Gå till innehåll

Allt om Neteller! #3

Papa Kubo

Recommended Posts

• Svars 1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon gräns för uttag med ditt Netellerkort?

Nu menar jag alltså när man gör uttag i de svenska automaterna.

Någon forma av flaskhals?

Handlar inte om några monstersummor runt 3000$.

De flesta automater tillåter ju inte större uttag än 5k svenska

Jo men kan man ta ut flera ggr om? Eller är det ngn form av gräns dag/vecka/månad ? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag gör ett uttag till neteller från en pokersite kommer pengar direkt in till netellerkortet , eller tar det tid som en vanlig utbetalning ?

Det beror på vilken sajt du tar ut från. Det kan ta från någon timma upp till någon dag. I några extremfall kan det ta flera dagar.

Om du är intresserad av en specifik sajt, får du specificera vilken sajt du gör uttag från, så kan säkert någon svara.

Okej, då ställer jag om frågan nångon som vet hur länge det tar att casha ut från expekt till neteller ?

Länk till kommentar

Jag har letat runt på NETeller-sajten ett tag nu för att hitta en översikt över avgifter. Hittar precis ingenting! Verkar ju sanslöst, är det jag som inte kan leta?

Sådant gör man givetvis inte tillgängligt på ett lätt sätt.

Men det är ju helt sinnessjukt. Fattar inte hur ett så stort företag kan ha så kass sajt.

Länk till kommentar

från sida 59 i denna tråd:

Withdrawal Fee Schedule

The following is a list of current fees that are associated with the various types of withdrawals that NETeller uses:

Withdrawal Type Fee TIME

NETeller Debit Card $2.00 USD 15 min to 1 hr

Peer-To-Peer 1.9%

(Recipient Pays) instant

Bank Transfer $1.00 USD 3 - 5 business days

Check Fee

Regular Mail $2.00 USD

minimum 2 days

och ja denna information finns ÄVEN på netellers hemsida (där jag tagit det ifrån)...leta lite så ska ni nog finna det!

Länk till kommentar

När man ska verifiera sitt bankkonto betalar neteller ut en summa till kontot som man ska bekräfta att man mottagit och hur stor summa som skickades, ska detta anges i $ eller SEK?

$

Exakt typ 0,69.

Ring banken om du bara ser i svenska.

Nej så generellt är det inte.

Summan ska anges i den valuta du angav att kontot var i.

Sen ska du inte skriva in nollan heller eftersom den är "förtryckt" men det ser man ju direkt.

Ok, hoppas du har rätt 8-) Hur lång tid ska de behöva ta innan pengarna kommer till kontot, tagit en vecka snart.....

Länk till kommentar

Vad gör man om man varken har pass eller körkort?!

jag använde den fiffiga funktionen live support och förklarade läget, dvs att jag inte hade pass eller körkort utan ett vanligt "certified swedish id-card".

supporten svarade att det går lika bra och att jag skulle skriva upp numret på idkortet på platsen för körtkort (eftersom det definivt inte är ett pass iaf.)

Hoppas det hjälper och lycka till

Länk till kommentar

Vad gör man om man varken har pass eller körkort?!

jag använde den fiffiga funktionen live support och förklarade läget, dvs att jag inte hade pass eller körkort utan ett vanligt "certified swedish id-card".

supporten svarade att det går lika bra och att jag skulle skriva upp numret på idkortet på platsen för körtkort (eftersom det definivt inte är ett pass iaf.)

Hoppas det hjälper och lycka till

Tack så mkt!

Länk till kommentar

Står säkert 1000 gånger i tråden men vill inte läsa typ 70 sidor ;)

Hur mycket förlorar man i växkling från € till $. Alltså om man t.ex cashar ut 1000€ från en sida till Neteller kontot i $

Minst så många ggr har det blivit svarat men det är 1.9% / överföring man förlorar.

Länk till kommentar

E-posta support@neteller.com annars och fråga.

Valutakursen är väl 7,44 häromdagen hos dem iaf. Den var man visst också tvungen o fråga efter.

Och om du epostar dem så kan de berätta saldot, men inte annars. Men det jobbade de visst på att ta fram....... antar det inte går så snabbt när det ändå funnits i sisådär 2331212213213123 dagar iaf

Länk till kommentar

Hej.

Jag har två frågor ang neteller, svaren finns säkert här i tråden men snälla 70 sidor kl 23 på kvällen ;P

Kan man sätta in pengar på sitt neteller konto via fsb internetbank? Vad är gränserna isf.

Kan man ta ut pengar från neteller till sitt vanliga fsb konto?

Jag har varken visa eller mastercard, och jag har inga planer på att inskaffa det inom den närmsta tiden.

tacksam för svar / nordalh

Länk till kommentar