HouseDoG Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Idag hittade jag mitt NETellerkort i min brevlåda. Två spontana frågor: 1. På NETellers hemsida står olika tider för att få ut pengar från kontot. T ex så tar wire transfer 5 dagar (approx.). Tiden på ATM-kortet är 30 minuter. Jag förstår inte riktigt vad som menas med det, är det inte bara att gå till bankomaten, slå in din kod och få cashen i handen? 2. Som jag förstår det så ska det gå att gå till McDonald's (exempelvis) och köpa en burgare och betala med kortet, så länge McDonald's tar Maestro. Stämmer detta? Förstå hur fin fyllegrejj det här kortet kommer bli på krogen. Citera
kydyl Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Från det att du säger åt neteller i UK att du vill att pengar ska in på kortet som är utfärdat av en kanadensisk bank (har jag för mig det var) och till dess att bankomaten hemma i sverige vet att du har pengar på kortet kan det ta upp till 30 minuter. Det är det som menas. Citera
HouseDoG Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Så, så länge man har pengar på kortet så pratar vi instant cash när du står vid automaten i Sverige? Citera
kydyl Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Så, så länge man har pengar på kortet så pratar vi instant cash när du står vid automaten i Sverige? Ja Citera
Lasse Kongo Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Hej! En polare försöker sätta in lite stålar på Neteller via creditcard. För att kontot ska aktiveras behövs en telefonkontakt. Nummret som är uppgivet, 00 800 7767 6343, fungerar ej. Någon som kan ge oss snabbvägledning om vad vi gör för fel? /L-K Citera
pozz2 Postad 9 Augusti , 2005 Rapport Postad 9 Augusti , 2005 Idag hittade jag mitt NETellerkort i min brevlåda. Två spontana frågor: 1. På NETellers hemsida står olika tider för att få ut pengar från kontot. T ex så tar wire transfer 5 dagar (approx.). Tiden på ATM-kortet är 30 minuter. Jag förstår inte riktigt vad som menas med det, är det inte bara att gå till bankomaten, slå in din kod och få cashen i handen? 2. Som jag förstår det så ska det gå att gå till McDonald's (exempelvis) och köpa en burgare och betala med kortet, så länge McDonald's tar Maestro. Stämmer detta? Förstå hur fin fyllegrejj det här kortet kommer bli på krogen. 1. Nästan,du måste föra över pengarna till kortet först. 2. Ja Citera
Doubleofaces Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Låt mig få det klart för mig: kör man med NETeller för att slippa skatta större vinster? Avgifterna verkar ju onekligen krångliga. Debitcard låter ju visserligen _mycket_ smidigt... det verkligen suger att inte vara myndig och älska poker. Citera
MJ Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning. Citera
cheunce Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning. För mig var den i SEK så mitt svar är ja. Får man fråga varför du inte har internet banknonto? Citera
Potz Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning. Du ska svara i SEK så det blir inga problem... Citera
MJ Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Vänner! Nu får ni hjälpa mig: när jag registrerade bankkontot frågades vilken valuta kontot var i, jag svarade SEK. Man ska ju sedan svara på hur stor miniöverföringen var på och jag har varit i kontakt med banken (har ej bank på internet). De gav mig en liten liten summa i besked i SEK (de kunde ej svara på hur mycket det var i $). Är det denna summa i SEK som jag ska ange till Neteller? Eller är det i $? I sådant fall måste jag dra till med en kvalificrad gissning. För mig var den i SEK så mitt svar är ja. Får man fråga varför du inte har internet banknonto? Jag är som Grand Master Flash och Junior Soprano, old School. Jag använder den gamla hederliga funktionen: "betalservice med kuvert". Vi hade en diskussion på Universitetet om det för 5-6 år sedan och internetanvändarna drog till med saker som: "istället för att betala räkningar kan man sätta sig och fika". Det funkar faktiskt ganska smidigt, tar 2 min för hela månadens räkningar, men det är klart att det finns massor med bra fördelar att ha bank via internet. Tack för det snabba svaret! Citera
MJ Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Tack även till Potz! Jag får väl kanske byta till bank via internet, men jag är väldigt gammalmodig av mig, kör tex fortfarande den gamla "penis i slidan" Citera
Peraldo Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Hej! Skulle nån bara kunna förklara lite snabbt för mig om Neteller. Jag har registrerat mig och dom har ringt mig och jadajadajada.. Är det bara att sätta in pengar på mitt netellerkonto nu? Kostar det pengar att ta ut mina pengar från deras konto? Om det nu kostar pengar, är det inte bättre att skicka mina pengar från diverse pokersidor till mitt riktiga bankkonto? Tacksam för svar.. Citera
raol Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Hej! Skulle nån bara kunna förklara lite snabbt för mig om Neteller. Jag har registrerat mig och dom har ringt mig och jadajadajada.. Är det bara att sätta in pengar på mitt netellerkonto nu? Kostar det pengar att ta ut mina pengar från deras konto? Om det nu kostar pengar, är det inte bättre att skicka mina pengar från diverse pokersidor till mitt riktiga bankkonto? Tacksam för svar.. Det är ohållbart alla ska få en personlig introduktion till Neteller i den här tråden, läs FAQ-tråden, läs på Netellers hemsida, och därefter de inlägg som skrivits här. Citera
spanarn Postad 11 Augusti , 2005 Rapport Postad 11 Augusti , 2005 Tar alla banker ut 60kr vid en utlandsinsättning? Såg att Nordea hade tagit ut en avgift på 60:- när jag betalade ut från neteller. Är det så med Handelsbanken och de andra också? Jag menar alltså inte netellers 2% + 1$ avgift.. Citera
spanarn Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 Hmm.. inget svar på förra frågan.. Kanske är för att det finns i tråden eller? Nu hände det en rätt konstig sak tycker jag.. I förra veckan gjorde jag två stycken cashouts till bankkontot.. en i tisdags och en i fredags. När jag idag kollade bankkontot så ser jag att den överföringen jag gjorde i fredags kommit in men inte den förra tisdagen.. Hmm..? Det som är ännu märkligare är att fredagens cashout kom i € och inte i $ som jag har mitt netellerkonto i. Och avgiften som jag snackade om i tråden ovan låg på 2,5kr. Jag har alltså fått mina pengar i € istället och fått mer än vad jag ska ha. Fast jag har ju inte fått den första insättningen så jag är ju inte speciellt glad. Aja, har mailat neteller och frågot vad som händer..har detta hänt någon annan? Verkar rätt konstigt hela grejen tycker jag.. Citera
biron Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 ska verifiera mitt konto hos neteller genom att skicka en kopia på passet och utility bill. Please also fax or e-mail a copy of a utility bill – displaying your name and address Min fråga är då, vad är en utility bill? Citera
DanielN Postad 16 Augusti , 2005 Rapport Postad 16 Augusti , 2005 ska verifiera mitt konto hos neteller genom att skicka en kopia på passet och utility bill.Please also fax or e-mail a copy of a utility bill – displaying your name and address Min fråga är då, vad är en utility bill? En bild på ett brev där ditt namn och adress tydligt står med. Föreslagsvis en el- eller telefonräkning. Vattenfall dög för mig. Citera
jna Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 ska verifiera mitt konto hos neteller genom att skicka en kopia på passet och utility bill.Please also fax or e-mail a copy of a utility bill – displaying your name and address Min fråga är då, vad är en utility bill? En bild på ett brev där ditt namn och adress tydligt står med. Föreslagsvis en el- eller telefonräkning. Vattenfall dög för mig. När behöver man göra det där? Jag har registrerat bankkonto och ansökt (men ännu inte fått) Debit Card, men har fortfarande inte behövt maila varken pass eller elräkning. Citera
kydyl Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 När behöver man göra det där? Jag har registrerat bankkonto och ansökt (men ännu inte fått) Debit Card, men har fortfarande inte behövt maila varken pass eller elräkning. När du reggar ett bankkonto blir du automatiskt certifierad. Citera
tw3R Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Måste man ha ett PASS lr Körkort för att kunna skaffa neteller? De funkar inte med leg? Citera
jna Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Jag har varken visat pass eller körkort, det räcker med att ange ett bankkonto. Citera
tw3R Postad 17 Augusti , 2005 Rapport Postad 17 Augusti , 2005 Jag har varken visat pass eller körkort, det räcker med att ange ett bankkonto. Men för att kunna regga sig NU så måste man skriva "passport number/driverlisence number" Så måste jag skaffa Pass? lr kan de funka med leg? Citera
QoS Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 tw3R, funkar med leg-nummer också. - QoS Citera
Erraaa Postad 18 Augusti , 2005 Rapport Postad 18 Augusti , 2005 nå fler som inte kan logga in på netellers sida?' edit: nu funkar det igen Citera
Recommended Posts