derTommi Postad 1 April , 2005 Rapport Postad 1 April , 2005 Vid mitt universitet söker man efter en "PROJECT MANAGER" som skall värva folk till denna turnering. Ingen lön betalas men en resa till London och spel mot andra projekt managers med chips utgående från antalet värvningar utlovas. Är det någon som vet något mera om detta? Vad är det för slags turnering? Vem ordnar den? osv. Här är ett utdrag ur annonsen Our client, a leading online gambling company, is currently looking for local promotional managers at several leading European universities and colleges. The promotional managers will recruit players at their respective schools to the European Student Poker Championship. The championship will be held as a three-tier online tournament with a live final in London. (Pill, pill - Kubo, flytt till resultat - QoS) Citera
derTommi Postad 3 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2005 En kompis sökte och fick jobbet. Det visade sig at det är Unibet som är arrangör. I går spelade vi Finnish student championship med 10 garanterade platser till Unibet Student Poker Championship. De åtta främsta i den tävlingen vinner en plats i live finalen i London. Efter hårt spel i två timmar hade jag kvalifiserat mig! Nivån var kanske inte den bästa, jag fick ett ganska stort chipövertag i början när mitt pocketpair träffa floppen och två motspelare gick all in på flushdraw... Efter det satsade jag på att försvara min position och komma in bland de tio bästa, vilket lyckades finfint. I kväll spelas Swedish Student Championship. Lycka till alla som deltar! Buy-in är 5€. Citera
jezaja Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Jag hade bojkottat denna turneringen då jag har sett hur mkt spam som helst på olika forum etc från Unibet ang denna turneringen. Riktigt dålig stil. Citera
derTommi Postad 22 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2005 I dag spelades USPC Championship. 89 deltagare varav de flesta hade kvalat in via någon satelit och några betalat buyin på 100€. I potten fanns 8 platser till live finalen i London och plaseringarna 9-14 fick en liten summa pengar. Blindsen steg var 8:e minut och det gällde att vara snabb att bygga upp en stack så man hölls med i spelet innan blindsen åt upp allt. Jag lyckades ganska bra med hyfsade kort och låg ganska länge på ca 10 plats under den första timmen. Spelet den andra timmen gick mest ut på att stjäla blinds från de små och svaga :twisted: :twisted: Många var rädda att åka ut och spelade därför otrooooligt långsamt och foldade allt. Självklart drog man nytta av situationen och stal så mycket blinds som möjligt oberoende av hur dåliga ens kort var. Efter två timmar var det klart. Om två veckor resee jag till London för att spela finalen med 15k€ guaranteed. Det enda jag kan säga är: LONDON BABY!!! Citera
DaHe Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Jag vann också en av platserna... Har du någon mer information om allting? Pristrukturer osv...? Citera
ades_va Postad 22 Maj , 2005 Rapport Postad 22 Maj , 2005 Är detta seriöst? Verar vara en rätt liten turnering. Citera
derTommi Postad 23 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2005 Grattis DaHe, vi ses i London! Unibet har haft lite problem med att värva deltagare så hela turneringen har varit aningen mindre än dom hoppats på. Men det är antagligen ca 500 som varit med i dom olika nationella utagningarna och supersateliter. Citera
Ovuca Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Själv har man just kvalat in till den amerikanska motsvarigheten. Spelade semifinalen inatt kom 8:a och gick vidare plus att man vann lite pengar Citera
derTommi Postad 25 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2005 Har Unibet kontaktat dig DaHe? Citera
MaLiik Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 que? "Vid mitt universitet söker man efter en "PROJECT MANAGER" som skall värva folk till denna turnering. Ingen lön betalas men en resa till London och spel mot andra projekt managers med chips utgående från antalet värvningar utlovas." Låter aningen tveksamt... Citera
derTommi Postad 25 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2005 Tyckte också det lät tveksamt, men det visade sig vara helt ok. Unibet sökte efter personer som kunde marknadsföra turneringen. Citera
MaLiik Postad 25 Maj , 2005 Rapport Postad 25 Maj , 2005 Tyckte också det lät tveksamt, men det visade sig vara helt ok. Unibet sökte efter personer som kunde marknadsföra turneringen. Då hade jag fel, lycka till! Citera
derTommi Postad 25 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 25 Maj , 2005 Tyckte också det lät tveksamt, men det visade sig vara helt ok. Unibet sökte efter personer som kunde marknadsföra turneringen. Då hade jag fel, lycka till! Tack, får 500€ om jag kommer sist + resa och hotell. Men vistt skulle 4000€ vara trevligare. Men jag har inte så stor erfarenhet av att spela live så det kan gå lite hursomhelst. Citera
derTommi Postad 4 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2005 Då åker man iväg till flygplatsen efter ca 15min sömn och med feber. Typiskt Återkommer när jag kommer hem på måndag. Citera
cab19 Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Han blev studentmästare i poker Finalbordet i Unibet Student Poker Championship avgjordes i lördagskväll på ett fullsatt Gutshot Card Club i London. En lycklig vinnare kammade hem 4 000 euro... 6 spelare hade kvalificerat sig till finalbordet i första upplagan av Unibet Student Poker Championship. Bland finalisterna fanns två svenskar, en norrman, två finländare och en dansk deltagare. Svenska obadela missade flyget, men hann ändå till London – en timma före turneringens start. Men obadela slogs ut först av alla och deen andre svensken, Hefner, blev andre man att lämna bordet och alltså femma totalt. För detta fick han 1 200 euro. Danska BBB008 åkte sedan ut med par i kungar. Två händer senare slogs finlabordets yngsta deltagare, finländaren sandels, ut. Bara 18 år ung men 1 900 euro rikare för tredjeplatsen. De två sista vid finalbordet var norrmannen zeroto och finländaren derTommi. Avgörandet kom då zeroto satt med par i 8 på hand. Efter en flopp på 10-6-3 gick han all-in, men derTommi synade. Korten visade att han ledde med kung + 10 på hand. Det räckte för att derTommi skulle vinna och bli Unibets första studentmästare i poker. derTommi fick 4 000 euro för förstaplatsen, medan zeroto fick 2 800 euro for andraplatsen. Unibet säger grattis! Grattis dertommi Citera
cheunce Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Men jag har inte så stor erfarenhet av att spela live så det kan gå lite hursomhelst. Men det gick ju "ganska" bra ändå. Grattis Citera
derTommi Postad 16 Juni , 2005 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2005 Tack! Håller på att skriva en liten berättelse från min resa. Den senaste tiden har jag haft ganska fullt upp med andra saker så jag får återkomma när jag får tid. Citera
Recommended Posts