Gå till innehåll

Höja BB


thegoat89

Recommended Posts

Hejsan!

 

Jag har lite frågor kring blindsspelet, dvs om alla på bordet foldar fram till dig som är SB.

 

Jag har en polare som är ganska hype på det här med kortspel:-P och enligt hans logik (som jag inte ifrågasätter) ska man som sb i ett scenario där alla foldat ALLTID standard höja BB samt ALLTID följa upp starkt på flopp, oavsett vad den ger.

 

Jag har ibland svårt att se hur detta skulle kunna vara ett vinnande spel i längden. Jag själv, som spelar 0,25-0,5 är ju snabbt uppe i en 10$ pot på turn om BB synar ner mig. Många bäckar små säger man ju men ibland känns det jävligt slaskigt...

 

Är detta ett spel som fungerar? Hur gör ni? Höjer ni bara med AX, suited connected eller liknande? Jag vet att alla händer har sin unika motståndare etc men är det generellt ett bra spel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

anser inte i de här fallet att det är " en polare " och att det då är han själv

 

Fan, inte nog med att du avslöjade mig för den fisk jag är, du knåda också ihop årets mest förvirrande försök till svensk textmening. Första priset är ett års busskort genom västerort samt tre gratislektioner till SFI, grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Jag har lite frågor kring blindsspelet, dvs om alla på bordet foldar fram till dig som är SB.

 

Jag har en polare som är ganska hype på det här med kortspel:-P och enligt hans logik (som jag inte ifrågasätter) ska man som sb i ett scenario där alla foldat ALLTID standard höja BB samt ALLTID följa upp starkt på flopp, oavsett vad den ger.

 

Jag har ibland svårt att se hur detta skulle kunna vara ett vinnande spel i längden. Jag själv, som spelar 0,25-0,5 är ju snabbt uppe i en 10$ pot på turn om BB synar ner mig. Många bäckar små säger man ju men ibland känns det jävligt slaskigt...

 

Är detta ett spel som fungerar? Hur gör ni? Höjer ni bara med AX, suited connected eller liknande? Jag vet att alla händer har sin unika motståndare etc men är det generellt ett bra spel?

 

Svårt att gå in på detaljer, men rent generellt kan man sammanfatta det i en mening. Det är INTE ett vinnande spel i längden! Skaffa PT eller PO, tracka dina händer och kolla på dina vinster kontra förluster i de olika positionerna. Jag skulle våga påstå, utan att vara ett geni, att dina siffror i SB inte visar grönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...