silverado Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 hej mycket intressant läsning! jag spelade en del mot dig på 2.5 - 5 för länge sedan. vad har du för stats resp notes på mig? hur spelar du mot en svag spelare som betar halvpott med topp-par och dålig kicker? I vilken typ av situation fyrar du av dubbel barrel? /silverado Citera
sulla Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 ***** Hand History for Game 821297425 ***** 1000.00 NL Texas Hold'em - Monday, October 06, 01:34:25 ET 2008 Table Eva 10 (Real Money) Seat 1 is the button Seat 1: Jerico ( 3415.88 ) Seat 2: Drogo ( 2428.51 ) Seat 4: Hellgaard ( 2905.76 ) Seat 5: Jonko ( 1948.88 USD ) Drogo posts small blind [5.00]. Hellgaard posts big blind [10.00]. ** Dealing down cards ** Dealt to Jerico [ 6s Ts ] Jonko folds Jerico raises [35.00] Drogo folds Hellgaard raises [70.00] Jerico calls [45.00] ** Dealing Flop ** [ 7c, 9c, 8s ] Hellgaard bets [100.00] Jerico raises [330.00] Hellgaard calls [230.00] ** Dealing Turn ** [ 5h ] Hellgaard bets [400.00] Jerico raises [1105.00] Hellgaard calls [705.00] ** Dealing River ** [ 4h ] Hellgaard checks Jerico bets [1550.00] Hellgaard calls [1390.76] Jerico shows [6s, Ts ] Jerico wins 159.24 from main pot Jerico wins 5801.52 from main pot X8 clubs? Överpar? Citera
Opteron Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 två stycken klöver-tior gissar jag på. Jag skulle också spela konstigt om jag fick den handen. Citera
IBetUFold Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Glömde ställa den mest självklara frågan. Varför nicket Jerico och heter du så på alla sajter? Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 1) Om en normalt begåvad förlorande holdemspelare (online), ska bli vinnande, vilken disciplin och limitform tror du är lättast / går fortast att lära sig en vinnande strategi i? (dvs vilket pokerspel i.e.holdem,omaha etc, cg/ mtt/sng, FL,NL,PL). sng skulle jag tro. 2) Vilket spel enl ovanstående premisser är svårast? FL hold'em, men gissar i stort sett bara utifrån vad jag vet om spelen. 3) Om en person som aldrig spelat poker tidigare har bestämt sig för att börja spela online för skojs (alltså inget mål att kunna livnära sig på det, men iaf inte gå back) skull (om riktiga pengar), vilket råd skulle du då ge angående storlek på rulle, sajt och disciplin? Skulle rekommendera att spela mycket lågt, om du inte kan hålla dig till att spela lågt bör du inte nöjesspela poker. Citera
Kees123 Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Vad var det som fick dej att satsa på SH istället? Testade lite 2.5/5 SH nån gång när det fanns för få FR-bord och märkte att man fick ju betalt på allting hela tiden. Sprang riktigt bra med andra ord... Bytte helt efter ett tag och det har funkat bra sen dess. Var det någon särskild "mognad" i ditt spel du kände som fick dej att gå över till SH? Tror inte direkt det var nån direkt brytpunkt i mitt spel, mer att jag helt enkelt upptäckte 5max. Nja, minnesgoda läsare av din dagbok minns att du intellektuellt tidigt förstod att SH ger en större edge till komeptenta spelare än vad FR ger. Trots detta fortsatte du infamt länge att harva på FR med motiveringar som att SH "ger för jobbig varians". Övergången till SH präglades också av deklarerade permenta återtåg till FR när du backade några k på SH-sessioner. Detta tar jag upp för att det har klara paralleller med ett av två stora mysterium med ditt nuvarande spel: varför du inte går upp i nivå. Återigen fattar du intellektuellt att du kommer att vinna mer och utveckla dig mer om du går upp i nivå, men likfullt stannar du kvar i det hemtama. Detta må väl vara hänt om det sker i några månader. Men i ditt fall så snackar vi om flera kvartal då du harvar överrullad på alltför låg nivå. Dina svar på varför du inte kliver upp ("springer dåligt", "motriggad") går helt på tvärs mot dina annars alltid logiskt strigenta poster. Detta är skrivet i all välmening. Då dina poster har givit mig en hel del, vill jag ge feedback tillbaka. Prova dina vingar, och märk att dom bär. Wellfråga: Vad har du för favoritdjur? Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Hur gick det på CC igår? +3000 kr Spelade du någonting på bord 3 kl. 22-01? Satt på bord 2 hela kvällen. Tankar kring spelet igår? Intressanta händer? Vi hade ett par jättefiskar inklusive en total nybörjare på vårt bord, men de drog senare. Spelade en hand rätt slött och dåligt och blev ägd på river. AQ i SB, straddlat. Ett par tidig pos limpare, jag completar bara (borde väl höjt). Flop AJT flushdrag. Jag pottar ut. 2 syn. Turn 3, två flushdrag ute nu. Jag bettar 3/4 pott. River 4, det ursprungliga flushdraget går in. Jag checkfoldar för 3/4 pott. Han visar Qx med backdoorflushdraget. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Vilka minns du som "bra" när du lirade 2.5/5 SH Kommer bara ihåg en tuff motståndare egentligen, astronaut. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Är du lika imponerad av "ingengörn" Ingvar Öhman som jag? Troligen ja, han är en mkt smart fysikertyp som gör riktigt bra grejer. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 jag spelade en del mot dig på 2.5 - 5 för länge sedan. vad har du för stats resp notes på mig? Har inte kvar notes från den tiden och statsen finnsi min gamla DB som jag inte har tillgång till just nu. hur spelar du mot en svag spelare som betar halvpott med topp-par och dålig kicker? Drar ut honom och tar honom till valuetown. I vilken typ av situation fyrar du av dubbel barrel? När turnkortet träffar en stor del av min cbet HD och om det ser "farligt" ut. Och om fi har hög fold to turn cbet%. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Varför nicket Jerico och heter du så på alla sajter? Spelar i stort sett bara på svs. Valde nicket när jag skulle regga mig på svs, ville ha nåt med mitt namn (Erik) och Jerico poppade upp. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Nja, minnesgoda läsare av din dagbok minns att du intellektuellt tidigt förstod att SH ger en större edge till komeptenta spelare än vad FR ger. Trots detta fortsatte du infamt länge att harva på FR med motiveringar som att SH "ger för jobbig varians". Övergången till SH präglades också av deklarerade permenta återtåg till FR när du backade några k på SH-sessioner. Detta tar jag upp för att det har klara paralleller med ett av två stora mysterium med ditt nuvarande spel: varför du inte går upp i nivå. Återigen fattar du intellektuellt att du kommer att vinna mer och utveckla dig mer om du går upp i nivå, men likfullt stannar du kvar i det hemtama. Detta må väl vara hänt om det sker i några månader. Men i ditt fall så snackar vi om flera kvartal då du harvar överrullad på alltför låg nivå. Dina svar på varför du inte kliver upp ("springer dåligt", "motriggad") går helt på tvärs mot dina annars alltid logiskt strigenta poster. Detta är skrivet i all välmening. Då dina poster har givit mig en hel del, vill jag ge feedback tillbaka. Prova dina vingar, och märk att dom bär. Bra att nån minns bättre än jag själv =). Jo, jag är väl medveten om det här "problemet". Wellfråga: Vad har du för favoritdjur? Gillar inte djur så värst mkt, men måste jag välja så väljer jag Haj. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Överpar? Standard att stacka av 300bb med överpar på den brädan? Citera
brut Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Ok, bild efterfrågades. Inga spydiga kommentarer tack. 1M för en optimal frisyr? Citera
sturedenstore Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Vad har du för teori angående popoffers utveckling? Vet ej om du spelade mkt med honom på 2.5/5, men tro mig han var svs i särklass största fisk och spewåsna.. Helt plötsligt befann han sig på 5/10 och spelade riktigt bra och nu har han passerat oss båda i stakes.. Så hur är detta möjligt? Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 1M för en optimal frisyr? Näe, 100k kanske, njae näe. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Vad har du för teori angående popoffers utveckling? Vet ej om du spelade mkt med honom på 2.5/5, men tro mig han var svs i särklass största fisk och spewåsna.. Helt plötsligt befann han sig på 5/10 och spelade riktigt bra och nu har han passerat oss båda i stakes.. Så hur är detta möjligt? Jag tror att han alltid varit tänkade och så, bara att han inte fattat vilken spelstil som är vinnande egentligen. Maniacs som tightar till sig blir lätt bra om de håller diciplinen eftersom de har stor repertoar (och bra image att padda bankrullen med i början). Antingen det eller så har kontot bytt händer. Citera
heltoker Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Antingen det eller så har kontot bytt händer. ååååååh vad många torra ordvitsar du kommer få i ansiktet nu Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Värsta tiltutbrottet? Slog handen i skrivbordet en gång när jag hade en 8 buyin downswing på en dag och blev precis losade det 8e inköpet med AA mot KK där KK rivrade en kung. Citera
Love2Tilt Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Vilka minns du som "bra" när du lirade 2.5/5 SH Kommer bara ihåg en tuff motståndare egentligen, astronaut. iamivar? eller lirade du inte mot han på 2.5/5? Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 iamivar? eller lirade du inte mot han på 2.5/5? Osäker på om vi någonsin lirade tillsammand på 2.5/5. Om vi gjorde det så var han givetvis bland de absolut bästa. Citera
Jerico Postad 7 Oktober , 2008 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Klockan 18 idag är det slut på denna well, då ska jag och tjejen dra och kolla på Katie Melua på Annexet. Citera
IBetUFold Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Hur mycket höjer du som standard från det olika positionerna först in preflop? (har för mig att jag sett dig höja olika) Citera
RuchYa Postad 7 Oktober , 2008 Rapport Postad 7 Oktober , 2008 Värsta tiltutbrottet? Slog handen i skrivbordet en gång när jag hade en 8 buyin downswing på en dag och blev precis losade det 8e inköpet med AA mot KK där KK rivrade en kung. Haha, det låter verkligen så sjukt kul. En gång slog du handen i skrivbordet, då var du verkligen på tilt, ojoj. Man hör många historier om laptops som förstörs, tangentbord och möss som slåss sönder. Och så har du en gång slagit handen i skrivbordet, haha var bara tvungen. Men jag antar att detta är väldigt bra och något som hjälper dig att vara en vinnande spelare. Ja just det, well frågor också. Har du någon gång gjort något olagligt? I så fall vad är det grövsta? Kan vi få se lite listor också: Top 5 böcker Top 5 Filmer Top 5 Skivor Citera
Recommended Posts