Gå till innehåll

Deer Hunter


AdslVerbe

Recommended Posts

Kommer ihåg att jag såg denna film för en herrans massa år sedan. Mins att jag tyckte den var mycket bra men kom inte ihåg så mycket av handlingen.

 

Så ikväll så gick den på TV4 Film. Jag tänkte det kunde vara kul att se den igen.

 

God damn! Är helt matt nu:shock:. Vilken film! Vilket mästerverk!

 

Det konstiga är att jag inte riktigt fattar VAD det är som gör filmen så berörande, omtumlade och fantastisk? Antar att det är alla dom scener med Robert De Niro och Merly Streep tillsammans som på något sätt knyter ihop och sammanfattar hela filmen.

 

What a masterpiece!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regissören Michael Cimino har för övrigt skrivit filmhistoria med Heaven's Gate som kom fem år senare.

 

Här är den korta historien från imdb, det finns mycket mer att läsa.

 

"At the time, it was the biggest and most expensive Hollywood flop ever. Its failure resulted in the sale of the United Artists studio to MGM."

 

 

"One of the most notorious screen disasters in the history of film. After struggling with personal films that went nowhere, 'Michael Cimino' finally got to make The Deer Hunter (1978), a very personal project that brought him critical and commercial success and earned five Academy Awards. Afterwards, United Artists was willing to allow him anything he wanted. Cimino got $11.6 million to make his next project, which was initially budget at $7.5 million (according the Steven Bach's "Final Cut"). The film was to be a simple lower-budget western about a land war in Johnson County, Wyoming, featuring a first-rate cast. The film went over budget almost immediately, mostly due to Cimino's insistence on absolute perfectionism. Stories abounded that Cimino was tearing down sets for no reason and hiring and firing crew members almost weekly. Many of the stories were exaggerated, but the film ballooned to a then-astronomical sum of $40 million. When Cimino presented the film to United Artists, it ran well over 5 hours. After some squabbling, Cimino agreed to trim it down to less than 3 hours. The film was a commercial and critical disaster that destroyed Cimino's career as a director and nearly caused United Artists to file bankruptcy. When UA was sold to MGM, MGM acquired UA's pictures. That year MGM had a hit in For Your Eyes Only (1981). Cimino didn't get work for another five years. To date, his career has never recovered."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo han har ju aldrig gett sig in på vad skit som helst. Men imo är det Walkens film (som jag minns den)

 

Det är någonting filosofiskt med rysk roulette som en kille inne på flashback sa:

 

https://www.flashback.info/showthread.php?t=759302

Ja, det var ju Christopher Walken och dom ryska roulette scenerna jag mindes mest från filmen. Walken gör ju ett helt fantastisk jobb. Dom kändes väldigt starka denna gången jag såg filmen oxå.

 

Men det De Niro och Steep gör blev något magiskt den här gången. Kanske oxå beror lite på vilken käslomässig status man har själv när man ser filmen ;-). Så jävla bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett Deer Hunter. Men efter hurra-ropen i tråden så är det ett misstag som kommer att rättas till efter det att barnen lagt sig ikväll. Tackar och bockar för tipset :-D

 

ett stort misstag är begånget, självfallet en av filmerna man ska se om man bara ska se 10 under sin livstid :)

http://pokerforum.nu/forum/924810-post48.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ett stort misstag är begånget, självfallet en av filmerna man ska se om man bara ska se 10 under sin livstid :)

http://pokerforum.nu/forum/924810-post48.html

Men vilken tur då att jag har två exemplar lättlagda barn och en stör jädrans påse lördagsgodis att sänka under filmen :-D

 

Är gräsänkling i helgen så jag får bestämma vad som ska stoppas i dvdn, alldeles själv :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...