Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3


Papa Kubo

Recommended Posts

ska sticka till usa ett tag och undrar lite över netellers debitkort. antar att man slipper alla växlingsavgifter och sånt om man tar ut $$$ i en ATM så att uttagsavgiften blir den enda kostnaden?

isåfall måste det ju vara mycket bättre att ta med ett neteller debit card och använda för alla uttag än mitt vanliga visa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt?

 

Hoppas att du är medveten att banköverföringar från Englands tar flera dagar ?

 

Jo men jag funderade över om de inte borde dras pengar från kontot, som de görs på pokersiter, men så är alltså inte fallet? Tycker ju också den borde hamna under "pending"

 

Inte direkt så jag förväntar mig att få pengarna till kontot direkt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt?

 

tålamod!

jag gjorde samma sak som du, trodde att pengarna skulle dras direkt men det tar en par dagar innan det e klart. saldot står oförändrat under tiden så avvakta!

jag lyckade tom klicka withdrawl tre ggr innan jag snackade med dem på neteller och de verifierade att det tar ett tag och det bästa var att bara avvakta en tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog nyss ut pengar från Neteller till mitt bankkonto, trodde jag iaf, men de har inte kommit upp någon "pending" på "account", eller dragits några pengar. Ska det dras pengar direkt?

 

tålamod!

jag gjorde samma sak som du, trodde att pengarna skulle dras direkt men det tar en par dagar innan det e klart. saldot står oförändrat under tiden så avvakta!

jag lyckade tom klicka withdrawl tre ggr innan jag snackade med dem på neteller och de verifierade att det tar ett tag och det bästa var att bara avvakta en tid!

 

Okej tack för infon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis gjort ett Neteller konto och fick nu ett mail om att jag ska ringa deras Security. Ifall man inte är så bra på engelska då!? Vad gör man då? Är ju jätte pinsamt att ringa upp någon när man inte kan prata engelska!

Äsch, det spelar väl ingen roll. Ingen du känner i alla fall.

 

Har några frågor ang NETeller iaf: Kommer jag att behöva skicka in kopier på mitt körkort och pass?

Kanske det, det fick jag göra (körkort och visakort). Men det är inte så jobbigt. Det är bara att scanna in, sudda några siffror i mitten på visakortet, och emaila.

 

Och vad kommer det att bli för avgifter? Alltså pokersiten sätter in på mitt NETeller konto, jag för över till min site där jag spelar. Den överföringen, hur mycket kostar den? Tar de procent eller en specifik avgift varje gång? Min valuta är i Euro.

Inga avgifter som sådana. Tar man ut $100 från party till neteller kan man sätta in exakt $100 på paradise från neteller sedan. Men växlingen från euro kostar skjortan som du ser här ovan. Fast man kan kanske öppna neteller i euro?

 

Vad kan man skicka in om man varken har körkort/räkning eller pass? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska sticka till usa ett tag och undrar lite över netellers debitkort. antar att man slipper alla växlingsavgifter och sånt om man tar ut $$$ i en ATM så att uttagsavgiften blir den enda kostnaden?

isåfall måste det ju vara mycket bättre att ta med ett neteller debit card och använda för alla uttag än mitt vanliga visa?

 

Nu kan jag vara ute och cyckla men har för mig att det blir Cad på netellers debitcard, och isf får du växllingavg iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur säkert är neteller?

Hur mycket törs man ha på kontot?

 

Helsäkert, och jag skulle våga ha mitt livs tillgångar där.

 

ehhh, eller inte. Jag tycker varken att det är helsäkert eller tillräckligt säkert för att anförtro dem med mitt livs besparingar.

 

Det är väl lite halvsäkert. Två koder som skydd när man loggar in dock är bägge statiska, men de brukar vara pigga på att låsa kontona om man bryter sitt loginmönster (tex att du helt plötsligt loggar in från utlandet) vilket är mycket bra.

 

Det finns ju inga garantier att man får tillbaka några pengar om de går i konkurs tex, dock så finner jag den risken som extremt liten i sammanhanget.

 

Jag skulle dock vilja säga såhär att jag litar mer på neteller än på pokersiterna i allmänhet. Så att ha större delen av bankrullen på neteller är inget problem för mig.

Men risktålighet och riskbedömning är ju någonting väldigt personligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har nu satt in 4,26 SEK på mitt bankkonto. Hur ska jag veta hur mycket det är i dollar? Måste jag ringa min bank (Nordea) och fråga hur mycket det är i dollar?

Kan inte se någon kurs på NETeller:s hemsida.

 

har du angett rätt valuta som de ska betala in SEK till dig? isf ska du få under 1 en krona insatt, låter som du har fått under 1 en dollar insatt...

 

hör med neteller, det är nog lättast!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...