Jeppann Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Finns det någon gräns för uttag med ditt Netellerkort?Nu menar jag alltså när man gör uttag i de svenska automaterna. Någon forma av flaskhals? Handlar inte om några monstersummor runt 3000$. De flesta automater tillåter ju inte större uttag än 5k svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zcream Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Finns det någon gräns för uttag med ditt Netellerkort?Nu menar jag alltså när man gör uttag i de svenska automaterna. Någon forma av flaskhals? Handlar inte om några monstersummor runt 3000$. De flesta automater tillåter ju inte större uttag än 5k svenska Jo men kan man ta ut flera ggr om? Eller är det ngn form av gräns dag/vecka/månad ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
fat_joe Postad 31 Januari , 2006 Rapport Share Postad 31 Januari , 2006 Om jag gör ett uttag till neteller från en pokersite kommer pengar direkt in till netellerkortet , eller tar det tid som en vanlig utbetalning ? Det beror på vilken sajt du tar ut från. Det kan ta från någon timma upp till någon dag. I några extremfall kan det ta flera dagar. Om du är intresserad av en specifik sajt, får du specificera vilken sajt du gör uttag från, så kan säkert någon svara. Okej, då ställer jag om frågan nångon som vet hur länge det tar att casha ut från expekt till neteller ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Jag har letat runt på NETeller-sajten ett tag nu för att hitta en översikt över avgifter. Hittar precis ingenting! Verkar ju sanslöst, är det jag som inte kan leta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Jag har letat runt på NETeller-sajten ett tag nu för att hitta en översikt över avgifter. Hittar precis ingenting! Verkar ju sanslöst, är det jag som inte kan leta? Sådant gör man givetvis inte tillgängligt på ett lätt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Vad gör man om man varken har pass eller körkort?! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MajkTheBike Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Lägg dig ner och dö eller skaffa ett pass? you choose! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 3 Februari , 2006 Rapport Share Postad 3 Februari , 2006 Lägg dig ner och dö eller skaffa ett pass? you choose! Betyder det att man måste ha pass eller körkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 Jag har letat runt på NETeller-sajten ett tag nu för att hitta en översikt över avgifter. Hittar precis ingenting! Verkar ju sanslöst, är det jag som inte kan leta? Sådant gör man givetvis inte tillgängligt på ett lätt sätt. Men det är ju helt sinnessjukt. Fattar inte hur ett så stort företag kan ha så kass sajt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mawam Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 från sida 59 i denna tråd: Withdrawal Fee Schedule The following is a list of current fees that are associated with the various types of withdrawals that NETeller uses: Withdrawal Type Fee TIME NETeller Debit Card $2.00 USD 15 min to 1 hr Peer-To-Peer 1.9% (Recipient Pays) instant Bank Transfer $1.00 USD 3 - 5 business days Check Fee Regular Mail $2.00 USD minimum 2 days och ja denna information finns ÄVEN på netellers hemsida (där jag tagit det ifrån)...leta lite så ska ni nog finna det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SMaccan Postad 4 Februari , 2006 Rapport Share Postad 4 Februari , 2006 När man ska verifiera sitt bankkonto betalar neteller ut en summa till kontot som man ska bekräfta att man mottagit och hur stor summa som skickades, ska detta anges i $ eller SEK? $ Exakt typ 0,69. Ring banken om du bara ser i svenska. Nej så generellt är det inte. Summan ska anges i den valuta du angav att kontot var i. Sen ska du inte skriva in nollan heller eftersom den är "förtryckt" men det ser man ju direkt. Ok, hoppas du har rätt Hur lång tid ska de behöva ta innan pengarna kommer till kontot, tagit en vecka snart..... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pedroboy Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Någon som vet om det blir 3,8% i avgift även om man använder debitkortet i USA... de växlar ju via canadian dollar när man ska ta ut i svensk bankomat.. gäller samma amerikansk bankomat? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
VodkaTrollet Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Vad gör man om man varken har pass eller körkort?! jag använde den fiffiga funktionen live support och förklarade läget, dvs att jag inte hade pass eller körkort utan ett vanligt "certified swedish id-card". supporten svarade att det går lika bra och att jag skulle skriva upp numret på idkortet på platsen för körtkort (eftersom det definivt inte är ett pass iaf.) Hoppas det hjälper och lycka till Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
garpen Postad 5 Februari , 2006 Rapport Share Postad 5 Februari , 2006 Vad gör man om man varken har pass eller körkort?! jag använde den fiffiga funktionen live support och förklarade läget, dvs att jag inte hade pass eller körkort utan ett vanligt "certified swedish id-card". supporten svarade att det går lika bra och att jag skulle skriva upp numret på idkortet på platsen för körtkort (eftersom det definivt inte är ett pass iaf.) Hoppas det hjälper och lycka till Tack så mkt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RamblingFool Postad 6 Februari , 2006 Rapport Share Postad 6 Februari , 2006 tilt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Står säkert 1000 gånger i tråden men vill inte läsa typ 70 sidor Hur mycket förlorar man i växkling från € till $. Alltså om man t.ex cashar ut 1000€ från en sida till Neteller kontot i $ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lantash Postad 7 Februari , 2006 Rapport Share Postad 7 Februari , 2006 Står säkert 1000 gånger i tråden men vill inte läsa typ 70 sidor Hur mycket förlorar man i växkling från € till $. Alltså om man t.ex cashar ut 1000€ från en sida till Neteller kontot i $ Minst så många ggr har det blivit svarat men det är 1.9% / överföring man förlorar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 11 Februari , 2006 Rapport Share Postad 11 Februari , 2006 Måste bara fråga en grej. Brukar ofta ta ut 100 dollar men får alltid bara 600 kr. Är det inte lite för lite? Borde jag inte kunna få 700? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stugan Postad 11 Februari , 2006 Rapport Share Postad 11 Februari , 2006 Måste bara fråga en grej. Brukar ofta ta ut 100 dollar till debit card men får alltid bara 600 kr. Är det inte lite för lite? Borde jag inte kunna få 700? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gislo Postad 11 Februari , 2006 Rapport Share Postad 11 Februari , 2006 E-posta support@neteller.com annars och fråga. Valutakursen är väl 7,44 häromdagen hos dem iaf. Den var man visst också tvungen o fråga efter. Och om du epostar dem så kan de berätta saldot, men inte annars. Men det jobbade de visst på att ta fram....... antar det inte går så snabbt när det ändå funnits i sisådär 2331212213213123 dagar iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nygreen Postad 11 Februari , 2006 Rapport Share Postad 11 Februari , 2006 någon som vet om man kan göra ett nytt bank konto och sedan lägga in pengar där, som man sedan för över till en pokersida, lr måste man lägga in det på NETeller och sedan pokern??? Tacksam för svar/ nygreen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
therussian Postad 12 Februari , 2006 Rapport Share Postad 12 Februari , 2006 Är Neteller nere eller är det bara jag som inte kan logga in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
finnish_fox Postad 12 Februari , 2006 Rapport Share Postad 12 Februari , 2006 funkar fint att logga in för min del Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
therussian Postad 12 Februari , 2006 Rapport Share Postad 12 Februari , 2006 Ja, nu funkar det för mig också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nordalh Postad 13 Februari , 2006 Rapport Share Postad 13 Februari , 2006 Hej. Jag har två frågor ang neteller, svaren finns säkert här i tråden men snälla 70 sidor kl 23 på kvällen ;P Kan man sätta in pengar på sitt neteller konto via fsb internetbank? Vad är gränserna isf. Kan man ta ut pengar från neteller till sitt vanliga fsb konto? Jag har varken visa eller mastercard, och jag har inga planer på att inskaffa det inom den närmsta tiden. tacksam för svar / nordalh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts