Gå till innehåll

Kroonan bonushorar! Äger SNGs och klonkar MTTs :D


KungKroon

Recommended Posts

Lite fler misslyckade satelliter idag. Reparerade dock med SNGs.

 

Jag har bestämt mig för att gå ner på $11 igen, då swingsen känns rätt hårda på $22. Pga den minst sagt grymma starten av rullen, så känner jag att jag kanske hoppar upp i nivå lite för snabbt.

Jag är fortfarande övertygad om att jag slår $22 och jag har ju faktiskt även plussat där (under de få veckorna jag spelade där).

Det känns ändock rätt att gå ner, då jag inte känner att jag orkar med en stor downswing rent pokerpsykiskt.

Jag ordinerar härmed $11-spel i minst 2 veckor från och med nu! Det blir antagligen längre, men bra att sätta någon form av spärr iaf :mrgreen:

 

Stay fega! :twisted:

 

EDIT: BR: $3443

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ca 20 SNGs hittills och ligger på ca 50 gröna $.

 

Har njutit mig igenom halva dream theaters discografi och har på känn att det efter det blir lite liquid tension experiment (mike portneys sidoprojekt).

 

PROGMETAL!!! :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter: :hjärter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sovit alldeles för dåligt för att spela idag...

Åker till Växjö om en timme för praktfylla med Stormholds sångare, Jake å Jakes farsa Grill! :mrgreen:

 

Imorgon blir det resa till Jönköping för att beskåda ett av favoritbanden just nu: Seventh Wonder!

Mao fullt upp hela helgen och antagligen ingen poker förrän Söndag.

Jag sätter en maxgräns på 300 röda kr på BJ ikväll! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande uttorkad som en urkramad svamp efter helgens äventyr. Har dock haft skitkul. 8-)

Känner att det blir ledighet pga VAB (vård av bakfylla) hela helgen. :shock:

 

Har fortfarande lite ont i röven efter alla våldtäkter på party igår... känns som en stor bedrift att bara backa $100 när pokergudarna har bestämt sig för att man ska gula hela skiten.

 

E lite trött på SNGs nu och funderar på att shippa $500-$1000 av rullen till pokerstars för lite turrelir.... Nu ska jag nöta S01 av Frasier fram till repet (kl 17:00).

 

Stay bullens! :h:

 

BR: $3361

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha varit relativt osugen på poker i nån vecka så har jag nu kommit fram till att jag ska BONUSHORA!! :D

 

Såhär ska detta gå till:

Jag ska lämna $500 på party om jag känner för att spela "hemma" nån gång.

Jag ska föra över $500 till pokerstars för MTT-grind.

Resten (ca $2450 atm) ska jag hora runt med.

 

Jag är inte säker på vart jag ska börja, men det lutar just nu åt FT. Ska kolla runt lite på PF nu och se om man kan få lite annat kul på köpet ^^

 

Stay partylicious!:h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De blev Full Tilt :mrgreen:

 

Ska skicka ett mail till PF nu så jag får nån T-shirt eller keps eller nåt sånt. Sen blir det läggdags! Uppstigning kl 12.00 för första körlektionen! Sedan bär det av till göteborg för möte på sticky fingers! hade varit kul att gigga där... 8-)

 

Man fick bara sätta in max $600 på FT. bonusen (som nästan alla vet) ligger på 100%, dvs $600. Man får ut det i $20-klumpar.

Man har 120 dagar på sig och det ska jag nog lyckas med. Jag siktar på ca 3 månader!

Ska sätta in resten av rullen imorgon...

Hann med 3 test-SNGs och $600 förvandlades till $645 :mrgreen:

 

Stay sticky! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja!

Alla pengar insatta! :D

Klonkade 2a-platsen i PFs söndagsturre igår efter några riktigt kassa beslut och mycket tur. I HU satt vi med ca 90k var och jag hittar QQ. Han höjer 3xBB (9k) på knappen. Jag höjer till 27k och han svarar med att ställa. Han visar 76s och rivrar triss.

Det var jag värd, faktiskt :mrgreen:

$266 som kunde ha varit $422 ^^

113 deltagare och $1000 added från Full Tilt. $5.5 inköp.

 

Spelat bra SNG-spel också, så FT-kontot är uppe på $1914 (från $1500). Har hittat nöten i FTs superturbo-SNGs. Man börjar med 300. Blinds börjar på 15-30. 3 min levels! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Dessa SNGs passar mig perfekt, då turneringsstrategi är min största styrka online. Superturbos består, som ni förstår, nästan endast av detta 8-) 8-)

 

Jag kommer bara att uppdatera Full Tilt-rullen i dagboken från och med nu. Om det blir någon stor klonk på party eller stars så skriver jag självklart det med :P

Kommer antagligen, med ojämna mellanrum, skriva hur rullen ligger till totalt (dvs addera cashen på alla sajterna). Just nu ligger vi på ca $3800 (plus $800 uttaget pga hög livskostnad).

 

Det blev lite liveslask idag med. Spelade överlag ganska ofokuserat och gjorde två ganska stora misstag. Är väldigt besviken med 350 SEK back då jag absolut känner att jag har edge mot bordet (ni-vet-vem var där) :mrgreen:

Grattis tågrånarn till ca 2k SEK plus! :-D :-D

 

Full Tilt: $1914

Party Poker: $1400

Pokerstars: $467

 

Stay (kebab)rullad :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyss hemkommen från Östersund nu 8-) 8-)

Jag har haft en av de bästa helgerna i mitt liv och är helt slutkörd! Orkar inte skriva om allt, men under resan (vars huvudsakliga syfte var att hälsa på Manda) har jag bland annat:

 

Tittat på ca 10 gig/konserter, varav hälften var sådar, 30% bra och 20% fantastiska.

 

Åkt släde bakom en häst.

 

Spelat "coin" tre timmar i sträck.

 

Dödat Mufasa.

 

Träffat jättemånga fantastiska människor.

 

Druckit öl.

 

Blivit av med min gröt-oskuld.

 

Smakat på konstiga och sjukt goda ostar.

 

Varit ljuskille (Oscars-nomineringen dimper ner i brevlådan när som helst nu)

 

Rökt vattenpipa.

 

Vandrat ohälsosamt mycket.

 

Fört in snopp i svensk folkmun.

 

Träffat en getbonde med förflutet som skådespelare i Frankrike.

 

Han hade koll på Black Sabbath och förtjänade därmed 2 punkter.

 

Han hette Hjert och förtjänade därmed 3 punkter.

 

!!!

 

Inget lir idag, då sängen återigen kallar på mig med sin ljuva och sensuella (lite Mikael Persbrandt-aktiga) mansröst.

Imorgon/inatt (vid uppvaknande) känns det som att ett långt SNG-pass skulle sitta fint... Lirar nog alla bra turrar på party/stars/FT också!

 

Stay Buffaloed :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är trött!!!!!!

 

Miniplus idag... Orkade inget annat än ABC-poker och spelade tom lite FL pga att jag kände att jag iaf måste spela något om jag ens ska ha en ärlig chans att klara bonusen...

 

Bra rep idag! Gig på lördag 8-)

 

FT: $1925 eller nåt sånt... orkar inte gå in å titta..

 

Total BR: Vettifan... $3800 kanske.. jaja

 

Stay pregnant! :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köra turre-kväll och lira alla bra på PP/FT/PS, men efter sex turrar fick jag nog... Inte lätt att lira när Gud har bestämt sig för att lägg till en nolla i motståndarnas vinstprocent varje AI-situation...

 

Tog dock igen rätt hårt på bara 8 SNGs nu :mrgreen:

7 av 8 ITM (!!) och drygt $150 friska på FT 8-)

 

Fulltilt: $2040

 

Stay Rapéd :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde turrekväll igår... Det kunde gått bättre!

Drog iväg ca $100 på kval till olika söndagsturrar. Lirade även 7-8 turrar från $5 till $26. En liten äcklig ITM var allt mitt tålmodiga spel belönades med.

Den totala skadan blev nästan $200 plus lite huvudvärk :rolleyes:

 

Idag tar vi nya tag och kör ännu en turrekväll. Kommer lira ungefär samma turneringar som igår.

 

Här är det preliminära schemat för kvällen:

 

19:50 - FullTilt $5+$0,5 speed

20:00 - FullTilt $24+$2 double stack $27K GTD

20:00 - PokerStars $10+$1 double stack $30K GTD

20:45 - Party Poker $10+$1 speed

21:00 - PokerStars $5+$0,5 speed

21:45 - FullTilt $20+$2 speed

 

Stay badassed :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Ovanstående turrar sket sig ^^

 

Har varit sjuk under hela julen, men tillfrisknandet är nu nästan fulländat.

Jag hoppas på att orka festa hela vägen in i det nya året ikväll. Stort EV- om jag misslyckas, då jag har betalat 150 SEK för mat och festlokal ^^

 

Här kommer en uppföljning av mina mål innan 2009:

 

Poker -

Grinda mig upp till $2200.

Spela mitt A-game hela tiden utan att tilta.

Nå 6000 partypoints så att jag får en VIP-värd att klaga hos.

 

Rent pengamässigt har pokern gått bra. Grindat upp rullen till $4400 totalt (om man räknar med uttag).

Känner att jag har hållit mig ifrån tilt nästan hela tiden och ger därför mig själv godkänt på A-game-delen :mrgreen:

Jag har inte spelat så mycket som jag hoppades på att göra, vilket har resulterat i att drömmen om VIP-värd förblir blott en önskan. :-(

 

Övrigt -

Ta körkort.

Sluta röka.

Börja träna.

 

Körkortet är på G och skall nog fixas inom 2 månader.

Har inte ens försökt sluta röka.

Fixar gymkort tillsammans med två polare efter nyår!

 

Stay el Guapoed :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...