Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vad har ni för valuta på era konton? Vilken är att föredra om man spelar på blandade siter med både Euro och $? Är det bara att använda kontot efter att dom gjort provinsättningen?

Använd den valuta som du spelar med mest.

Att använda NETeller till sajter med en annan valuta än vad man har på NETeller är dyrt.

Du kan använda NETeller innan du bekräftat ditt bankkonto.

• Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Neteller har låst mitt konto precis då jag fått bet365 att withdrawa pengar till mitt neteller. Detta kan ha samband med att jag gjort ett till neteller konto i annan valuta enligt instruktioner från neteller. Men bör jag vara orolig för att inte få tillgång till mitt konto igen eller brukar sånna här saker lösas enkelt?

Postad
Neteller har låst mitt konto precis då jag fått bet365 att withdrawa pengar till mitt neteller. Detta kan ha samband med att jag gjort ett till neteller konto i annan valuta enligt instruktioner från neteller. Men bör jag vara orolig för att inte få tillgång till mitt konto igen eller brukar sånna här saker lösas enkelt?

Dom brukar alltid lösas mycket enkelt. Du behöver knappast vara orolig. Ring neteller och prata med dom.

Postad

Någon som vet hur kursen bestäms då man tar ut från neteller (bankwire)? Brukar det bli det vanliga "svinnet" eller håller dom sig till den ungefärliga dagsvalutan!

Är i valet och kvalet om man ska ta det genom Neteller eller Pay-pro. Är en ansenlig summa, så valutakursen gör säkerligen skillnad. Pay-pro har ju en tendens att "svinna" en hel del när man gör uttag till sitt VISA. Är ju iofs kanske inte Pay-pros fel, utan kanske VISA:s eller bankens? Någon som vet mer i ämnet?

Postad

Ska väll gå att föra över pengar från neteller till sitt visa kort? tyckte jag läste att man kunde ta ut 1500$ per dag till kreditkort. När jag trycker på make a withdrawal kan jag bara välja på till bankkonto eller check.

Har inte fått mina ören till bankkontot för verifikation än, kan det ha ngt med det att göra att mitt konto måste uppgraderas? Tänkte föra över till visa kortet för att köra martin poker bonusen och slippa jobbiga växlings avgifter...

Postad
Ska väll gå att föra över pengar från neteller till sitt visa kort? tyckte jag läste att man kunde ta ut 1500$ per dag till kreditkort. När jag trycker på make a withdrawal kan jag bara välja på till bankkonto eller check.

Har inte fått mina ören till bankkontot för verifikation än, kan det ha ngt med det att göra att mitt konto måste uppgraderas? Tänkte föra över till visa kortet för att köra martin poker bonusen och slippa jobbiga växlings avgifter...

du uppgraderar kontot i samma veva som du anger hur många ören de betalat in på ditt konto! utbetalning till visa kortet är jag inte riktigt säker på hur det fungerar, men till bankkonto fungerar mkt smidigt iaf!

smaksak vilket som är bäst, från neteller till martins ($ --> euro) eller från neteller till bankkonto ($ -->kr) och sen från bankkonto/visa till martins (kr --> euro). som du ser så blir det en del växlingar etc...lycka till!

Postad
Imorgon kväll har det gått 14 dagar sedan jag reggade mitt bankkonto till mitt Netellerkonto, men ännu har inget hänt på mitt bankkonto.

Jag har mejlat Neteller, men inget svar.

Vad göra????????

Har du provat live chat?

Postad
Imorgon kväll har det gått 14 dagar sedan jag reggade mitt bankkonto till mitt Netellerkonto, men ännu har inget hänt på mitt bankkonto.

Vad göra????????

det låter mkt märkligt! angav du rätt iban etc? det är under en (1) kr som de sätter in på ditt konto, dubbelkolla bankutdraget?

jag fick in 32 öre (tror jag) inom 5 dagar och sen var det bara att ange det på neteller hemsida så var det klart! dock lyckades jag klicka fel när jag skulle ta ut pengar till mitt konto från neteller (klickade 3 ggr på samma sak, inget sker direkt utan det tar nån dag) varför jag ringde deras support!

de dubbelkollade säkerhetsfråga, personal info etc och sen ringde de tom upp så det kostar inte så mkt att snacka med dem!

så prova ring dem så får du besked direkt!

de bad mig maila på denna adress om jag jag undrarde något mer:

memberwire@neteller.com

EDIT: de tar 1$ i avg vid överföring till bank. som det även står på deras hemsida...

Postad

orkar inte läsa igenom 50 sidor..

vad tar neteller för avgift för att göra en överföring från neteller till bank?

har för mig att det försvann 2% när man gjorde en sådan överföring..

men någon sa till mig att de bara tar $1.... vilket är det?

Postad

Vad göra????????

Ring dom, har samma problem nu. Har tydligen försvunnit ett email till mig ang fel IBAN nr. Lämna IBAN-och swiftcode via telefon, sista siffran i mitt IBAN finns inte med när jag lämnar via nätet.

Postad
orkar inte läsa igenom 50 sidor..

vad tar neteller för avgift för att göra en överföring från neteller till bank?

har för mig att det försvann 2% när man gjorde en sådan överföring..

men någon sa till mig att de bara tar $1.... vilket är det?

$1

Postad

Jag har tänkt att överföra pengar till min polares neteller account, tar de någon avgift på det? Tar det lång tid att utföra detta?

Min kompis har inga pengar på sitt neteller account, fungerar det att överföra ändå?

Något annat man ska tänka på när man göra detta?

Postad
skulle vilja veta hur man lättast får ut pengar till sitt kreditkort (visa) från neteller. Ska ta ut ett par tusen dollar. Hoppas nån kan hjälpa

Du har väl förmodligen ditt Visa kort kopplt till ett bankkonto, så withdraw till ditt bankkonto från neteller och du har pengarna tillgängliga på ditt visa. Det gör jag varje gång och betalar bara en avgift på 1$ hos neteller och ingen avgift hos banken ( föreningssparbanken ).

Postad

Har tidigare bara fört över pengar genom bankwire men behöver pengar till helgen och tänkte föra över $1000 till kortet. Hur räknar jag ut hur mycket jag kan ta ut efter alla avgifter och växlingskurser dragits.

Tack på förhand

Postad

Vad tror ni blir billigast?

Jag hade tänkt ta ut 30 000 svenska kronor från Neteller.

Att föra över $ till Neteller-debit-card för att sen ta ut 5000 åt gången som är max i svenska bankomater.

Eller att göra någon form av Bank-Wire eller Check.

Kan tilläggas att jag använder handelsbanken.

Postad

Att föra över $ till Neteller-debit-card för att sen ta ut 5000 åt gången som är max i svenska bankomater.

NETellers plastkort kostar en jäkla massa pengar i diverse avgifter. Du tjänar helt klart på att använda deras bankövering till ditt bankkonto. Då betalar du 1.9 % av det belopp du tar ut.

Postad

NETellers plastkort kostar en jäkla massa pengar i diverse avgifter. Du tjänar helt klart på att använda deras bankövering till ditt bankkonto. Då betalar du 1.9 % av det belopp du tar ut.

enl det som står på netellershemsida samt de som de tog i avg för mig när jag casha out från neteller till bankkonto tog de 1$ i avg.

1.9% i avg på belopp är för mig främmande...

skrolla lite lite grann tillbaka i denna tråd så finner ni säkert svar på de flesta av era frågor!

Postad

enl det som står på netellershemsida samt de som de tog i avg för mig när jag casha out från neteller till bankkonto tog de 1$ i avg.

1.9% i avg på belopp är för mig främmande...

skrolla lite lite grann tillbaka i denna tråd så finner ni säkert svar på de flesta av era frågor!

Skrolla lite i tråden själv, så finner du information om att NETeller tar 1.9 % i avgift när man växlar mellan olika valutor.

Postad

Skrolla lite i tråden själv, så finner du information om att NETeller tar 1.9 % i avgift när man växlar mellan olika valutor.

jo du, scrollat en hel i tråden samt kollat på netellerhemsida:

Withdrawal Fee Schedule

The following is a list of current fees that are associated with the various types of withdrawals that NETeller uses:

Withdrawal Type Fee TIME

NETeller Debit Card $2.00 USD 15 min to 1 hr

Peer-To-Peer 1.9%

(Recipient Pays) instant

Bank Transfer $1.00 USD 3 - 5 business days

Check Fee

Regular Mail $2.00 USD

minimum 2 days

samt betalat ut själv och bara behövt betala 1$ i avg. men de där 1.9% står det, som sagt även på hemsidan, att man bara betalar vid Peer-Tot-Peer och inte vid bank transfer. sen kanske valuta kursen inte alltid är den bästa men det tror jag inte du undkommer någonstans...

Postad

Jag har precis gjort ett Neteller konto och fick nu ett mail om att jag ska ringa deras Security. Ifall man inte är så bra på engelska då!? Vad gör man då? Är ju jätte pinsamt att ringa upp någon när man inte kan prata engelska!

Har några frågor ang NETeller iaf: Kommer jag att behöva skicka in kopier på mitt körkort och pass? Jag kommer endast att använda NETeller, till att jag får in rakeback från en pokersite där varje månad och sedan tänkte jag föra över dessa pengar till min site som jag spelar på. Alltså inget uttag från NETeller till bankkonto.

Och vad kommer det att bli för avgifter? Alltså pokersiten sätter in på mitt NETeller konto, jag för över till min site där jag spelar. Den överföringen, hur mycket kostar den? Tar de procent eller en specifik avgift varje gång? Min valuta är i Euro.