Kaiserpedda Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Har suttit länge nu och spelat 10-mannabord, Ca 100,000 händer och fyra bord samtidigt. Anser mig hyfsad, har ett BB/100 på 18,5. Spelar på lägsta nivån 0,5/1 kr NL. Min spelstil är något försiktig, vill gärna ha en vettig hand för att bli tillräckligt aggresiv. Men som sagt vinner jag stadigt. Min fråga är; är det dags för mig att spela på högre nivå? Vilken nivå kan vara lämplig. Att hoppa upp mer än en nivå är väl inte att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mr-flow Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Har suttit länge nu och spelat 10-mannabord, Ca 100,000 händer och fyra bord samtidigt. Anser mig hyfsad, har ett BB/100 på 18,5. Spelar på lägsta nivån 0,5/1 kr NL.Min spelstil är något försiktig, vill gärna ha en vettig hand för att bli tillräckligt aggresiv. Men som sagt vinner jag stadigt. Min fråga är; är det dags för mig att spela på högre nivå? Vilken nivå kan vara lämplig. Att hoppa upp mer än en nivå är väl inte att föredra. Testa 1/2 om du har rulle/ta ett skott om du tycker att du vinner stadigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Tycker absolut du ska testa 1/2. Verkar som att du har goda möjligheter att lyckas på den nivån oxå. Tycker fan det är starkt att orka grinda 100k händer på lägsta nivån om man plussar stadigt. Tänk bara på att fortsätta spela ditt vanliga spel när du byter nivå. Inte rekommenderat att börja testa en massa nya saker på en högre nivå en vanligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Du kommer garanterat att krossa 1-2 så börja där. Går det bra ett par sessioner så tycker jag gott att du kan testa att skotta lite 2,5-5 också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenkeCFC Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Härligt att ha grindat 100.000 händer fortsät så och grinda på och spela med bra br krav +50 inköp så kommer du nog att spela mycket högre mycket snart:-D . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wallie999 Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Så du har spelat ihop 37k och inte gått upp i nivå? Det låter en smula konservativt i mina öron Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Så du har spelat ihop 37k och inte gått upp i nivå? Det låter en smula konservativt i mina öron Alla har vi väl ett visst köpbegär? Helt klart ska du gå upp i nivå, 18,5 i BB/100 tyder på att du kommer krossa 1/2 och förmodligen klara dig väldigt bra på 2,5/5 också. Antar efter wallies snabba uträkning att du även är ordentligt rullad.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Deppodi Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Så du har spelat ihop 37k och inte gått upp i nivå? Det låter en smula konservativt i mina öron You said it. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaiserpedda Postad 20 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Tack för alla inlägg. Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre. Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Tack för alla inlägg. Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre. Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra. Varje gång du normalt tänker syna, tänk efter vad det finns för argument för att inte höja. Oftast leder detta till att du kommer höja mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HenkeCFC Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Tack för alla inlägg. Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre. Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra. du kan ju alltid testa lite sh och få upp agresiviteten och sedan byta till fr igen men höj mycket i pos cb mycket men tänk på att på låga nivåer synar alla löst så en försiktigare strategi är inte fel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael1337 Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Du måste ju definitivt flytta upp i nivå hur stor edge du än har på den nivån kan du ju aldrig få en timlön som överstiger slavlön. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 0,5/1 lever sitt eget liv. Det är valuetown deluxe. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 20 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2008 Tack för alla inlägg. Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre. Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra. Om du slår din nuvarande nivå med 18.5 bb/100 föreslår jag att du till en början spelar exakt som du gjort hittills när du testar nu nivå. Om du är lite orolig över motståndet kan du ju alltid börja på en fredagkväll, och fortsätta spela vektajt eller vad du nu gör som uppenbarligen funkar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Har suttit länge nu och spelat 10-mannabord, Ca 100,000 händer och fyra bord samtidigt. Anser mig hyfsad, har ett BB/100 på 18,5. Nu spelar jag visserligen 6-max men när det går riktigt bra för mig ligger jag omkring 12-14 big bets per 100 händer, kanske i en vecka, och sedan omkring 2-8 när det går mindre bra. Jag tycker det är oerhört bra av dig att snitta 18,5 på 100k händer. När du har en monstersession måste du plussa rejält många inköp, eller har du aldrig dagar där du backar alt. går break-even? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaiserpedda Postad 21 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 Jodå, visst har jag sessioner som går minus. Men minusdagarna går aldrig lika dåligt som mina plusdagar går bra. Går med vinst i snitt 3 av 4 sessioner. Är hyfsad på att hålla ner förlusterna, har väl att göra med min försiktiga spelstil. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RedEyedGirl1 Postad 21 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2008 låter som du har huvudet på skaft och du verkar verkligen mogen för en flytt till 1/2. Har du lika bra BB/100 efter typ 10k händer hade jag hoppat upp till 2.5/5 för du verkar ju ha rulle för den nivån oxå. GL! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaiserpedda Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Bra tips, tack. Någon hade förslaget att testa SH för att träna upp aggresiviteten. Hur är det? Vilket är mest lönsamt fullsatta eller 5-bord? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FishFTW Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Bra tips, tack. Någon hade förslaget att testa SH för att träna upp aggresiviteten. Hur är det? Vilket är mest lönsamt fullsatta eller 5-bord? SH är som ett HELT annat spel. Så kändes det för mig när jag bytte iaf. Händerna man spelar med blir så oändligt många fler. Händer man raisar med blir säkert 10ggr så mkt. Du behöver inte alltid ha toppar för att ha bästa handen liksom. Det man märker mer är att dom som är bra är bättre än de som är bra på .5-1. Du kan förlora mer om du inte håller i slantarna, dessutom känns det som fler är aggresiva. Speciellt på drag och liknande. Folk bluffar mycket mer ( gäller väl främst SH). Förresten .. när du skriver bb/100 eller vad det är. Vad innebär det? Det som beskrev hur mkt du hade cashat in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaiserpedda Postad 22 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 BB100 betyder för mig iaf det antal Big Blinds jag tjänar per 100 tilldelade händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FishFTW Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2008 BB100 betyder för mig iaf det antal Big Blinds jag tjänar per 100 tilldelade händer. Okej. Så 18.5/bb100 Innebär på 1-2 kronors att man plussar i snitt 37kronor per 100 händer. Correct me if i´m wrong. Jag lirar på Unibet nu. Jag skulle vilja ha något program eller liknande så jag kan räkna ut mina stats och så.. Kolla hur många händer jag lirat och hur min bankrulle går via en graf. Nåt tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
magico Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2008 Okej.Så 18.5/bb100 Innebär på 1-2 kronors att man plussar i snitt 37kronor per 100 händer. Correct me if i´m wrong. Jag lirar på Unibet nu. Jag skulle vilja ha något program eller liknande så jag kan räkna ut mina stats och så.. Kolla hur många händer jag lirat och hur min bankrulle går via en graf. Nåt tips? Pokertracker 2/3, holdem manager eller pokeroffice är väl de största! (Men alla kostar pengar och det är verkligen värt pengarna imo) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ferna Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2008 Tack för alla inlägg. Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre. Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra. var inte rädd för att trycka på! du kommer märka att det lönar sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kaiserpedda Postad 23 Oktober , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2008 Jodå FishFTW korrekt tänkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2008 SH är som ett HELT annat spel. Så kändes det för mig när jag bytte iaf. Händerna man spelar med blir så oändligt många fler. Händer man raisar med blir säkert 10ggr så mkt. Du behöver inte alltid ha toppar för att ha bästa handen liksom. Det man märker mer är att dom som är bra är bättre än de som är bra på .5-1. Du kan förlora mer om du inte håller i slantarna, dessutom känns det som fler är aggresiva. Speciellt på drag och liknande. Folk bluffar mycket mer ( gäller väl främst SH). Förresten .. när du skriver bb/100 eller vad det är. Vad innebär det? Det som beskrev hur mkt du hade cashat in. Du behöver inte tänka så mycket på spelformen, tänk bara på hur många det är efter dig när du är first in och hur många som är bakom den som har öppnat annars. Det blir väl kanske inte helt perfekt, men random 1/2 spelare har luckor som är så sjukt mycket värre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts