship. Lycka till alla som deltar! Buy-in är 5€.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

I dag spelades USPC Championship.

89 deltagare varav de flesta hade kvalat in via någon satelit och några betalat buyin på 100€. I potten fanns 8 platser till live finalen i London och plaseringarna 9-14 fick en liten summa pengar.

 

Blindsen steg var 8:e minut och det gällde att vara snabb att bygga upp en stack så man hölls med i spelet innan blindsen åt upp allt. Jag lyckades ganska bra med hyfsade kort och låg ganska länge på ca 10 plats under den första timmen.

 

Spelet den andra timmen gick mest ut på att stjäla blinds från de små och svaga :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Många var rädda att åka ut och spelade därför otrooooligt långsamt och foldade allt. Självklart drog man nytta av situationen och stal så mycket blinds som möjligt oberoende av hur dåliga ens kort var. Efter två timmar var det klart. Om två veckor resee jag till London för att spela finalen med 15k€ guaranteed. Det enda jag kan säga är:

 

LONDON BABY!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis DaHe, vi ses i London!

 

Unibet har haft lite problem med att värva deltagare så hela turneringen har varit aningen mindre än dom hoppats på. Men det är antagligen ca 500 som varit med i dom olika nationella utagningarna och supersateliter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

que?

 

"Vid mitt universitet söker man efter en "PROJECT MANAGER" som skall värva folk till denna turnering. Ingen lön betalas men en resa till London och spel mot andra projekt managers med chips utgående från antalet värvningar utlovas."

 

Låter aningen tveksamt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte också det lät tveksamt, men det visade sig vara helt ok. Unibet sökte efter personer som kunde marknadsföra turneringen.

Då hade jag fel, lycka till!

 

Tack, får 500€ om jag kommer sist + resa och hotell. Men vistt skulle 4000€ vara trevligare. Men jag har inte så stor erfarenhet av att spela live så det kan gå lite hursomhelst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Han blev studentmästare i poker

 

Finalbordet i Unibet Student Poker Championship avgjordes i lördagskväll på ett fullsatt Gutshot Card Club i London. En lycklig vinnare kammade hem 4 000 euro...

 

 

6 spelare hade kvalificerat sig till finalbordet i första upplagan av Unibet Student Poker Championship. Bland finalisterna fanns två svenskar, en norrman, två finländare och en dansk deltagare.

 

Svenska obadela missade flyget, men hann ändå till London – en timma före turneringens start. Men obadela slogs ut först av alla och deen andre svensken, Hefner, blev andre man att lämna bordet och alltså femma totalt. För detta fick han 1 200 euro.

 

Danska BBB008 åkte sedan ut med par i kungar. Två händer senare slogs finlabordets yngsta deltagare, finländaren sandels, ut. Bara 18 år ung men 1 900 euro rikare för tredjeplatsen.

 

De två sista vid finalbordet var norrmannen zeroto och finländaren derTommi.

 

Avgörandet kom då zeroto satt med par i 8 på hand. Efter en flopp på 10-6-3 gick han all-in, men derTommi synade.

 

Korten visade att han ledde med kung + 10 på hand. Det räckte för att derTommi skulle vinna och bli Unibets första studentmästare i poker.

 

derTommi fick 4 000 euro för förstaplatsen, medan zeroto fick 2 800 euro for andraplatsen.

 

Unibet säger grattis!

 

Grattis dertommi :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...