Gå till innehåll

BB per timme 0,5/1kr på SvSp


Kaiserpedda

Recommended Posts

Har suttit länge nu och spelat 10-mannabord, Ca 100,000 händer och fyra bord samtidigt. Anser mig hyfsad, har ett BB/100 på 18,5. Spelar på lägsta nivån 0,5/1 kr NL.

Min spelstil är något försiktig, vill gärna ha en vettig hand för att bli tillräckligt aggresiv. Men som sagt vinner jag stadigt.

 

Min fråga är; är det dags för mig att spela på högre nivå? Vilken nivå kan vara lämplig. Att hoppa upp mer än en nivå är väl inte att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit länge nu och spelat 10-mannabord, Ca 100,000 händer och fyra bord samtidigt. Anser mig hyfsad, har ett BB/100 på 18,5. Spelar på lägsta nivån 0,5/1 kr NL.

Min spelstil är något försiktig, vill gärna ha en vettig hand för att bli tillräckligt aggresiv. Men som sagt vinner jag stadigt.

 

Min fråga är; är det dags för mig att spela på högre nivå? Vilken nivå kan vara lämplig. Att hoppa upp mer än en nivå är väl inte att föredra.

 

Testa 1/2 om du har rulle/ta ett skott om du tycker att du vinner stadigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut du ska testa 1/2. Verkar som att du har goda möjligheter att lyckas på den nivån oxå. Tycker fan det är starkt att orka grinda 100k händer på lägsta nivån om man plussar stadigt.

 

Tänk bara på att fortsätta spela ditt vanliga spel när du byter nivå. Inte rekommenderat att börja testa en massa nya saker på en högre nivå en vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du har spelat ihop 37k och inte gått upp i nivå? Det låter en smula konservativt i mina öron ;-)

 

Alla har vi väl ett visst köpbegär? :)

 

Helt klart ska du gå upp i nivå, 18,5 i BB/100 tyder på att du kommer krossa 1/2 och förmodligen klara dig väldigt bra på 2,5/5 också.

 

Antar efter wallies snabba uträkning att du även är ordentligt rullad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

 

Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre.

Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra.

 

Varje gång du normalt tänker syna, tänk efter vad det finns för argument för att inte höja. Oftast leder detta till att du kommer höja mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

 

Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre.

Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra.

 

du kan ju alltid testa lite sh och få upp agresiviteten och sedan byta till fr igen men höj mycket i pos cb mycket men tänk på att på låga nivåer synar alla löst så en försiktigare strategi är inte fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

 

Ja, jag är nog lite för konservativ. Men nu ska jag testa lite högre.

Känns som att jag fegar lite för mycket, några tips för att bli mer aggresiv vore bra.

 

Om du slår din nuvarande nivå med 18.5 bb/100 föreslår jag att du till en början spelar exakt som du gjort hittills när du testar nu nivå. Om du är lite orolig över motståndet kan du ju alltid börja på en fredagkväll, och fortsätta spela vektajt eller vad du nu gör som uppenbarligen funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har suttit länge nu och spelat 10-mannabord, Ca 100,000 händer och fyra bord samtidigt. Anser mig hyfsad, har ett BB/100 på 18,5.

 

Nu spelar jag visserligen 6-max men när det går riktigt bra för mig ligger jag omkring 12-14 big bets per 100 händer, kanske i en vecka, och sedan omkring 2-8 när det går mindre bra. Jag tycker det är oerhört bra av dig att snitta 18,5 på 100k händer. När du har en monstersession måste du plussa rejält många inköp, eller har du aldrig dagar där du backar alt. går break-even?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tips, tack. Någon hade förslaget att testa SH för att träna upp aggresiviteten. Hur är det? Vilket är mest lönsamt fullsatta eller 5-bord?

 

SH är som ett HELT annat spel. Så kändes det för mig när jag bytte iaf. Händerna man spelar med blir så oändligt många fler. Händer man raisar med blir säkert 10ggr så mkt. Du behöver inte alltid ha toppar för att ha bästa handen liksom.

 

Det man märker mer är att dom som är bra är bättre än de som är bra på .5-1.

Du kan förlora mer om du inte håller i slantarna, dessutom känns det som fler är aggresiva. Speciellt på drag och liknande. Folk bluffar mycket mer ( gäller väl främst SH).

 

Förresten .. när du skriver bb/100 eller vad det är. Vad innebär det? :)

Det som beskrev hur mkt du hade cashat in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BB100 betyder för mig iaf det antal Big Blinds jag tjänar per 100 tilldelade händer.

 

 

Okej.

Så 18.5/bb100 Innebär på 1-2 kronors att man plussar

i snitt 37kronor per 100 händer. Correct me if i´m wrong.

 

 

Jag lirar på Unibet nu. Jag skulle vilja ha något program eller liknande så jag kan räkna ut mina stats och så.. Kolla hur många händer jag lirat och hur min bankrulle går via en graf.

 

Nåt tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej.

Så 18.5/bb100 Innebär på 1-2 kronors att man plussar

i snitt 37kronor per 100 händer. Correct me if i´m wrong.

 

 

Jag lirar på Unibet nu. Jag skulle vilja ha något program eller liknande så jag kan räkna ut mina stats och så.. Kolla hur många händer jag lirat och hur min bankrulle går via en graf.

 

Nåt tips?

 

Pokertracker 2/3, holdem manager eller pokeroffice är väl de största! (Men alla kostar pengar och det är verkligen värt pengarna imo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SH är som ett HELT annat spel. Så kändes det för mig när jag bytte iaf. Händerna man spelar med blir så oändligt många fler. Händer man raisar med blir säkert 10ggr så mkt. Du behöver inte alltid ha toppar för att ha bästa handen liksom.

 

Det man märker mer är att dom som är bra är bättre än de som är bra på .5-1.

Du kan förlora mer om du inte håller i slantarna, dessutom känns det som fler är aggresiva. Speciellt på drag och liknande. Folk bluffar mycket mer ( gäller väl främst SH).

 

Förresten .. när du skriver bb/100 eller vad det är. Vad innebär det? :)

Det som beskrev hur mkt du hade cashat in.

 

Du behöver inte tänka så mycket på spelformen, tänk bara på hur många det är efter dig när du är first in och hur många som är bakom den som har öppnat annars. Det blir väl kanske inte helt perfekt, men random 1/2 spelare har luckor som är så sjukt mycket värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...